[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_AAASCHAAA_

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:46

Afbeelding
Afbeelding
vospony is 1,43 en de bonte is ongeveer 1,55 ik ben zelf 1,65

Wie nimmer werd gedragen
Op de veerkracht van een edel paard,
Die kan ook niet gewagen
Van het geluk op deze aard

_AAASCHAAA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:07

Ik vind beide op deze pagina echt prima passen!

Ik ben zelf 1.66. Het vosje is een newforestpony van 1,44 en de donkerbruine een kruising newforestpony x Arabier van 1,47.

Afbeelding

Afbeelding

Wie nimmer werd gedragen
Die kan ook niet gewagen

_AAASCHAAA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:16

eigenlijk vind ik de foto van valkwhitney wel meevallen. Zie op bokt wel veel slechter combi's wat toegejuicht word. Ze zal niet lang meer kunnen rijden want er is geen ruimte meer over, maar de foto valt mij mee. Denk dat het rijden op het welshje wel lastig wordt omdat je lang bent en de pony klein met weinig balans. Te zwaar ben je niet, maar helaas kan je lengte vooral een jonge pony wel tegenwerken en uit balans brengen.

Wie nimmer werd gedragen
Die kan ook niet gewagen

_AAASCHAAA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:33

ValkWhitney schreef:
Aha dankje Neverland nu snap ik het wat ze ermee precies bedoelen. Dankjewel _AAASCHAAA_ ik denk dat ik nog tot december op de shet ga rijden en dat ik daarna ga aangeven of ik haar bijv ondanks de leeftijd mag beleren voor de kar. Als niet kan kan ze in januari en februari(winterrr) een nieuw ruitertje zoeken. Die Judie aan kan enz. En anders toch maar weer allemaal dingen gaan proberen. Ik denk dat ik nu als mijn broertje het durft mijn broertje Whitney laat 'inrijden'. We hebben er namelijk al een paar x op gehangen/gezeten

Goed dat je toch het plan maakt om te stoppen en iets anders wil doen. Voor het karretje kan ze nog prima leren, daar is ze helemaal niet te oud voor en zo kun je doen wat jij het leukst vind met allebei je pony's, samen genieten! Als je welshje braaf is, laten inrijden door een ander kindje ( evt je broertje idd ) een goed idee zijn. Dat je hebt geprobeerd met je welshje en ze braaf is, is naar mijn idee niet meteen super slecht, maar doorrijden op je pony's zou ik niet meer voor kiezen vooral als je zo leuk met ze kan mennen!

Wie nimmer werd gedragen
Die kan ook niet gewagen

_AAASCHAAA_

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:39

Past prima! Lekker rijden en genieten!

Wie nimmer werd gedragen
Die kan ook niet gewagen

_AAASCHAAA_

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:16

Ik vind het prima passen.

Wie nimmer werd gedragen
Die kan ook niet gewagen

_AAASCHAAA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:59

Voor een lesklantje reed ik een poosje een pony van 1m35 en ik ben 1,65 lang en weeg ongeveer net zo veel. Het kon, maar ik vond zelf dat het niet mooi was en ik vond het ook heel instabiel met rijden omdat je met de lengte toch de pony uit zijn balans haalt. Nou was het om even een probleempje aan te pakken en te verhelpen, maar voor vaste pony denk ik dat het niet echt zal werken.

Nou was die pony bij mij een slank welshje en jij hebt een stevig hafje, dat geeft wel een ander beeld ;) . Wel ben jij nog super jong en ga je nog groeien en waarschijnlijk wat zwaarder worden en dan past het niet meer ben ik bank

Wie nimmer werd gedragen
Die kan ook niet gewagen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie