Moderators: Firelight, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Ik zag vanavond een stukje erover op Nederland 1, maar ik vond het nogal overdreven..
Natuurlijk, een kat die verkeerd gebouwd is en daardoor al heel vroeg artrose krijgt, dat moet je niet willen. Helemaal mee eens. Maar een kat zielig vinden omdat hij geen vacht heeft en daardoor niet naar buiten kan.. Een raskat komt überhaupt niet buiten, en veel huis- tuin- en keukenkatten zitten ook veilig binnen.
Ik vind dat er een veel grotere noodzaak is om eens te kijken naar de echt schrijnende gevallen zoals buldogs die niet meer natuurlijk geboren kunnen worden en herders die haast met hun kruis over de grond slepen.. En al die industriedieren die zo ver doorgefokt zijn. Laten we de plofkippen eerst eens verbieden.
Maar de aaibare dieren waarbij de oortjes te weinig kraakbeen hebben trekken natuurlijk meer aandacht en lijken voor veel mensen veel belangrijker. Dat vind ik ergens wel jammer.
magda_90 schreef:Bambino Sphynx bestaat niet, het is of een Bambino (geen erkend ras) of een Sphynx (erkend ras). Alleen dit al zorgt ervoor dat ik de documentaire niet serieus kan nemen mbt de Sphynx (ik heb mij niet verdiept in de andere genoemde rassen daar heb ik dan ook nog geen mening over).
8nnemiek schreef:Het missen van tastharen is niet erg handig nee, maar katten die binnen gehouden worden en hun omgeving kennen zullen ze echt niet missen. Katten hebben daarnaast ook enorm goed zicht in het donker. Om het missen van snorharen gehandicapt te noemen lijkt me wat overdreven.
De korte pootjes gaat ook tegen mijn gevoel in, geen idee hoeveel gezondheidsproblemen dit bij een huiskat oplevert.. maar hoort niet bij de gewone Sphynx.
Ibbel schreef:Ja, en je ziet wat die strenge controle bij Perzen tot gevolg heeft gehad.![]()
En de pest is, als die BambinoSfynxenmaar vaak genoeg gefokt en geshowt worden, wordt het 'ras' uiteindelijk nog erkend ook.
Gebruikers op dit forum: BETUWE, Fleur_Laura, future_vet, goesju, MJR84 en 56 bezoekers