[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Renee_S

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:27

laatste gaan beide wel passen hoor :)

Tordis, wat enorm knap zeg! Wat zal dat voor jou en je paard fijner zijn!

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:33

Ik vind helaas ook dat je echt te groot bent

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:23

Voor af en toe eventjes vind ik het wel gaan. Te zien aan hoe de pony loopt lijkt ie geen last van je te hebben. Ik kan me voorstellen dat het fijn is voor je dochter als jij er af en toe op kan. Ik zou het wel bij die af en toe laten :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:28

Daar kan je heus nog wel ff mee vooruit hoor!! Past nu in ieder geval nog helemaal prima

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:32

gerlindie past in mijn ogen prima hoor!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:15

femke19 schreef:
Hoi, ik heb nog geen foto’s van mij op de pony maar de pony is een c-pony van ongeveer 1,35. Ik ben zelf 1,60 en weeg 50 kg. Past dit nog?
Het is niet voor altijd, het is tijdelijk voor een paar dagen in de week omdat een vriendin van mij nu even wat minder tijd heeft.

Is inderdaad heel afhankelijk van de bouw van de pony! Een wat bredere zou je best op moeten passen! Heb je een foto?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:47

emilyslaluna schreef:
Renee_S schreef:
[quote="femke19
Hoi, ik heb nog geen foto’s van mij op de pony maar de pony is een c-pony van ongeveer 1,35. Ik ben zelf 1,60 en weeg 50 kg. Past dit nog?
Het is niet voor altijd, het is tijdelijk voor een paar dagen in de week omdat een vriendin van mij nu even wat minder tijd heeft.

Is inderdaad heel afhankelijk van de bouw van de pony! Een wat bredere zou je best op moeten passen! Heb je een foto?

:) nog geen foto's dus. Ik ben het verder eens met de reacties hierboven. :j[/quote]

Ik bedoelde een foto van de pony haha, kwam wat onhandig over idd :+

Even inhaken op hierboven, 25cm verschil vind ik heel erg afhangen van de bouw van de pony. Ik ben zelf 1,70, en rij een fjord van 1,45. Dit vind ik prima passen (en ook nooit iets anders over gehoord) maar er zijn ook echt ponys van 1,45 waar ik niet op stap hoor!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:57

Ik zou zeggen ongeveer 70-75kg

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:08

Ik vind het ook prima passen! Het lijkt in het algemeen niet zo'n gunstig zadel. Ligt zo te zien ook behoorlijk op de schouder. Maar jouw lengte zou geen probleem moeten vormen!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:13

Ik zie ook geen foto helaas. Klinkt inderdaad heel erg als een twijfelgevalletje en zal van jouw bouw en de boouw van je pony afhangen

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:15

Fiekero, past zo te zien prima!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:15

Sorry maar ik ga met mijn voorgangers mee, ik vind je ook te zwaar. Mijn fjord is wat kleiner maar een stuk breder gebouwd, voor hem vind ik rond de 75 de max. Zoiets lijkt me ook een geschikter maximum gewicht voor de pony op de foto, mede door de smalle bouw

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:24

Sideswipe schreef:
Renee_S schreef:
Sorry maar ik ga met mijn voorgangers mee, ik vind je ook te zwaar. Mijn fjord is wat kleiner maar een stuk breder gebouwd, voor hem vind ik rond de 75 de max. Zoiets lijkt me ook een geschikter maximum gewicht voor de pony op de foto, mede door de smalle bouw

Hoe zit het dan met de Fjorden, ik lees wel dat ze makkelijk volwassen kun dragen.

Ik ben zelf 1,82 en 83 kg (man) dus zou dan geen Fjord kunnen rijden als ik dat zou willen?
Er komt dan ook nog kleding en een zadel bij natuurlijk, dus je mag er dan wel 10kg bij optellen.

Dit varieert natuurlijk ook per fjord, er zijn er tussen van 1,55 en een stuk breder, die kunnen uiteraard meer dragen. Maar, het blijven pony’s. Dus voor de mijne (1,45) vind ik je absoluut te groot en te zwaar ja. Een van 10cm groter zou wel kunnen lijkt me. Dat een fjord meer kan dragen dan een smalle sportpony van 1,45 kan ik me zeker in vinden. Maar nogmaals, het blijven ponys

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:58

laravdheiden schreef:
Hoi, ik krijg misschien een nieuwe verzorgpony, maar het is de vraag of ik er op pas. Ik ga hem binnenkort wel uitproberen maar ik ben benieuwd of jullie denken dat het zal passen.

De pony is 1.36 en ik ben 1.61 en 58 kilo. Hij is niet zo breed als een haflinger maar ook zeker geen rank welshje.

Het is natuurlijk altijd makkelijker beoordelen met een foto. Maar ik denk dat het afhankelijk van de bouw en conditie van de pony wel moet kunnen. Gaat het om een jonge pony? want dan vind ik het persoonlijk al wel weer een ander verhaal worden

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:31

Daphara schreef:
Sideswipe schreef:
Ik vond deze nog........ Wat een onzin is er te vinden zeg.......... :(

https://everydayhorsing.com/how-much-we ... is%20180kg.

Horses like the Friesian, Clydesdale and Shire are all Draft bloodlines that weigh up and above 900kg. This means that draft horses have a much easier time carrying large and tall humans.

A Draft horse’s safe-carry weight is 180kg.

Dus met een fries kan ik aardig dooreten. Heb dan wel een heftruck nodig om mij in het zadel te tillen aangezien ik mijn lijf zelf niet meer in het zadel krijg als ik 180 weeg..... :? :? 8)7 8)7 -:(-

Je ziet dit soort “onzin” wel meer op internet. Ik heb mede voor een Shire gekozen omdat ik groot ben en waarschijnlijk nooit meer slank zal zijn, maar ik vind mijzelf wel echt de max van wat nog zou passen op mijn Shire.

Ik ben 183 cm en ik weeg volledig gekleed met laarzen en cap, inclusief zadel en overig tuig 103,7 kilo.
*** trouwens best confronterend om een weegschaal mee te nemen naar stal en met al je tuig in de armen er op te gaan staan ***

Mijn Shire Duke weegt ongeveer 840 kilo (twee weken geleden nog gewogen toen we bij de DA waren voor een enting), hij is 1.77 m
Ik denk echt niet dat hij een groter persoon dan mij kan dragen. Ik voel me soms al schuldig, helemaal als ik mijn bijrijder van rond de 55 kilo op hem zie rijden. Oké, zij lijkt een mini mensje op hem, maar ik ben bijna 40 kilo zwaarder dan haar.

[ [url=m/8NVhcp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aEFFIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dqLr34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn bijrijder op hem:

[ [url=m/qJdQie.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het enorm knap van je dat je je er zo bewust van bent en dit zo openlijk durft te delen. Je blijft het helaas vooral bij de koudbloeden zo veel zien. Ik zie ook zo veel veel te zware amazones voorbij komen tussen de fjorden ;(

Maar, ik wilde even zeggen, dat je je absoluut niet onzeker of schuldig hoeft te voelen! Ik vind jou heel goed op je paard passen. Slim dat je de keuze hebt gemaakt voor dat formaatje :P Lekker genieten samen, je paarden hebben het volgens mij super bij en met jou!