[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:52

CoonArt schreef:
Dus lemme get this straight: dus het overgewicht issue van rijscholen die mij hebben afgewezen is dus louter gebaseerd op pure koeiestront...? But... how... (zonder ook maar één proeflesje gehad te hebben, hè?) :wow:

Ik wil even toevoegen aan deze discussie; mijn instructrice vertelde al een aantal weken (bijna maanden) geleden dat de regel is verandert en op maneges en dergelijke (waar dus gecontrolleerd kan worden) amazones boven de 90kg en mannelijke ruiters boven de 95kg niet meer op een paard mogen. Ik denk dat dat mee zal hebben gespeeld in de afwijzing van de manege

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:06

Wat vinden jullie van mij op mijn pony? Ik ben net geen 1m70, en de schofthoogte van mijn pony is 1m32
Afbeelding
Ik hang niet naar achter, mijn vest valt gewoon een beetje vreemd :')
Afbeelding
Foto van de voorkant omdat op de andere foto mijn voeten veel dichter bij haar knieën lijken te komen dan ze daadwerkelijk doen

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:21

Zouden jullie erbij willen vertellen wat je precies ziet waardoor je me te lang vindt? Ik ben heel benieuwd, dan kan ik zelf ook kijken :)
Ik heb altijd gehoord dat ik nét wel pas omdat mijn lengte vooral in mijn benen zit, en mijn pony vrij breed en rond is en ik daarom net pas. Ik hoor graag hoe jullie er precies over denken! :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:53

_Dominique schreef:
Sorry maar dat zie je zelf toch ook wel?

Je benen en bovenlichaam zijn gewoon te lang. Te zwaar lijk je niet.

Nou mijn probleem is voornamelijk dat ik op de ene foto wel vind dat mijn bovenlichaam te lang is en op de andere foto niet, en dat ik eigenlijk altijd van iedereen hoor dat ik er wel op pas. Daarom vraag ik het :)*
Ik hoor eigenlijk altijd alleen van mensen dat het voor het ‘mooie’ plaatje inderdaad niet past, maar dat de pony ook geen last van me heeft

troi schreef:
Ik denk dat het wel kan, met zo’n bbp lijk je ook langer. Heb je ook een foto met zadel?

Ik heb alleen deze van wat langer geleden, ik ben sindsdien zelf niet gegroeid in lengte. Volgende week komt de zadelpasser om een nieuw zadel aan te meten dus dan vraag ik ook zeker wat hij vindt
Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 06:53

Avalanche81 schreef:
Hij past niet in het zadel. Zadel is te klein voor hem, en ik weet niet of een groter zadel past, maar zo hij er nu op zit zit hij op de lepel van het zadel en dat is niet goed.

Ik denk dat dit ook onder andere heel erg ligt aan dat zijn beugels een stuk te kort zitten op de foto, dan zit je meteen al een stuk moeilijker.

MarlindeRooz schreef:
Kan prima! Waar moet zo iemand anders op rijden haha.

Shire van 2 meter schofthoogte :)*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:01

Avalanche81 schreef:
Oh dat kan goed. Ander zadel en beugels langer geeft wss een ander beeld.
Het enige wat ik zeg is: op deze manier niet. Hij is voor dit zadel te lang en dan zit hij op de lepel. En dat is niet goed.

Mee eens. Denk dat hij zelf er prima op past, maar inderdaad met een passend zadel en juiste lengte beugels :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:11

Bonnie128: qua lengte vind ik je goed passen, maar qua gewicht een randgeval (kan nog net) omdat PRE’s over het algemeen geen gewichtdragers zijn

Ninarosierx: ik vind je echt te groot. Zoals eerder genoemd; bovenlichaam steekt hoog boven de pony uit, beugels zitten veel te kort, en het zadel past niet

Teskex: ik vind je te lang.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:12

Niemand zegt het om te oordelen of om jullie te pesten, maar om jullie iets te leren. Jullie zijn nog jong, en dan is het niet raar dat jullie sommige dingen nog niet weten, en daarom probeert iedereen in het topic jullie erop te attenderen zodat je het voor de volgende keer wel weet. Je hoeft je niet te verdedigen tegen goed bedoelt advies! En als je helemaal geen advies wilt, moet je geen vragen stellen ;)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:13

Teskex schreef:
Wij zijn niet jong

Met 13 ben je al oud, wou je zeggen? :')

Dat terzijde, jullie zijn nu eenmaal te groot voor de pony’s. Haalt niet weg dat je nog steeds hartstikke veel plezier van de pony’s kunt hebben, want zoals MairiMacBran al noemt: wandelen en grondwerken is ook hartstikke leuk

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:30

Qua benen vind ik je prima passen, maar qua bovenlichaam toch echt een randgevalletje. Denk dat het nét kan :j

E_J

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:33

Ik denk dat misschien een brede 1,55 ook wel kan maar dat hangt van het paard af. Kleiner in ieder geval zeker niet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie