kunnen jullie me verder helpen?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CharmingS

Re: kunnen jullie me verder helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:10

Hmm een instructrice die je dat niet kan uitleggen.. Dan zou ik toch heel snel gaan wisselen van manege, want iedere instructrice die gediplomeerd is hoort je dit uit te kunnen leggen, op verschillende manieren zelfs als je het mij vraagt.

Natuurlijk moet je zelf ook het gevoel ontwikkelen, maar dat gaat alleen als je eerst de basis uitgelegd krijgt. En dat begint met voorwaarts rijden.

Op jouw foto zie ik een paard wat ontzettend achter de teugel kruipt, mijn eerste reactie zou dan 'been' zijn dus naar voor rijden, vaak als je been geeft dan komt je paard van voor al een beetje omhoog zodat hij zijn neusje er wat uitduwt, dit kun je dan gaan narijden. Maar dit werkt bij ieder paard anders, dus ik raad je echt aan om dit aan te geven bij je manege, of een nieuwe manege zoeken waar ze je wel waar voor je geld geven ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:17

midgie schreef:
Ja ik zou zeggen een andere lesgever zoeken , andere manege kan ik ook zeggen, maar op een manege leer je niet rijden, ja je leert op een paard te blijven zitten maar van techniek leer je weinig tot niks, omdat de meest instructrices het zelf niet kunnen en dus ook niet kunnen door geven blijkt maar weer.
Ook de paarden zijn vaak niet geschikt om te leren, die zijn al zo afgestompt dat ik het zelf vaak heel erg zielig vind om die dieren daar te zien lopen met vaak ruiters die dus geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, omdat niemand ze dat kan leren, hoor je zo vaak, ik zou zeggen zoek een prive persoon met een schoolpaard

Wat een onzin zeg.. Ik ken genoeg manege's waar de mensen toch wel echt netjes de basis aangeleerd krijgen hoor.

Heb zelf 3 jaar les gegeven op een manege en mensen zien opbloeien van het begin tot ze een nette KNHS B proef konden rijden met winstpunten. Dus niet alle maneges zijn hetzelfde.
Daarnaast hadden wij op de manege geen afgestompte paarden, maar juist heel veel verschil in paarden, van brave sulletjes om het begin op te leren, tot wat jongere paarden tot paarden die op hoger niveau hebben gelopen.
Wat een vooroordelen en aannames zeg :roll: :r

Daarnaast is het voor maneges verplicht om instructrices te hebben met diploma, dit voor de verzekering. En kan je vertellen dat zo'n diploma niet te verkrijgen is bij een pakje boter. Dus hou je aannames lekker voor je :x

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie