Mijn verzorgpony loopt heel gespannen.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fotos?

Ja ik wil rij fotos zien.
49 (98%)
Nee geen behoefte aan rij fotos.
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 50

Tlimmen

Mijn verzorgpony loopt heel gespannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 00:18

Ik heb een verzorgpony May. Ze is een merrie van 17 jaar en heeft L dressuur gelopen ( niet met mij.). Als ik gewoon chill met haar wil in/uitstappen loopt ze als een gek. Ze loopt met haar neus vol naar voren en is dan zeg maar vanaf haar neus tot haar kont 1 horizontale lijn. Ze kan wel laag lopen maar dan loopt ze veel ze dien en dan gaat ze heel snel lopen en valt ze. Op het moment dat ik haar van iets wil inhouden dan doet ze haar hoofd weer in de lucht. We hebben sinds kort weer een nieuw aangemeten zadel dus daar licht het niet aan. Ik rijdt ook heel vaak bitloos / met neckrope dus het bit is het ook niet. Ze doet met met longeren en gewoon met rijden dus aan mij licht het ook niet. Ik heb over haar hele rug gevoelt en gedrukt ook heb ik bij de benen en bekken gevoelt maar daar war ook niks. Ik vind het heel moeilijk want als ze met haar hoofd zo hoog loopt verkrampt ze dr hele rug. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ze is warmbloed dus ze is al wat heet en heeft een snel tempo plus een zacht mondje. Ik hoop dat er iemand is die met dit geval raad weet. La je t niet kent maar wel iets denkt wat logisch klinkt wil ik het graag weten zodat ik het aan mijn instructrice kan voorleggen.

Groetje
Tlimmen *\o/*

Tlimmen

Re: Mijn verzorgpony loopt heel gespannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 17:30

Ik ga morgen weer rijden en ik ga wat tips proberen. Er komt 1 keer in de zoveel tijd een osteopaat kijken en ze is lichamelijk helemaal in orde. Er is ook nikt mis met het gebit. (gisteren nagekeken.) Heel erg bedankt voor al jullie berichten <3 <3 <3

Tlimmen

Re: Mijn verzorgpony loopt heel gespannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 17:31

Ik zal morgen wel wat rijfotos er in zetten zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie