[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:39

KwpnValkje schreef:
Daphara schreef:
E-pony kan nu nog wel, al moet je geen smalle pony kiezen.
Voor de toekomst is een paard mooier met haar lengte.
Ze zal straks wat meer rondingen krijgen en wat meer gewicht.

Als je gaat voor een breed ras, kan ze misschien wel op een Eigen pony blijven rijden, alleen wedstrijd springen is dan meestal geen optie.

Wat is haar/jullie doel met het paard?

Het doel is dressuur in de L klasse, ze vind wedstrijden erg leuk.

Ik zou voor een grote en wat bredere e-pony gaan. Daar kan ze mee bij de ponyclub rijden. Als ik terug kijk was mijn ponyclubtijd toch wel een gigantisch mooie tijd die ik niet had willen missen. Lessen, kampen, wedstrijdjes zo nu en dan en leuke uitjes met leeftijdgenootjes.

capopjekop

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:39

Als je het dier nog moet gaan kopen zou ik zeker voor een groter en gespierder exemplaar gaan. Als het nu net aan is dan is het zonde als je straks mss niet meer kan rijden als je aan komt ofzo

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:58

Daar sluit ik me bij aan. Denk dat een groter maat zadel voor jou beter zou zijn. Maar dat past idd niet op de pony. Dus ik vind je wel te groot

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:44

Ik vind je ook veel te groot. Je steekt hoog boven haar uit waardoor je haar makkelijker uit balans kan halen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:15

Kan wel idd. Beugels zou ik echter wel langer doen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:32

Ik vind je echt te groot. Je bovenlichaam steekt ver uit en je beugels kunnen nog wel een paar gaten langer. Zadel oogt ook te groot voor de pony. Ik vind het geen fijn beeld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:56

Meisje is 15 en wil het waarschijnlijk nog niet zien. Wellicht mensen in haar omgeving die zeggen dat de pony haar makkelijk kan dragen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:14

In je profiel staat 15. Maar goed. Hopelijk zie je nu zelf wel in dat je te groot bent voor je pony?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:34

Dan ben ik wel benieuwd naar een andere foto.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:38

Heb je een foto uit een andere hoek? Nu ben ik geneigd te zeggen dat je te groot bent maar mss vertekend de foto door de hoek

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:05

Bijna niet te beoordelen maar ik heb hem op pauze gezet op het beeld waar jullie er helemaal op staan. Ik vind je hier ook te groot, al is het wat minder erg dan op de foto.

Maar vooral je zadel ligt dramatisch op de pony. Het dieptepunt ligt te ver naar achteren. Ik gok dat je boom te smal is. Daardoor zit jij helemaal achterop de lepel. Ik zou echt een zadelpasser laten komen controleren als je de rug niet kapot wil rijden.

Meisje op de shet vind ik een twijfelgeval. Ik zou er zelf zo iig niet op stappen. Je bovenlichaam is wel al best lang voor de pony.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:07

Ik zie de foto toch. Dat zadel past niet op de pony. Daar hoef ik de pony niet voor te kennen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:14

Het zadel past niet dus als het niet naar voren kan. Het is te lang en kiept achterover. Dat de pony het zadel al had wil niet zeggen dat het past. Er lopen zoveel paarden met een slecht passend zadel helaas. Plus de bouw van een pony is nooit hetzelfde. Leeftijd, training, voeding etc hebben invloed op bespiering van oa de rug.

Maar goed. Als je liever eigenwijs bent ook goed. Ik voel niks van dat zadel. Ik vind het alleen sneu voor de pony

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:14

Zo werkt een forum niet :)

Jullie weten dat paarden van nature vlucht- en prooidieren zijn? Zwakte tonen is meer kans om op gegeten te worden. Roofdieren zoeken de zwakkere dieren op. Dus een paard laat meestal pas ongemak zien als ze er echt heel erg last van krijgen.

Als je zelf met schoenen loopt die te klein zijn heb je met korte stukjes lopen geen probleem. Moet je dagelijks met de te kleine schoenen lopen dan zul je op den duur wel allerlei ongemakken krijgen.

Ik zeg dit niet om te pesten, maar om jullie hopelijk bewust te maken van dingen. Als je pony nu niks laat merken dan is het een super braaf beestje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:37

Dan past het nog steeds niet goed op haar rug. Maar goed. Ik stop nu met deze discussie, want jullie staan toch niet open voor advies. Jullie vinden het blijkbaar prima om met een slecht passend zadel op een te kleine pony te stappen. Ik vind dat oprecht sneu voor het beestje. Ik hoop oprecht dat ze er geen last van gaat krijgen in de toekomst.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:31

De laatste 2 kunnen prima

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:40

Hannahlove schreef:
Remembrance schreef:
Hannahlove, iedereen heeft tot nu toe gezegd dat ze je te groot vinden. Wat jammer dat je het vraagt als je alleen luistert naar wat je wilt horen. :n

Ik weet ook wel wat mijn pony kan.
Maar bedankt voor de reacties

Ik gok aan je manier van antwoorden dat je nog niet zo oud bent. Op jonge leeftijd denk je alles te weten. Later zul je ongetwijfeld hoofdschuddend terug denken een veel van je beslissingen. Niet dat dat erg is, want van fouten leer je uiteindelijk. Maar je bent nu wel erg eigenwijs bezig. Ik vind je nichtje ook veel te groot.

Ik snap ook niet waar die bullshit vandaan komt dat ijslanders iedereen maar moeten kunnen dragen. Uiteindelijk is het geen speciale superheldenpony ofzo. Over de shet ging ook heel lang het vooroordeel dat ze makkelijk grote mensen konden dragen omdat ze zo sterk zijn. Maar dat sterk zijn gaat niet over hun rug, maar over het gewicht dat ze met een goed borsttuig kunnen trekken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:42

Twijfelgeval idd. Ik heb op mijn brede welsh van 136 gereden met 170. Maar uiteindelijk vond ik mezelf toch te lang (en te zwaar) en ben ik ermee gestopt.

Als je nog moet kopen zou ik zeker voor een maatje groter gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:07

Pony's hebben heel goed door wie er op hun rug zit. Daar los je mijn inziens problemen niet mee op. Ik zou er eerder voor kiezen om met het dier vanaf de grond te werken. Met de dubbele longe kun je ze goed trainen en soepel maken. En dan zorgen voor goede begeleiding voor je nichtje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:49

Anderzijds zijn er zoveel leuke paarden. Ik geloof niet dat er maar een droompaard bestaat. Nu kan het net, maar stel dat je aankomt om wat voor reden dan ook. Dan ben je naast aan de lange kant ook te zwaar en kun je niet meer rijden. Dat is ook zonde. Ik zou persoonlijk liever voor een wat groter dier gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:58

Waarom niet verder kijken als je zo graag fanatiek wil rijden en starten?

Bij wedstrijden kijken ze ook naar het plaatje. Als je op het randje zit ga je daar commentaar op krijgen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:10

Maar als je nu 13 bent dan ga je echt nog wel groeien en sowieso zwaarder worden. Houd er dan rekening mee dat je kans groot is dat het rijden van korte duur gaat zijn

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie