[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:16

Afbeelding

Ik op mijn quarter

troi

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:12

Dank!

Overigens ben ik 1.87 en is mijn kereltje 1.53. Ik gok zomaar dat als ik enkel die getallen er neer had gezet de meesten gezegd zouden hebben dat dat geen combinatie zou moeten zijn.

Zo bijster breed is mijn paard trouwens niet eens.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:57

Ik vind ze beide prima, maar goed ik vind het niet snel niet passen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:35

Ik vin de vorige 5 prima! Slanke dames op sterke paardjes, niks mis mee

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:47

sevke schreef:
Idem hier. Wij zitten in de westernsport, en daar is het heel normaal dat mannen van 1.95 op paardjes rijden van 1.40.
Hier onze trainer aan het werk. Hij rijdt op internationaal niveau en was 4 jaar geleden reserve voor het Belgisch team van de WEG. (Wel even geblurd voor de privacy)
[ [url=m/OJUQ6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar bokt maatstaven veeeeel te groot.

Daarom vond ik het ook wel leuk dat mijn 1.87 op 1.53 pony (en niet een extreem brede) prima gevonden werd. Jouw foto toont qua formaat niet heel mooi maar kan natuurlijk prima qua gewicht. Paard loopt er prima onder en dat zou het belangrijkste moeten zijn denk ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:11

Over die procenten worden mensen het toch nooit eens. Ik heb de indruk dat mensen hier steeds ‘strenger’ worden. Vroeger in het leger (toen de gezondheid van het paard het verschil maakte tussen leven of dood) gingen ze uit van 25% incl bepakking bij een gezond dier. In de vs op de boerderijen gaan ze daar ook vanuit, al zijn dat quarters. Ik heb wel eens de indruk dat die (net als de ijslanders) wat robuuster gefokt zijn dan de europese warmbloeden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:21

Op beide fotos zijn de benen niet helemaal in beeld en dat vertekend nogal, pony lijkt zo een stukkie korter. Qua beenlengte van jou kan het prima in elk geval.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:50

Renee_S schreef:
Piendumaitre, je bent in dit topic altijd alleen maar bezig met mensen overtuigen dat een lang persoon wel op een kleine pony past, terwijl de rest van dit topic het niet met je eens is en ook niet veranderd van mening door jou (naar mijn mening grotendeels irrelevante) vergelijkingen. Wat probeer je te bereiken?

Ik ben het volkomen met piendumatre eens eigenlijk! De vraag is hier ook niet of het mooi staat maar of het verantwoord kan zijn (zeker weten kan je nooit via internet). Overigens onderbouwd pdm haar mening zo doorgaans een stuk beter dan een simpelweg ‘mijn mening is wet’ formulering. Of een ‘als de meerderheid het vind dan is het dus waar’ ‘logica’. Waar een aantal anderen zich nog wel eens schuldig aan maken..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:24

_Dominique schreef:
Heb je verhaal niet gelezen want het interesseert me niet. Ik blijf bij mijn punt dat dat meisje gewoon te groot is voor beide pony’s.

Je kan met hele lappen teksten en bronnen komen, maar daar overtuig je mij in ieder geval niet mee.

Wat enorm lomp zeg.. ik tem ook, het respect is ver te zoeken!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 07:35

Ik zou echt een maatje groter gaan. Een klein paard. Die zijn er ook in kuikenmakke variant. Daar kan ze veel langer op rijden. Het klinkt zo makkelijk om weer te verkopen als je eruit groeit maar er is weinig naarders dan het dier weg doen waar je enorm aan gehecht bent!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:00

CoonArt schreef:
Dus lemme get this straight: dus het overgewicht issue van rijscholen die mij hebben afgewezen is dus louter gebaseerd op pure koeiestront...? But... how... (zonder ook maar één proeflesje gehad te hebben, hè?) :wow:

Nee, ligt aan de paarden die ze hebben. Een manege met zwaardere / sterkere paarden, bijv shires, zal zwaardere ruiters accepteren. Kwestie van doorzoeken dus.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:37

@coonart: Volgens mij hebben aardig wat maneges een grens van 85 kg. Misschien een mooie motivatie om wat af te vallen? Is maar 8kg. Met wat doorzetten heb je dat rond maart voor elkaar en kan je weer lekker rijden!

Je kan beginnen met invullen wat je allemaal eet in een appje als fitnesspal. In het begin wel even gedoe omdat je alles op moet schrijven maar dat went snel. Dan leer je snel waar de meeste calorieen in zitten en dan kan je dingen die je misschien niet eens zo graag eet wat beperken bijv.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:17

mcjv schreef:
Wat grappig dat dat zo erg kan verschillen, ik ben langer als jij (1,76 denk ik) en mijn paardje is 1.60 en ik vind mezelf er prima op passen. Heb hier een hele poos terug ook een foto geplaatst. Ik ben inmiddels wel ruim 10 kg afgevallen (op deze foto was het een sta-moment maar als ik echt ging zitten dan zag je echt dat mijn benen veel te stevig waren.. heb mezelf toen ook beloofd daf ik weer fanatiek mocht gaan rijden als ik was afgevallen)

[ [url=m/dZYuni.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: typo

En wat dacht van 1.87 op 1.53..

Afbeelding

Op een brede en goed getrainde quarter weliswaar :)

Mbt de vorige vraag. Het dier gaat jou prima kunnen dragen, wel met zorg de training opbouwen, maar goed dat doe je sowieso gok ik :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:23

Ik heb vooral mijn twijfels over de korte rug, daardoor komt de bips van de ruiter tegen/half op de rand van het zadel (die ook echt niet groter kan) waardoor het gewicht niet goed verdeeld wordt. Een pony met dat formaat met langere rug zou prima passen, bij deze pony heb ik door de korte rug mijn twijfels.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:12

@salinero kan prima hoor!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:46

Ik denk dat het wel kan, met zo’n bbp lijk je ook langer. Heb je ook een foto met zadel?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:03

E_J schreef:
troi schreef:
Ik denk dat het wel kan, met zo’n bbp lijk je ook langer. Heb je ook een foto met zadel?

Ik heb alleen deze van wat langer geleden, ik ben sindsdien zelf niet gegroeid in lengte. Volgende week komt de zadelpasser om een nieuw zadel aan te meten dus dan vraag ik ook zeker wat hij vindt
[ [url=m/If0HQD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt alweer heel anders idd! Ik vind dat het prima kan. Wel moet je goed in de gaten blijven houden of je pony goed zijn /haar balans onder je kan houden, maar ja dat zou iedere ruiter moeten doen eigenlijk ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:08

Ambertjeluna schreef:
Sorry ik heb geen foto dat ik op hem zit omdat hij nog niet zadelmak is ...
Maar zou dit passen? Zelf denkik dat hij te klein zou zijn voor mij alsk ik erop zou rijden, maar ik had graag eens anderen hun mening gehoord

[ [url=m/nXGqTm.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RUmuUd.png]Afbeelding[/url] ]

Lijkt mij prima hoor!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:47

Prima yaviera! Al ben ik wel bang dat als je doorgroeit je wel te groot wordt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:37

Ik vind die laatste prima

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:45

AylaL schreef:
Denken jullie dat 170/175cm nog op 140-145cm past?

Zou kunnen, op een brede pony en als de ruiter slank gebouwd is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:02

Ik zou veel aandacht besteden aan goed en regelmatig dressuurmatig rijden zodat het dier goed in de bespiering zit en dan lijkt het me geen probleem. Wel natuurlijk goed je paard in het oog houden, zorgen voor een zadel dat jullie beide goed past.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:15

prugelpiet schreef:
swartbeessie schreef:
Ik kwam dit artikel tegen, wellicht interessant voor dit topic:
https://www.helpfulhorsehints.com/right ... nd-weight/

Met een lijstje met maximaal gewicht van de ruiter ten opzichte van het paard, maar ook n lijstje van de lengte van het binnenbeen van de ruiter.
Amerikaans gok ik, dus met western gereden paardjes in gedachten (en eenheden even omrekenen.

Geen geïnteresseerden?

Nee, want ik ben van mening dat je dat niet in een lijstje kan zetten.[/quote]

Maar je kan het nog minder goed van een foto beoordelen. Dan zou dit topic per direct gestopt moeten worden..

Ik vind het zeker een interessante link maar ook dat is een mening, al is het redelijk onderbouwd. Echt fatsoenlijk onderzoek is nog nooit gedaan, simpelweg omdat het ingewikkeld dus duur is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:34

babzzz schreef:
Even een vraagje, wat vinden jullie de minimale schofthoogte voor iemand van 1.83 (langere benen) en 58 kilo?

Of een wat bredere van 1.53
Afbeelding

Ik ben 1.87 met lange benen :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie