Ik op mijn quarter
Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
sevke schreef:Idem hier. Wij zitten in de westernsport, en daar is het heel normaal dat mannen van 1.95 op paardjes rijden van 1.40.
Hier onze trainer aan het werk. Hij rijdt op internationaal niveau en was 4 jaar geleden reserve voor het Belgisch team van de WEG. (Wel even geblurd voor de privacy)
[ [url=m/OJUQ6v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naar bokt maatstaven veeeeel te groot.
Renee_S schreef:pien_2010, je bent in dit topic altijd alleen maar bezig met mensen overtuigen dat een lang persoon wel op een kleine pony past, terwijl de rest van dit topic het niet met je eens is en ook niet veranderd van mening door jou (naar mijn mening grotendeels irrelevante) vergelijkingen. Wat probeer je te bereiken?
_Dominique schreef:Heb je verhaal niet gelezen want het interesseert me niet. Ik blijf bij mijn punt dat dat meisje gewoon te groot is voor beide pony’s.
Je kan met hele lappen teksten en bronnen komen, maar daar overtuig je mij in ieder geval niet mee.
CoonArt schreef:Dus lemme get this straight: dus het overgewicht issue van rijscholen die mij hebben afgewezen is dus louter gebaseerd op pure koeiestront...? But... how... (zonder ook maar één proeflesje gehad te hebben, hè?)
mcjv schreef:Wat grappig dat dat zo erg kan verschillen, ik ben langer als jij (1,76 denk ik) en mijn paardje is 1.60 en ik vind mezelf er prima op passen. Heb hier een hele poos terug ook een foto geplaatst. Ik ben inmiddels wel ruim 10 kg afgevallen (op deze foto was het een sta-moment maar als ik echt ging zitten dan zag je echt dat mijn benen veel te stevig waren.. heb mezelf toen ook beloofd daf ik weer fanatiek mocht gaan rijden als ik was afgevallen)
[ [url=m/dZYuni.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: typo
E_J schreef:troi schreef:Ik denk dat het wel kan, met zo’n bbp lijk je ook langer. Heb je ook een foto met zadel?
Ik heb alleen deze van wat langer geleden, ik ben sindsdien zelf niet gegroeid in lengte. Volgende week komt de zadelpasser om een nieuw zadel aan te meten dus dan vraag ik ook zeker wat hij vindt
[ [url=m/If0HQD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ambertjeluna schreef:Sorry ik heb geen foto dat ik op hem zit omdat hij nog niet zadelmak is ...
Maar zou dit passen? Zelf denkik dat hij te klein zou zijn voor mij alsk ik erop zou rijden, maar ik had graag eens anderen hun mening gehoord
[ [url=m/nXGqTm.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RUmuUd.png]Afbeelding[/url] ]
AylaL schreef:Denken jullie dat 170/175cm nog op 140-145cm past?
prugelpiet schreef:swartbeessie schreef:Ik kwam dit artikel tegen, wellicht interessant voor dit topic:
https://www.helpfulhorsehints.com/right ... nd-weight/
Met een lijstje met maximaal gewicht van de ruiter ten opzichte van het paard, maar ook n lijstje van de lengte van het binnenbeen van de ruiter.
Amerikaans gok ik, dus met western gereden paardjes in gedachten (en eenheden even omrekenen.
Geen geïnteresseerden?
babzzz schreef:Even een vraagje, wat vinden jullie de minimale schofthoogte voor iemand van 1.83 (langere benen) en 58 kilo?
Gebruikers op dit forum: Nora1992 en 2 bezoekers