Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
emilyslaluna schreef:Even een losse vraag. Wat zouden jullie vinden van een combinatie als dit: pony is 1.47m en ruiter is 1.61m, weegt 62kg. Ruiter traint en heeft het gewicht te danken aan spier. Is deze dan te zwaar?
Maureen_M schreef:Even een schets
Ik ben 1.58 en ik weeg 60 kilo (soms 58, soms 62)
Ik ben heeel langzaam voor een paardje aan het kijken en ik voel me altijd erg prettig bij een wat kleiner maatje. Dit geeft me een vertrouwder gevoel. Onderstaande foto is een haflinger gemeten 1.43
Zou het bij een koudbloed ras tot bv 1.38 of iets dergelijks kunnen gaan? [ [url=m/aV86ZS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lukietje schreef:Wat vinden jullie hoe groot een pony minimaal mag zijn als je ervan uitgaat dat de pony gewoon een normale bouw heeft (Dus geen sterkgebouwde haflinger, maar ook geen heel dun pony'tje). En de ruiter 1.70 is en rond de 53 kg?
poes schreef:[ [url=m/Avwnjd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kikkertje en ik, alweer wat jaren geledendie rug gaat er inmiddels hoop ik wat beter onder
cataplana schreef:Ik ging laatst op buitenrit over het strand, daarbij kreeg ik deze pony toegewezen. Ik vind het zelf niet passen. Mijn been kwam onder de buik uit en de verhouding voelde gewoon niet goed. Ik ben wel een licht gewicht en de pony heeft mij 2 uur gedragen. Vinden jullie dit verantwoord paarden indelen, (en vinden jullie dit dus niet/wel passen)?
[ [url=m/VtSsU5.png]Afbeelding[/url] ]
jumpyhorse schreef:Ik heb geen foto, excuus![]()
Maar ben ik te groot/zwaar voor een pony van 1m37 , 390/400 kg die middelmatig (niet zwaar maar niet slank) gebouwd is? Info over mij; ben 1m55 (mijn benen zijn wel een meter...) met 39 kg? Rij hem ong 2x pw maar hij is op de leeftijd dat als ik te groot wordt hij rustig op pensioen mag, ik rij ook maar een halfuur en alleen voor zijn plezier, de enige momenten in de week dat die oren eens niet plat liggen![]()
Vraag het me af
Gebruikers op dit forum: Evelyne79 en 6 bezoekers