Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 17:58

GDG schreef:
Heel bijzonder hoe mensen de werking van een hormoon compleet kunnen negeren :? . Die werking die uitvoerig, maar dan ook echt uitvóerig onderzocht is. En daar tegenover wordt dan geen onderbouwing gesteld, nee, een gevoel/idee wat enkel gebaseerd is op een zeer beperkte waarneming.

Groeiremming door castratie bijvoorbeeld, die opmerking is echt nergens op gebaseerd. Het is juist dat bij vroegcastratie er lánger doorgegroeid wordt omdat dan de groeiplaten van de lange beenderen láter sluiten.

Maar goed, wat ik zeggen wil: als je wil castreren moet je dat gewoon doen, niemand die je tegenhoudt, maar ga geen onzin rondstrooien om het te verdedigen. Gewoon zeggen dat je het wil omdat je het makkelijker vindt bijvoorbeeld, prima. En als je vraagt wat de beste leeftijd is? Ná het uitgroeien/volwassen worden, dus met een jaar of drie. Doe je het eerder ook prima, maar dan is hij dus nog niet uitgegroeid tot een volwassen reu.

Ik weet niet of je mij bedoeld met je laatste alinea. Maar ik strooi geen onzin en ik verdedig helemaal niks :+ Ik vertel alleen mijn ervaringen en ik merk dus 0.0 % verschil met meerdere honden die wij geholpen hebben. En het is aan ieder vrij wat je er mee doet ;)

Ik zou het verder waarderen om het castreren even te laten voor wat het is , of anders een eigen topic te openen er over. Ik begon inderdaad zelf over de leeftijd (niet over de rest of het verantwoord is of dat de hond veranderd ja of nee). Maar laten we het hier even bij laten :)

Vandaag weer gefietst. De rest van de middag tot nu slaapt hij lekker :D
Hij is nu al 3 nachten op rij rustig. Heel fijn
Lekker blij (eerste paar meter haha)
Afbeelding
Welte!
Afbeelding
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Kabayo

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-19 16:23

Het gaat top met lieve visstick :P
Geen sloperij meer !

Vandaag een herfstshoot gehad Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-19 16:48

Yenni schreef:
Wauw wat een mooie foto! Fijn dat het goed gaat! Doe je nu wat speciaals met hem wat hem rustiger maakt dan? Of iig dat hij niet sloopt? :o

Dankje!

Ik fiets nu met hem. Ook zit ik gewoon veel beter in mijn vel en had ik besloten het hele slopen (en er aan ergeren) los te laten. En sinds toen is ie gestopt :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-19 19:50

Steppen kan ik inderdaad gaan proberen :)

Dankjewel allemaal. Hij is zo leuk <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 14:39

Ik heb inmiddels besloten om hem voor de slee/step te zetten samen met een husky van een vriendin. Ze heeft meerdere jaren ervaring met huskys. Haar husky is nu 1.5 en staat nu net voor de step mede omdat die ook nog erg jeugdig was. Ik wacht zelf ook tot hij er echt klaar voor is. In zijn koppie is ie ook nog veel te jong en zijn lichaam ook. Eerst maar wat groeien en uitzwaren.

Ze gaat het Fizzy en mij leren. Want ik weet er echt niks van af en durf het zelf niet aan. Dit is voor mij maar 15 min rijden dus lekker dichtbij :)

Hij gaat ook ergens in februari/maart voor HD en ED foto's en direct een verklaring van de dierenarts denk ik dat hij voor de treksport geschikt is.

Ik twijfel nog over het castreren. Hij word hier wel wat vervelend met teefjes maar de teven corrigeren hem wel. Even zien hoe het gaat.

Verder gaat het super met hem. Geen gesloop meer. Bij mijn ouders is hij wel vervelend als ik er niet ben. Maar die zijn lang niet zo consequent :+

Hier een topics
[BB-ITP] Fizzy in de herfstsferen !