[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Hannahlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:24

Die foto daarboven is mijn nichtje.Met beugels komt ze net onder haar buik uit.Op deze foto lijkt ze ook best lang.ze is maar 1.48 en de pony 1.23

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:32

Hannahlove schreef:
Die foto daarboven is mijn nichtje.Met beugels komt ze net onder haar buik uit.Op deze foto lijkt ze ook best lang.ze is maar 1.48 en de pony 1.23

kennelijk ben je er zelf van overtuigd dat het kan?
Waarom vraag je het dan hier?
ook ik vind het op de getoonde foto niet kunnen hoor, te groot :)

Hannahlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:38

Cinnepin schreef:
Hannahlove schreef:

kennelijk ben je er zelf van overtuigd dat het kan?
Waarom vraag je het dan hier?
ook ik vind het op de getoonde foto niet kunnen hoor, te groot :)

Ik weet mijn antwoord al maar vroeg het na wat andere ervan vinden aangezien je snel "te groot" of "te lang" wordt genoemd,maar iedereen weet ook wel dat als hij een kleinere pony had die er ook voor de lol soms op zou zitten.De pony heeft er totaal geen last van.En houd ook van rijden.Als ze niet rijd is ze chagarijnig dus blijven we lekker rijden op me B pony.
Bedankt voor de reacties.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:01

Afbeelding

Dit is onze welsh cob c van 137 cm, met onze dochter van 158 cm en 40 kg.

We hadden deze pony als project gekocht. Inrijden en dan kijken voor een leuk kindje. Het gaat alleen zo goed en heeft ze ons hartje veroverd. Voorlopig gaat ze dus nog niet weg. Dochterlief is 16 dus ze zal niet meer groeien.
Dit werkend is ze reservekampioen met het viertal geworden en individueel een mooie 7e plek in de L1 C op de Brabantse kampioenschappen.
We zien in onze klasse toch wel veel pony’s verkocht worden omdat de ruiter te groot zou zijn. Die zijn echter toch echt wel een stuk kleiner dan mijn dochter. Er is ook nog niet 1 jury die heeft gezegd je bent te groot.
Toch ben ik benieuwd wat ze nu echt denken. Met haar gewicht wordt het natuurlijk geen probleem.

Afbeelding

Hannahlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:04

MarryAnneR schreef:
[ [url=m/rMTSHM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is onze welsh cob c van 137 cm, met onze dochter van 158 cm en 40 kg.

We hadden deze pony als project gekocht. Inrijden en dan kijken voor een leuk kindje. Het gaat alleen zo goed en heeft ze ons hartje veroverd. Voorlopig gaat ze dus nog niet weg. Dochterlief is 16 dus ze zal niet meer groeien.
Dit werkend is ze reservekampioen met het viertal geworden en individueel een mooie 7e plek in de L1 C op de Brabantse kampioenschappen.
We zien in onze klasse toch wel veel pony’s verkocht worden omdat de ruiter te groot zou zijn. Die zijn echter toch echt wel een stuk kleiner dan mijn dochter. Er is ook nog niet 1 jury die heeft gezegd je bent te groot.
Toch ben ik benieuwd wat ze nu echt denken. Met haar gewicht wordt het natuurlijk geen probleem.

[ [url=m/gXwmDb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie pony,Past makkelijk
Laatst bijgewerkt door Hannahlove op 22-07-19 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:05

Past!
Maar die pony met dat nichtje: echt te groot en bullshit argumenten.

Paardengek in hart en nieren!

Hannahlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:07

Poekkie schreef:
Past!
Maar die pony met dat nichtje: echt te groot en bullshit argumenten.

Dat vind jij *\o/*

Remembrance

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:16

Hannahlove, iedereen heeft tot nu toe gezegd dat ze je te groot vinden. Wat jammer dat je het vraagt als je alleen luistert naar wat je wilt horen. :n

Hannahlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:20

Remembrance schreef:
Hannahlove, iedereen heeft tot nu toe gezegd dat ze je te groot vinden. Wat jammer dat je het vraagt als je alleen luistert naar wat je wilt horen. :n

Ik weet ook wel wat mijn pony kan.
Maar bedankt voor de reacties

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:14

Hannahlove schreef:
Remembrance schreef:

Nee dat weet je duidelijk niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:40

Hannahlove schreef:
Remembrance schreef:

Ik gok aan je manier van antwoorden dat je nog niet zo oud bent. Op jonge leeftijd denk je alles te weten. Later zul je ongetwijfeld hoofdschuddend terug denken een veel van je beslissingen. Niet dat dat erg is, want van fouten leer je uiteindelijk. Maar je bent nu wel erg eigenwijs bezig. Ik vind je nichtje ook veel te groot.

Ik snap ook niet waar die bullshit vandaan komt dat ijslanders iedereen maar moeten kunnen dragen. Uiteindelijk is het geen speciale superheldenpony ofzo. Over de shet ging ook heel lang het vooroordeel dat ze makkelijk grote mensen konden dragen omdat ze zo sterk zijn. Maar dat sterk zijn gaat niet over hun rug, maar over het gewicht dat ze met een goed borsttuig kunnen trekken.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:40

capopjekop schreef:

Ik gok aan je manier van antwoorden dat je nog niet zo oud bent. Op jonge leeftijd denk je alles te weten. Later zul je ongetwijfeld hoofdschuddend terug denken een veel van je beslissingen. Niet dat dat erg is, want van fouten leer je uiteindelijk. Maar je bent nu wel erg eigenwijs bezig. Ik vind je nichtje ook veel te groot.

Ik snap ook niet waar die bullshit vandaan komt dat ijslanders iedereen maar moeten kunnen dragen. Uiteindelijk is het geen speciale superheldenpony ofzo. Over de shet ging ook heel lang het vooroordeel dat ze makkelijk grote mensen konden dragen omdat ze zo sterk zijn. Maar dat sterk zijn gaat niet over hun rug, maar over het gewicht dat ze met een goed borsttuig kunnen trekken.[/quote]

Inderdaad, dat verhaal van dat IJslanders alles kunnen dragen hoor ik zo vaak.. helaas voornamelijk van mensen die een IJslanderfokkerij hebben of mensen die ze trainen (en die zouden wat mij betreft een voorbeeld hierin moeten zijn).
Persoonlijk denk ik dat ze vroeger wel meer konden dragen dan nu als ik kijk hoe enorm de fokkerij veranderd is.. steeds minder achterhand en het front moet wel steeds zwaarder. Helaas voor de fokkerij word je met een andere mening dat wat zij willen horen compleet op negeren gezet...

Ach on topic: dat nichtje past echt niet meer zoals ik het kan beoordelen vanaf deze foto. Misschien dat het er vanaf een andere foto beter te zien is wat jij ziet.
Die erna past prima!

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:59

De laatste (welsh c) past! Al denk ik dat je dochter nog wel wat zal groeien en zeker wat zwaarder zal worden. Als ze zelf nog een tijdje door wil op deze pony dan is het prima toch :)

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:52

Hannahlove schreef:
Remembrance schreef:

Als je het zelf beter weet, waarom vraag je het dan überhaupt? Wat verwachtte je, met welk doel plaatste je je bericht?

Sophie1012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:42

Afbeelding
Afbeelding

Hooi

Ik maak regelmatig buiten ritten op deze pittige dame, alleen weet ik niet of ik te groot en te zwaar ben.
De pony is 1,50/1,55 en heeft een korte rug. Ik ben 1,70/1,77 en weeg tussen de 80en 90 kg (mijn gewicht schommelt heel erg ;) ) en heb maat 42/44 ik ben zelf wel SUPER breed gebouwd dus brede schouders grote kont en borsten
Ook hoef ik volgens het ziekenhuis niet af te vallen omdat mijn buikimvang gewoon goed is *\o/*
Maar 10 kg minder kan geen kwaad......

Op de foto’s heb ik een bodyprotector aan die echt 10 cm dik is dus dat vertekend wel wat.
Ook lijkt ze geen laat van mij te hebben gaat nog harder dan de rest in rengalop over het strand en struikelde nooit ofzo

joep is een oekel, maar wel mijn oekel !

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:46

Leuk paardje! Echter vind ik je wel aan de zware kant. Te lang ben je in ieder geval niet maar een paar kg er af zal wel in het voordeel zijn van de prestaties van het paard. Het paard lijkt ook een vrij smal frame te hebben (voor een Fjord dan) Dus ik zou tijdelijk stoppen met rijden, afvallen en dan met nóg meer plezier gaan rijden!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:02

Ik zou veel aandacht besteden aan goed en regelmatig dressuurmatig rijden zodat het dier goed in de bespiering zit en dan lijkt het me geen probleem. Wel natuurlijk goed je paard in het oog houden, zorgen voor een zadel dat jullie beide goed past.

Sophie1012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:05

HopeMyDay schreef:
Leuk paardje! Echter vind ik je wel aan de zware kant. Te lang ben je in ieder geval niet maar een paar kg er af zal wel in het voordeel zijn van de prestaties van het paard. Het paard lijkt ook een vrij smal frame te hebben (voor een Fjord dan) Dus ik zou tijdelijk stoppen met rijden, afvallen en dan met nóg meer plezier gaan rijden!

Mijn bodyprotector vertekend wel enorm die is 10cm dik (als die helemaal plat licht dan is die dat al als hij “gewoon” dus dichtgetitst zit is die al 20cm dik)
Inderdaad ik ben het met je eens dat iets minder beter is ben ook al 2x per week naar de fitnes aan het gaan voor mijn revalidatie en om wat fitter te worden

de manege vind dat ik het best op deze pony Kan omdat heel veel ruiters haar niet kunnen/durven te rijden

NeverlandJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:36

Het gaat niet om hoe 'dik' je lijkt maar het werkelijke gewicht. Ik denk dat afvallen ook geen kwaad kan. Ben ook benieuwd naar het zadel. Lijkt wel als deze erg krap is voor jou? maar dat zie ik niet helemaal goed.

Ik zeg: twijfelgeval.

Second to the right, and straight on till morning

Sophie1012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:07

Neverland schreef:
Het gaat niet om hoe 'dik' je lijkt maar het werkelijke gewicht. Ik denk dat afvallen ook geen kwaad kan. Ben ook benieuwd naar het zadel. Lijkt wel als deze erg krap is voor jou? maar dat zie ik niet helemaal goed.

Ik zeg: twijfelgeval.

Hoe “dik” je lijkt speelt Op een bepaalde manier toch wel mee denk ik vet is weefsel waar je geen controle over hebt dus dat flubbert maar mee + de kans word groot dat je niet meer zo goed mee kan zitten in de bewegingen van het paard

Zadel is inderdaad aan de kleine kant maar het kan noch net je ziet het ook niet helemaal door mijn bodyprotector die hangt er een beetje over
ze is ook niet van mij maar van de manege hun zetten mij altijd op deze pony
Maar ik twijfelde zelf ook vandaar mijn bericht

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:18

Ik vind het lastig... persoonlijk zie ik een klein en ongespierd paardje en zou ik daar zeker geen 80 kg op zetten.
(Mijn haf zit veel meer in de spieren en is veel breder en dan nog heb ik een grens van 75 kg bij hem).

Lengte gaat wel makkelijk.

Paardengek in hart en nieren!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:59

Ik vind de laatste te zwaar. Sorry en het is niet leuk om te horen, maar een paar kilo er af scheelt al veel je paard.

Why are there so many female archaeologist?

Spoiler:
Because women love to dig up the past

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:39

Ik vind de laatste ook te zwaar, Je zadel is ook te krap voor jou, waardoor de druk niet goed verdeeld wordt. Kan je in overleg niet een groter paard krijgen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:46

Hoezo ben je trouwens 1.70/1.77? Daar zit nogal een verschil tussen. Mij lijkt het ook te zwaar zoals het er uit ziet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:38

Sophie1012 schreef:
[ [url=m/O5lumi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WFdNtv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hooi

Ik maak regelmatig buiten ritten op deze pittige dame, alleen weet ik niet of ik te groot en te zwaar ben.
De pony is 1,50/1,55 en heeft een korte rug. Ik ben 1,70/1,77 en weeg tussen de 80en 90 kg (mijn gewicht schommelt heel erg ;) ) en heb maat 42/44 ik ben zelf wel SUPER breed gebouwd dus brede schouders grote kont en borsten
Ook hoef ik volgens het ziekenhuis niet af te vallen omdat mijn buikimvang gewoon goed is *\o/*
Maar 10 kg minder kan geen kwaad......

Op de foto’s heb ik een bodyprotector aan die echt 10 cm dik is dus dat vertekend wel wat.
Ook lijkt ze geen laat van mij te hebben gaat nog harder dan de rest in rengalop over het strand en struikelde nooit ofzo

Als iemand die daar zelf ooit gestaan heeft, het is niet fijn om te horen, maar je bent te zwaar. Spijtig genoeg zit er meer vet dan enkel op je buik, dus zelfs als het ziekenhuis zegt dat je niet hoeft af te vallen omdat je buikomvang goed is, wil het niet zeggen dat het niet ergens anders een probleem kan geven. Afgaande van de foto is natuurlijk erg moeilijk, maar als je daar gewoon gewicht van materiaal bij rekent, lijkt het mij niet zo handig voor paardlief. Als je al richting de 70kilo zou kunnen gaan, lijkt me dat al iets beter

To ride a horse is to ride the sky.