[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:01

gerlindie schreef:
Wat vinden jullie van mij op deze manege pony?

Ik heb wel een wijde trui aan, die eventueel iets vertekend :Y)
Oh ja, en beugels op springmaat.

[ [url=m/zMOQwO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N3PXgu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat past nog ruim hoor!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:56

brokjes schreef:
bonnie128; vind het op het randje qua gewicht

Ninarosierx; te groot, je zit hierdoor te ver achterop haar rug

Mee eens, die laatste is echt overduidelijk!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 01:05

jumpyhorse schreef:
Past dit? Ik denk van wel, wil andermans mening horen, ik ga wss nog zo’n 10 cm groeien maar thats it en paard is een brede bwp van 1m54,vorige ruiter was 1,75 en ik ben nu krap 1,60
[ [url=m/Dmmm9P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij past wel, maar het lijkt er op alsof je zadel niet goed past, het lijkt alsof die te ver naar voren ligt en ook voorover kantelt op de foto.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:04

Sideswipe schreef:
swartbeessie schreef:
Ze noemt 20 tot 25 procent en noemt beide waarden. Wel goed lezen...

Klopt, ik heb het wat ongelukkig geschreven.

Wat ik bedoel is dat ze (zo lees ik het ) een range aanhoud van tussen de 20 en 25 % terwijl dat andere artikel (van de US cavalry) een rang aanhoud tot de 20%.

Uiteraard is speelt gezond verstand ook mee, enwat je ambitie is (af en toe een relaxed bosritje of wil je kampioen eventing worden)

Dit is wel iets wat mij bezig houd (heb gehouden) aangezien ik zelf 83kg ben (normaal postuur, niet dik, geen bierbuik oid).

Ik vind het artikel totaal niet realistisch. Omgerkend mag ik dan iemand van 200 kg op mijn Shire van 840 kg zetten. Nou ammenooitniet dat hij dat dragen kan. Ik voel mij met mijn eigen 92 kilo af en toe al bezwaard, vooral omdat mijn bijrijder maar 55 kg weegt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:09

Sideswipe schreef:
Ik vond deze nog........ Wat een onzin is er te vinden zeg.......... :(

https://everydayhorsing.com/how-much-we ... is%20180kg.

Horses like the Friesian, Clydesdale and Shire are all Draft bloodlines that weigh up and above 900kg. This means that draft horses have a much easier time carrying large and tall humans.

A Draft horse’s safe-carry weight is 180kg.

Dus met een fries kan ik aardig dooreten. Heb dan wel een heftruck nodig om mij in het zadel te tillen aangezien ik mijn lijf zelf niet meer in het zadel krijg als ik 180 weeg..... :? :? 8)7 8)7 -:(-

Je ziet dit soort “onzin” wel meer op internet. Ik heb mede voor een Shire gekozen omdat ik groot ben en waarschijnlijk nooit meer slank zal zijn, maar ik vind mijzelf wel echt de max van wat nog zou passen op mijn Shire.

Ik ben 183 cm en ik weeg volledig gekleed met laarzen en cap, inclusief zadel en overig tuig 103,7 kilo.
*** trouwens best confronterend om een weegschaal mee te nemen naar stal en met al je tuig in de armen er op te gaan staan ***

Mijn Shire Duke weegt ongeveer 840 kilo (twee weken geleden nog gewogen toen we bij de DA waren voor een enting), hij is 1.77 m
Ik denk echt niet dat hij een groter persoon dan mij kan dragen. Ik voel me soms al schuldig, helemaal als ik mijn bijrijder van rond de 55 kilo op hem zie rijden. Oké, zij lijkt een mini mensje op hem, maar ik ben bijna 40 kilo zwaarder dan haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn bijrijder op hem:

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:15

Renee_S schreef:
Daphara schreef:
Je ziet dit soort “onzin” wel meer op internet. Ik heb mede voor een Shire gekozen omdat ik groot ben en waarschijnlijk nooit meer slank zal zijn, maar ik vind mijzelf wel echt de max van wat nog zou passen op mijn Shire.

Ik ben 183 cm en ik weeg volledig gekleed met laarzen en cap, inclusief zadel en overig tuig 103,7 kilo.
*** trouwens best confronterend om een weegschaal mee te nemen naar stal en met al je tuig in de armen er op te gaan staan ***

Mijn Shire Duke weegt ongeveer 840 kilo (twee weken geleden nog gewogen toen we bij de DA waren voor een enting), hij is 1.77 m
Ik denk echt niet dat hij een groter persoon dan mij kan dragen. Ik voel me soms al schuldig, helemaal als ik mijn bijrijder van rond de 55 kilo op hem zie rijden. Oké, zij lijkt een mini mensje op hem, maar ik ben bijna 40 kilo zwaarder dan haar.

[ [url=m/8NVhcp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aEFFIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dqLr34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn bijrijder op hem:

[ [url=m/qJdQie.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het enorm knap van je dat je je er zo bewust van bent en dit zo openlijk durft te delen. Je blijft het helaas vooral bij de koudbloeden zo veel zien. Ik zie ook zo veel veel te zware amazones voorbij komen tussen de fjorden ;(

Maar, ik wilde even zeggen, dat je je absoluut niet onzeker of schuldig hoeft te voelen! Ik vind jou heel goed op je paard passen. Slim dat je de keuze hebt gemaakt voor dat formaatje :P Lekker genieten samen, je paarden hebben het volgens mij super bij en met jou!

Bewust er van zijn is niet moeilijk als je realistisch bent.

Ik ben tot 4 jaar terug gewoon slank geweest en vond mezelf al te dik als ik over de 75kg ging (met mijn 183 cm), nu ik er 20 kg boven zit, zou ik er heel veel voor over hebben om weer rond de 75kg te wegen. Met mijn medische problematiek zal dat waarschijnlijk niet meer gaan gebeuren, ik kom al aan van lucht (ja echt) en moet kei hard werken om dit figuur wat ik nu heb onder controle te houden.

Dus realistisch zijn is beter dan dromen van weer een slank figuur, of net doen alsof ik niet weet dat er best 20 kg af zou mogen, maar dat gewoonweg niet haalbaar is in deze situatie. Toch vind ik wel dat ik wel bewust moet blijven van wat ik weeg, het heeft invloed op je paard, of het nou een Shire van 840kg is of niet.
Ik moet zeggen dat mijn "schuldgevoel" zich voornamelijk uit in extra fysio voor Duke en een nieuw op maat gemaakt zadel, dat elke 3 maand nagekeken wordt op de ligging. Een paar verschillende lamsvel onderleggers (de ene nog duurder dan de ander) en voornamelijk LeMieux dekjes. Ik voel me beter als ik Duke een beetje extra verwen, hij moet er ook hard voor werken en als ik het hem dan zo fijn mogelijk kan maken, nou ja, dan lost iets van mijn "schuldgevoel" weer op.