Moderators: balance, Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight
KwpnValkje schreef:Daphara schreef:Ik groeide nog eens 11 cm tussen 13 en 14 jarige leeftijd, van 1.71 naar 1.82 cm.
Tussen 14 en 19 jaarnog 1 cm erbij.
Toch zou ik voor een meisje van 12 dat B niveau rijdt, max een leuke makkelijke e-pony adviseren en geen paard. Je hebt sowieso kans dat ze over 3-4 jaar op een hoger niveau wil/kan rijden en weer een overstap naar een ander moet maken om dat te bereiken.
Dus 1.72 is niet te groot voor een e-pony van nog 1.54? of 1.55 cm?
CoonArt schreef:Kan ik met mijn 93 kg op een paard? Of is het echt teveel?
CoonArt schreef:Dus lemme get this straight: dus het overgewicht issue van rijscholen die mij hebben afgewezen is dus louter gebaseerd op pure koeiestront...? But... how... (zonder ook maar één proeflesje gehad te hebben, hè?)
Isharya schreef:Hey daar!
Ik ben een paardje gaan bekijken en proberen, maar vraag me nu een beetje af of ik niet te groot
of te zwaar voor haar ben.
Zij is een merrie van 3jaar, 1m57 groot momenteel en fijn gebouwd (PRE papieren)
Ze zal nog wel wat groeien, maar nu ook geen 10cm meer waaschijnlijk.
Ik ben zelf 1m65, dus qua lengte denk ik dat het wel ok zit, maar ben niet de lichtste met 75kg.
Uiteraard zou ik haar de kans geven om nog wat uit te groeien voor ik effectief aan het werk ga,
eerst vooral veel grondwerk en longewerk, maar zo nu en dan 1x of 2x in de week er eens een halfuurtje wat mee stappen en draven.
Ik zou alleen niet willen dat ik in feite gewoon te zwaar ben voor haar in the long run.
xTesske schreef:Kimmie25501 schreef:Ik denk dat je dan wel iemand van 120 of kleiner moet hebben
En gewicht?
femke19 schreef:Past iemand van 1,60 nog op een c-pony van 1,30? Pony is heel breed gebouwd, net zoals een Fjord.
Citaat:Helemaal vergeten er bij te zetten. Ruiter weegt 53 kg.
Amber_anne schreef:Ben vandaag met een vriendin naar een pony wezen kijken. Nu twijfelen we over de maat en of hier een passend zadel op zou kunnen [ [url=m/hjY6Ce.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sideswipe schreef:sneeuwpop schreef:
Met die lengte heb je veelal een 18 inch zadel nodig. Dus de rug van het paard moet iig lang genoeg zijn voor zo'n zadel.
Mooiste is denk ik wel zo'n 170 -175 h
Heeft die maat van het zadel dan niet te maken met omvang van je achterste ipv de lengte van je benen?
Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 0 bezoekers