Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Kabayo

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:55

Ik ga even slapen. Vannacht ook al gewerkt. Mijn hoofd staat op ontploffen . Ik weet even niet wat ik moet nu. Weer zoveel opties. Nahja beter dan geen opties . Ik wil jullie sowieso bedanken. Sorry voor mijn warrigheid en misschien wat onvriendelijkheid. Ik bedoel het niet verkeerd Y;(

Spam het topic niet te veel :P Dan ben ik morgen een uur bezig om bij te lezen hahaha

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:56

Is het dan geen optie om hem eens in een stabiele roedel te plaatsen waar die ideaal gezien dag en nacht buiten blijft in die roedel. Heb geen idee of er zoiets bestaat in Nederland maar probeer even mee te denken. Al is het maar om je wat ademruimte te geven.

Dus wat ik begrijp is het dus dat die los in huis zich rustig houd zolang er maar iemand binnen is, dus kan je dan naar boven lopen voor een tijdje of is het dan weer mis?

Zou het dan niet gewoon een vorm van verlatingsangst zijn. Hij voelt zich buitengesloten van de roedel en raakt dan als het ware in paniek?

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:59

alice0cullen schreef:
Is het dan geen optie om hem eens in een stabiele roedel te plaatsen waar die ideaal gezien dag en nacht buiten blijft in die roedel. Heb geen idee of er zoiets bestaat in Nederland maar probeer even mee te denken. Al is het maar om je wat ademruimte te geven.

Dus wat ik begrijp is het dus dat die los in huis zich rustig houd zolang er maar iemand binnen is, dus kan je dan naar boven lopen voor een tijdje of is het dan weer mis?

Zou het dan niet gewoon een vorm van verlatingsangst zijn. Hij voelt zich buitengesloten van de roedel en raakt dan als het ware in paniek?

Als er iemand in de buurt is doet hij niks. Als hij wel wat doet weet hij dat hij stout is en verkeerd bezig is. Daarom doet hij ook niks := douchen lukt net. Maar soms kauwt ie dan alweer op iets

Geen idee of dat er is met die roedel. Wel een goed idee

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:00

Geld zal je er wel voor moeten betalen ja, maar even afstand kan vaak veel goed doen. Ik heb een aantal jaar terug een hond in de opvang gehad. Baasjes stonden op het punt haar te herplaatsen en konden er niets mee beginnen. Bij het ruiken van een andere hond op iemands kleding begon ze al uit te vallen. Blafte de hele dag door en beet haar eigen poten kapot van de spanningen. ( en meer ernstige gedragsproblemen ). Diertje is eerste keer 3 weken bij mij geweest en daarna nog veel meer weken. Nu loopt ze naast mijn reu door het losloopgebied en is ze geheel ontspannen aan het spelen. Baasjes doen weer alles met haar en genieten van hun hond. Eerste keren dat ze bij mij kwam moest ik haar echt van alle prikkels ontladen. Uren op de loopband of naast de fiets gehad om geen nieuwe prikkels toe te voegen, maar wel alles te laten verwerken in het kopje.

Had bij haar ( en mijn eigen honden ) geen ritme. Baasjes wel een heel stipt ritme. Per minuut kreeg ik de eerste keer mee wat wanneer moest gebeuren. Maar geen hoe. Er zat geen ritueel omheen. Ik ben toen rituelen gaan introduceren en dat deed haar veel goeds.

Mijn honden krijgen niet stipt om 8 uur in de avond brokken, maar zodra ik drie keer in mijn handen klap weten ze wat ze van mij kunnen verwachten en hoe ze zelf moeten reageren in de situatie.

Als je dus geen ritme kunt introduceren, maak dan wel rituelen.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 22:01

Misschien handig om te zeggen. Maar als hij uit zijn bench ontsnapt en ik merk het. Brul ik gewoon vanaf een afstandje. Heee joh! Kap daar eens heeeeeel snel mee.

Dan is het direct stil en slaapt hij de hele nacht gewoon door. Maar dit lukt dus niet als ik zelf van huis ben..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:06

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:11

Kabayo schreef:
Nikass schreef:
Kabayo je zegt snachts in de bench en overdag soms ook nog een paar uurtjes. Dat heb ik toch goed gelezen?
Ik ben overigens benieuwd of je mijn vraag wil beantwoorden betreffende beweging?

Mijn honden hebben geen van allen een bench gehad in hun leven, en allemaal gingen ze slapen als ze moe waren hoor. :Z Lekker op de bank met kop op schoot of ergens in de kamer, net waar ze behoefte aan hadden.
Ik ben niet tegen een bench met een deurtje open, en eventueel voor een korte time out als dat nodig is, maar structureel in een kooi worden opgesloten, ik zie niet waarom dat goed zou zijn voor een hond.

Ik zie niet in wat er goed aan is als een hond alles opkauwt. Die gaat dan vroeg of laat dood

Welke vraag bedoel je?
Edit. Hier heb ik gewoon op gereageerd.

Zou je dat nog even willen quoten dan? Want ik zie het nergens staan.

Sorry Kabayo, als het aanvallend of onaardig overkomt. Ik zeg gewoon wat ik vind naar aanleiding van wat ik lees.
Je geeft aan dat je weet "hoe een husky werkt", maar ik mis basale kennis van honden gedrag. "hij weet dat hij fout zit" is zo'n ontzettende blijk van onkunde. Waarom moet hij steeds in de bench?? En staat die bench nou in huis of zelfs in de schuur?
In je OP zeg je dat los geen optie is en even later zeg je dat hij los op het erf loopt met andere honden, om vervolgens weer te zeggen dat dat niet kan omdat hij dan alles opeet...
Ik vind je heel chaotisch, en als je relatie met uit is en je niet lekker in je vel zit dan kun je daar niets aan doen, maar jouw hond kan er ook niks aan doen dat jij geen energie voor hem hebt. Hij is gewoon zoals hij is.
Je kunt hier honderd tips krijgen, maar ik denk dat je er vooral veel lol in moet hebben om je leven om je hond heen te organiseren. En die indruk krijg ik niet als je zegt dat het vooral triest voor jou is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:16

Ik denk dat je vooral twee dingen nodig hebt:

- besef van het waarom het ooit startte (beschrijf dat eens uitvoerig met een wanneer, waarom, hoe, wat gebeurde ervoor etc
- vanaf nu 0 kans geven dus dat houdt mij inziens in dat hij NIET meer alleen gaat zijn (dus niet in een bench hoeft) en je na een paar maanden rust het per minuut gaat opbouwen in een volledig nieuwe setting. Ga je nu niet ingrijpen in het volledig voorkomen van dit gedrag (en dus ook niet het gevoel triggeren waardoor je hond wilt ontsnappen) dan ga je er niet uitkomen vrees ik.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:05

Tik op marktplaats een aantal kenneldelen op de kop en maak een stevige, werkhond proof, kennel met voldoende ruimte.
Geef je hond een ritme, meer structuur.
Als hij van "vrijheid en blijheid" vol prikkels de bench in moet kun je op je vingers natellen dat hij gaat etteren.
Alle huskys die ik ken zijn kennelhonden, het zijn simpelweg geen huishonden.
Ik had mijn knpv mechelaar óók in de kennel, die stond zo hoog in zijn werkdrift dat het in huis voor ons beiden niet leuk was.
Wat je ook kan proberen, indien hij goed op correctie reageert, is een camera met spreekfunctie. Deze kun je via een app op je telefoon bekijken en op het moment dat hij los gaat geef je een brul.
In mijn optiek(ook altijd grote honden hier) is een bench uitsluitend geschikt voor kleine hondjes.
Een hond hoort in een bench te kunnen staan, omdraaien en bij voorkeur lopen.
Grote honden en zeker honden die zo in hun energie/drift staan horen niet in een bench maar in een kennel.

Edit Kennelpanelen
€ 60,00
http://link.marktplaats.nl/m1468889892? ... ialbuttons
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 18-10-19 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:08

Wildgirl schreef:
Tik op marktplaats een aantal kenneldelen op de kop en maak een stevige, werkhond proof, kennel met voldoende ruimte.
Geef je hond een ritme, meer structuur.
Als hij van "vrijheid en blijheid" vol prikkels de bench in moet kun je op je vingers natellen dat hij gaat etteren.
Alle huskys die ik ken zijn kennelhonden, het zijn simpelweg geen huishonden.
Ik had mijn knpv mechelaar óók in de kennel, die stond zo hoog in zijn werkdrift dat het in huis voor ons beiden niet leuk was.
Wat je ook kan proberen, indien hij goed op correctie reageert, is een camera met spreekfunctie. Deze kun je via een app op je telefoon bekijken en op het moment dat hij los gaat geef je een brul.
In mijn optiek(ook altijd grote honden hier) is een bench uitsluitend geschikt voor kleine hondjes.
Een hond hoort in een bench te kunnen staan, omdraaien en bij voorkeur lopen.
Grote honden en zeker honden die zo in hun energie/drift staan horen niet in een bench maar in een kennel.

zijn moeder en vader leven gewoon prima in huis niet alle husky's zijn alleen maar kennel honden.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:09

@karmachansy, dan heb je de uitzondering en wellicht komt dit ook omdat jij je honden wel de juiste uitdaging en structuur kunt bieden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:12

Kun je niet gewoon een bandje opnemen met jouw stem die buldert zodat je die random kunt afspelen? :')

Nee, ik snap je frustratie heel goed. Je hond is lief, perfect en geweldig alleen zit er 1 groot nadeel aan. En dat is in jouw geval het ontsnappen.
Je doet voldoende aan beweging en denkwerk en uitdaging,maar toch blijft ie dit doen.

Ik heb zelf een duitse herder vanaf pup af aan en geloof me, hij ontploft vaak van enthousiasme zo blij issie en heeft een bak energie. Vanaf pup af aan heeft ie een grote bench, met daaraan een ren van 80 cm hoog. Als wij weggaan gaat ie in de ren en kan ie kiezen of ie in zn bench gaat liggen of niet. Er ligt wat te kauwen en een knuffel, lekker kussen erin en zn waterbakken. Hij heeft bijna 3 meter ren en allss staat in onze woonkamer met zijn bench achter onze hoekbank. Dus zijn bench is afgeschermd en donker en bovendien altijd open.
Als hij even stout is, gaat hij in de ren met dus de open bench. Bench = safe.

Ik denk ook dat je eerder veel teveel met de hond doet, dan te weinig. Pups moeten gewoon 16-20 uur per dag rusten. Af en toe een fijne lange wandeling is prima, maar als je een dier laat wennen aan wandelingen van 2 uur per dag dan zul je uiteindelijk nog verder moeten lopen om er energie uit te krijgen.

Wij lopen 1x per dag ongeveer een 45 minuten met hem op lange wandeling en twee of drie keer een korter rondje in onze omgeving. Soms gaan we als uitje naar het strand of naar het bos. Dan issie ook gauw moe want hij is het niet gewend.
Het is grote duitse herder, vreet als een bootwerker, is nu 1 jaar, woont in huis (hebben wel een achtertuin) en loopt gemiddeld 1,5 uur per dag.

Goed dat je nog geen heftige dingen zoals meelopen naast de fiets met hem doet. Dat is echt funest voor de gewrichten! Wij gaan het nu heel voorzichtig opbouwen voor afwisseling.

Wellicht helpt het om de hond meer onderdeel van het huishouden te laten zijn ipv in een schuur? Geef hem een beschut plekje achter de bank bv.

Het slopen is moeilijk eruit te krijgen, ik knijp ook in mn handjes dat die van ons pas 3 knuffels heeft gesloopt en thats it.
Hij komt ook echt die ren niet uit, terwijl zijn schofthoogte bekant hoger is dan de ren.
Het is echt een fijne plek voor hem en hij heeft ruimte zat.
Maar goed het ligt ook aan de hond. Het is vreselijk dattie sloopt/ontsnapt maar dat ga je niet oplossen met nog meer werken of uitdagen.

Second star to the right, straight on till morning.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:21

Wildgirl schreef:
@karmachansy, dan heb je de uitzondering en wellicht komt dit ook omdat jij je honden wel de juiste uitdaging en structuur kunt bieden.

Dat kan best maar zijn moeder is eigelijk altijd wel goed geweest in doseren van haar energie zijn pappa was een energie pil maar nu best rustig eigenlijk. Ik ben wel altijd thuis, muv boodschapje oid dat zal ook wel meetellen

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 01:48

Kabayo schreef:
fohadie schreef:
Maar een husky in een bench? :n

Elke hond kan in een bench hoor . Net zoals elk paardenras in een box kan.

Zo, met deze vergelijking sla je i.m.o. toch echt wel even de plank volledig mis.

Een husky heeft een hele dichte ondervacht en daarom zijn de meeste helemaal niet blij om binnen te zitten. Waarom kan dr schuurdeur niet gemaakt worden? Als je met hem wandelt, trekt hij dan ook?

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 05:51

Citaat:
Nena ik kan hem buiten los laten (wonen op een boerderij) maar dan is hij natuurlijk vertrokken :+

Citaat:
Hij kan altijd los. Hij luistert super. Het is zo'n schat.

Wat is het nu Ts? Kan hij wel of niet los?

Wij wouden ook heel graag een husky. Dit is ons door meerdere fokkers afgeraden. Als er niet iemand constant thuis was om met de hond bezig te zijn was dit geen geschikt ras. Meerdere kwekers gaven ook aan dat ze inderdaad alles opeten en kapot bijten en dat je ze altijd per 2 minstens moet houden. Zeker niet apart afzonderen. En ja, een bench waarin hij andere kan zien is afzonderen. Ik zie in jou post eigenlijk typisch husky gedrag waar niet correct mee wordt omgegaan. Het gedrag is beginnen ontstaan en de reactie was: Zwaardere bench. En dit is blijven verzwaren tot nu. Want nu zijn jullie optie’s op want een zwaardere bench is er niet meer en is de hond al lang bevestigd in zijn gedrag. Dat is zoals een zwaarder bit in een paard hangen als hij niet luistert tot je het scherpste bit hebt en het nog niet werkt.

In mijn ogen kun je enkele zaken doen:

De hond naar een gepaste trainer brengen die dit op een correcte manier wil oplossen.

Vrij nemen van werk en dit zelf oplossen.

Hem wegdoen.

Bij optie 1 en 2 moet je sowieso heel jou schema veranderen. Minder in de bench, jij die er meer mee werkt. Je zegt: Na 10 kilometer stappen en draven is hij nog niet moe! Ja, wat had je gedacht? Ze zijn gefokt om wel wat meer dan die 10 kilometer te lopen met een last achter zich. En op 8 maand moeten ze nog niet werken? Jawel. Ze moeten nog niet trekken maar wees maar zeker dat ze die lange tochten al mee lopen.

Als je niet bereid bent om aanzienlijk meer tijd in de hond te steken (veel wandelen, veel gooi en apport spelletjes waarin die even flink kan door rennen, denkspelletjes, eventueel hondenschool) dan is dit niet de geschikte hond voor jou. Als je een husky ‘s nachts in de bench wilt steken moet die overdag echt werken. En niet wat wandelen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:15

Los op het erf heb ik het over. Niet los in huis als we weg zijn.

Daffie daarom zit de hond lekker in een koele schuur. Nee hond trekt niet.

Thanks voor de tip hutcherson. De hond zit nu 1 week in de schuur. Hiervoor gewoon in huis op een beschut plekje. Toen deed hij het ook.

Hannanas hij deed dit vanaf dag 1. Dus geen idee waarom hoe enzo haha. Voorkomen om in de bench te doen kan niet echt. Ik ga hem echt niet los laten in een huis van een ander waar hij alles versnipperd := Ik durf het ook niet meer eerlijk gezegd

Demolenhoek als ik niet bereid om meer tijd in de hond te steken??? Sorry wat een lachertje. Ben de hele dag met hem bezig buiten zijn rust uren om....

Dankje mlies ik ga even zien of het wat is

Nikass even uit mijn hoofd hoor maar anders moet ik alles terug zoeken. Ik heb met hem structureel lange wandelingen gedaan. (Nogsteeds hoor) Sowieso elke dag 2 uur meer eerder 4 uur. Of bedoel je nog inhoudelijker reageren haha. Ik hou het niet echt bij :+
Hij weet echt wel wanneer die fout zit want als hij uit de bench is of vreet wat op en als ik hem aankijk stopt hij direct of druipt hij af naar zijn bench en gaat er weer in liggen. Op het erf als we thuis zijn los en als we weg zijn in de bench vast. Ik de schuur nu en hiervoor gewoon in huis. Beide geen verschil

Niet meer werken? Wat een tips. En dan. Bak schulden creëeren? :=

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 06:18

Ik heb ook altijd meerdere Husky's gehad, en de meeste zijn gewoon slopers.
Ze zijn echt nog oerhond en worden niet graag opgesloten.
Ze zijn heel behendig met overal uitkomen.
Twee van mijn drie hussen sloopten ook m'n hele huis.
In een bench heb ik ze nooit gedaan omdat ze daar van panikeerden en dat vond ik zo sneu en ook veel te krap om lang in te zitten.
Maar ze hebben echt veel gesloopt in huis, durfde soms niet meer naar binnen.
En ze kregen echt veel beweging daaromheen.
Ook qua loslopen zijn de meesten niet heel betrouwbaar, vooral als ze een jaar of twee geweest zijn.
Ze trekken Dan vaak hun eigen plan en gaan op pad, hebben ze geen baas bij nodig, en komen ze wat kippen of schapen tegen dan lusten ze daar wel een hapje van.
Heb er helaas ervaring mee.

Mijn oplossing wel was heel drastisch maar perfect voor mijn hussen, ik ben naar vrijstaand huis verhuisd met aardig wat grond en hebben als eerste een hele grote ren met geïsoleerde hokken gebouwd.
Wat werden ze daar gelukkig van, als we thuis waren lekker binnen en aLs we weg gingen in hun mega ren waar ze naar hartelust konden spelen graven en rennen, beste beslissing ever.
Rust voor mij en een goed leven voor hun waarin ze echt hun ei kwijt konden.
Wel zijner altijd met ze blijven wandelen en trainen, dus niet alleen maar in de ren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:20

Dus jullie hebben verder geen tips behalve nog meer met die hond doen terwijl weer anderen zeggen dat ie overprikkeld is.

De hond is helemaal geen energie bom. Geen vervelend beest. Kan altijd zijn ei kwijt . Ik doe veel met hem qua training en afleiding e.d. Krijgt veel rust. Jullie zeggen dat het allemaal nog meer en nog beter moet. Ik zou even niet weten hoe. Ik doe er al alles aan.... nee ik heb geen schema met exacte tijden. Wel een richtlijn.

Ik volg eerst gewoon de muilkorf tip op van de Fokker want ben even helemaal klaar met die benches . Heb m toevallig net binnen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 06:27

Kabayo, ik zeg niet dat je meer moet doen.
Ik denk dat je het sloopgedrag er ook niet uitkrijgt, hij is nog jong denk ik he,
Bij die van mij hield het pad op tien ze 10plus waren.
Ik heb ook wel muilkorf geprobeerd, maar was geen succes, of ze sloopten hem of ze kregen er gewoon dingen ingefriemeld zoals een Schuurponsje waardoor er stikkings gevaar was dus daar ben ik heel vlot mee gestopt.
Bij mij was enige oplossing de buitenren, wel met betongaas want gewoon gaas komen ze doorheen als ze heel graag even op stap willen.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 06:29

Wat een lachertje? Nu wat doe je dan zoal op een dag? ‘S nachts in de bench. Overdag nog eens 4 uur in de bench. Dan train je ook nog wel jou paarden etc. Ik kan mij niet voorstel dat jij hem even hard werkt als dat het ras nodig heeft (met hier en daar uitzonderingen) Ik zie heel veel van jou: Kan niet, wil niet, lukt niet, klopt niet, is geen waar, lachertje en dan nog stereotype opvattingen (elke hond kan in de bench bv) Als jij niet bereid bent te veranderen open dan ook geen topic.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:30

Tinkermuts schreef:
Kabayo, ik zeg niet dat je meer moet doen.
Ik denk dat je het sloopgedrag er ook niet uitkrijgt, hij is nog jong denk ik he,
Bij die van mij hield het pad op tien ze 10plus waren.
Ik heb ook wel muilkorf geprobeerd, maar was geen succes, of ze sloopten hem of ze kregen er gewoon dingen ingefriemeld zoals een Schuurponsje waardoor er stikkings gevaar was dus daar ben ik heel vlot mee gestopt.
Bij mij was enige oplossing de buitenren, wel met betongaas want gewoon gaas komen ze doorheen als ze heel graag even op stap willen.

Jou reactie kwam toevallig tegelijk.

Ik doe hem dan los in de schuur. Daar zijn geen schuursponsjes gelukkig :) of ander apart spul. Wel gereedschap en laarzen/schoenen

Ik ga serieus een een overwegen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:31

DeMolenhoek schreef:
Wat een lachertje? Nu wat doe je dan zoal op een dag? ‘S nachts in de bench. Overdag nog eens 4 uur in de bench. Dan train je ook nog wel jou paarden etc. Ik kan mij niet voorstel dat jij hem even hard werkt als dat het ras nodig heeft (met hier en daar uitzonderingen) Ik zie heel veel van jou: Kan niet, wil niet, lukt niet, klopt niet, is geen waar, lachertje en dan nog stereotype opvattingen (elke hond kan in de bench bv) Als jij niet bereid bent te veranderen open dan ook geen topic.

Er zit een groot verschil tussen willen en niet kunnen.

Nee ik werk niet met hen zoals een husky doet want het is verdorie een PUP. Wat snap jij daar niet aan??

Hij zit nu net 1 week snachts in de bench. Hiervoor gewoon naast bed. En toen ontsnapte hij OOK voor die 4 uurtjes. Als ik mijn eigen huis weer hebt slaapt ie weer gewoon naast mij ;)

Ik train de paarden in zijn rustuurtjes en dan scharrelt hij lekker op het erf. Wat een conclusies weer allemaal

En die lekkere dooddoener weer..open dan geen topic. Ik doe juist veel met alle tips. Waar ik ook iets aan heb en wat ik nog niet geprobeerd heb. Want de meeste dingen heb ik gewoon geprobeerd. Meer/minder lopen. Meer/minder uitdagingen. Meer/minder rust. Etc. Werkt gewoon echt niet.

Een richtlijn heeft hij altijd gehad
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 19-10-19 06:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 06:34

Kabayo, ik ga me verder niet mengen met de discussie want zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar misschien moet je even loslaten dat het een pup is, met een hond van 8 maanden kun je echt wel wat.
Ik lees dat je wandelingen maakt van 4 uur, dan kun je ook gerust een paar kilometer fietsen.
Van een stukkie draven gaat hij echt niet stuk. Zo wel, dan was hij al niet in orde fysiek.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 06:34

Wat snap jij niet aan dat wat jij doet blijkbaar niet goed is en jij het ras niet weet te handelen. Ja het is een pup. Een pup van 8 maand die op die leeftijd al moet meelopen met de slee. Niet trekken, maar wel meelopen en dat zijn serieuze tochten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 06:37

DeMolenhoek schreef:
Wat snap jij niet aan dat wat jij doet blijkbaar niet goed is en jij het ras niet weet te handelen. Ja het is een pup. Een pup van 8 maand die op die leeftijd al moet meelopen met de slee. Niet trekken, maar wel meelopen en dat zijn serieuze tochten.

Als jij er 1 vind die dat doet in NL hoor ik het graag ;) Ik word moe van de vooroordelen als je niet eens weet wat ik weet....

Ik blijf mij niet verantwoorden. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik dagelijks contact hen met de Fokker hondenschool instructeurs en meerdere husky eigenaren. Kennis genoeg! En zelfs die weten het niet meer!