Tordis, wat enorm knap zeg! Wat zal dat voor jou en je paard fijner zijn!
Moderators: Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
femke19 schreef:Hoi, ik heb nog geen foto’s van mij op de pony maar de pony is een c-pony van ongeveer 1,35. Ik ben zelf 1,60 en weeg 50 kg. Past dit nog?
Het is niet voor altijd, het is tijdelijk voor een paar dagen in de week omdat een vriendin van mij nu even wat minder tijd heeft.
emilyslaluna schreef:Renee_S schreef:[quote="femke19
Hoi, ik heb nog geen foto’s van mij op de pony maar de pony is een c-pony van ongeveer 1,35. Ik ben zelf 1,60 en weeg 50 kg. Past dit nog?
Het is niet voor altijd, het is tijdelijk voor een paar dagen in de week omdat een vriendin van mij nu even wat minder tijd heeft.
Is inderdaad heel afhankelijk van de bouw van de pony! Een wat bredere zou je best op moeten passen! Heb je een foto?
Sideswipe schreef:Renee_S schreef:Sorry maar ik ga met mijn voorgangers mee, ik vind je ook te zwaar. Mijn fjord is wat kleiner maar een stuk breder gebouwd, voor hem vind ik rond de 75 de max. Zoiets lijkt me ook een geschikter maximum gewicht voor de pony op de foto, mede door de smalle bouw
Hoe zit het dan met de Fjorden, ik lees wel dat ze makkelijk volwassen kun dragen.
Ik ben zelf 1,82 en 83 kg (man) dus zou dan geen Fjord kunnen rijden als ik dat zou willen?
Er komt dan ook nog kleding en een zadel bij natuurlijk, dus je mag er dan wel 10kg bij optellen.
laravdheiden schreef:Hoi, ik krijg misschien een nieuwe verzorgpony, maar het is de vraag of ik er op pas. Ik ga hem binnenkort wel uitproberen maar ik ben benieuwd of jullie denken dat het zal passen.
De pony is 1.36 en ik ben 1.61 en 58 kilo. Hij is niet zo breed als een haflinger maar ook zeker geen rank welshje.
Daphara schreef:Sideswipe schreef:Ik vond deze nog........ Wat een onzin is er te vinden zeg..........![]()
https://everydayhorsing.com/how-much-we ... is%20180kg.
Horses like the Friesian, Clydesdale and Shire are all Draft bloodlines that weigh up and above 900kg. This means that draft horses have a much easier time carrying large and tall humans.
A Draft horse’s safe-carry weight is 180kg.
Dus met een fries kan ik aardig dooreten. Heb dan wel een heftruck nodig om mij in het zadel te tillen aangezien ik mijn lijf zelf niet meer in het zadel krijg als ik 180 weeg.....![]()
![]()
![]()
![]()
Je ziet dit soort “onzin” wel meer op internet. Ik heb mede voor een Shire gekozen omdat ik groot ben en waarschijnlijk nooit meer slank zal zijn, maar ik vind mijzelf wel echt de max van wat nog zou passen op mijn Shire.
Ik ben 183 cm en ik weeg volledig gekleed met laarzen en cap, inclusief zadel en overig tuig 103,7 kilo.
*** trouwens best confronterend om een weegschaal mee te nemen naar stal en met al je tuig in de armen er op te gaan staan ***
Mijn Shire Duke weegt ongeveer 840 kilo (twee weken geleden nog gewogen toen we bij de DA waren voor een enting), hij is 1.77 m
Ik denk echt niet dat hij een groter persoon dan mij kan dragen. Ik voel me soms al schuldig, helemaal als ik mijn bijrijder van rond de 55 kilo op hem zie rijden. Oké, zij lijkt een mini mensje op hem, maar ik ben bijna 40 kilo zwaarder dan haar.
[ [url=m/8NVhcp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aEFFIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dqLr34.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn bijrijder op hem:
[ [url=m/qJdQie.png]Afbeelding[/url] ]
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers