Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:37

Goed topic dit, ik meld mij :') Niet voor niks studievertraging hahaha.

Ik kan heel goed leren maar kan mij er ook echt gewoon niet toe zetten. Voor enkele tentamens wel echt heel optijd begonnen (november) omdat ik dat anders echt niet kon halen. En die voldoening dat ik dan ineens 14 dagen voor het tentamen eigenlijk al heel goed voorbereid ben doet mij toch wel heel goed en geeft veel voldoening.

Het combineren met de paarden vind ik gewoon ontzettend lastig...

Wat bij bij wel goed helpt is op een zichtbare plek een bord maken met allemaal plakbriefjes erop met wat ik moet leren/voorbereiden. Bijvoorbeeld per hoofdstuk, gewoon een hele planning. Telkens als ik er eentje af mag scheuren ben ik heel blij en het volle memobord geeft studiedruk :+

Ik studeer trouwens Commerciële Economie (duaal, dus in combinatie met een baan).

Vast succes iedereen met leren!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:57

Joolien schreef:
Ik studeer HBO toegepaste psychologie, zit in het 3e jaar en ik heb thank god alleen nog maar verslagen. Dat ligt me toch iets beter dan tentamens :P Maar door omstandigheden lig ik toch achter. Of nja, t valt nog wel mee als ik naar mijn studiegenoten kijk(ben soms wat streng voor mezelf :') ) maar ik voel me zelf niet zo comfortabel bij deze achterstand :P
Dus nu ga ik hard aan de slag, alleen zo jammer dat bokt mijn startpagina is in chrome :') _O-

Download de app 1Focus _/-\o_ Probleem opgelost, beloofd!

Ik begin in februari met mijn minor Toegepaste Psychologie, ben heel benieuwd...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:51

Joolien schreef:
Oh ik moet zeggen dat ik niet meer zo van het uitstellen ben gelukkig. Dat is gebeurd sinds wij cli:ent zijn op school voor onze medestudenten, en zoals de meeste had ik als probleem uitstelgedrag, of ik omschreef het eigenlijk meer als motivatieproblemen. Toen ik het intakegesprek had, viel er voor mij al redelijk veel op de plaats en nu lukt het me veel beter om ergens aan te beginnen :) En zoals je ziet, heb ik nu even pauze :P

Ah precies, fijn dat dat zo gelopen is voor je! Was vooral een tip voor bokt als verleidelijke startpagina ;)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:36

xEmilieLx schreef:
Ik meld me ook maar. Ben best blij dat ik dit topic tegen ben gekomen. Volgende week 3 herkansingen en twee weken daarna nog 2 tentamens.

Ik ben 4e jaars hbo biomedisch analist en heb gekozen voor een jaar uitloop om alle herkansingen te halen. Ik loop zo tegen die tentamens aan te hikken dat niets meer lijkt te werken. Sta in de ochtend op tijd op, om er dan flink mee bezig te gaan. Dat werkt voor mij het beste. Dan nemen mijn hersenen het meeste op. Het vervelende is dat ik geen enkele mede student/klasgenoot meer heb omdat zij of op afstudeerstage zijn of zo aan het uitlopen zijn dat ik ze nooit tegen kom. Ik kan dus niet gezellig met medestudenten gaan zitten :')

Misschien is dat ook een tip voor anderen, begin in de ochtend rond 8 uur en dan paar uurtjes door bikkelen en dan kan je in de middag lekker iets anders doen.

Iedereen zet hem op! *\o/*

Dat doe ik inderdaad ook! Direct 's ochtends beginnen en dan ff door bikkelen. Ik heb inderdaad ook uitloop, daardoor ook niet echt medestudenten. Maar een andere vriendin studeert ook nog, wij spreken 1 dag per week af. Ook een hele goede stok achter de deur. Want ik heb een hekel aan afzeggen, en ondanks het kletsen tussendoor leer ik dan wel echt goed omdat ik er dan echt de tijd voor vrij maak.

Pistasche

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:47

De app 'Calm' heeft ook muziek, gesorteerd op categorie. Onder andere focus. Daarmee leer ik nog veel beter dan de focus muziek op spotify, youtube en dergelijke.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:59

Es_ther schreef:
Ik heb 1 verslag ingeleverd, ruim voor de deadline :).
Deadline is morgen 23:59 maar hij is af en was zo klaar met dat verslag, dat ik dacht: weg er mee!

Ik kan me prima concentreren met muziek. Heb vaak een radio op de achtergrond of een leuke afspeellijst. Zonder muziek kan ik mij minder goed concentreren.

Dat gevoel is toch zo heerlijk hè! Als ik dat een keer heb (iets kunnen versturen) voor de deadline, dat rustgevende gevoel dat ik daarvan krijg is vooral mijn motivatie om de volgende keer wél optijd te beginnen :')

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:24

Taifoen schreef:
Heb gelukkig mijn herkansing van maandag net gehaald (met een 5,8 :Y))
Nu weer door met mijn (stage)verslagen. Maar scheelt dat het bagger weer is inderdaad!

Fijn dat je het gehaald hebt! *\o/*

Ik geloofde niks van de Forest app, toch maar gedownload onder het mom van: dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. En eerlijk gezegd ben ik helemaal om, hahaha :):)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:15

Maartje9 schreef:
Hoeveel minuten zetten jullie Forest eigenlijk per keer aan? De laatste week doe ik steeds 25 min en dan 5 min pauze, maar ik merk dat mn pauzes toch langer worden en ik die pauzes een beetje net niks vind, en ik die 25 minuten toch een beetje kort vind om echt geconcentreerd te werken. Dus ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Ik zet hem 40 minuten aan, en dan 5-10 minuutjes pauze. Vond 25 minuten ook te kort, dan zit ik er net lekker in.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:22

@JewEmm: Ken je de app Focus? Heb ik ook op mijn laptop en daarmee blokkeer ik alle sites op dezelfde tijd als Forest aan staat. Super handig!

@Mette: Dat probeer ik al 4 jaar maar elke keer mislukt het weer, zo slecht :') Misschien krijg ik die discipline mijn laatste jaar nog :+

@Loolotte: Vandaag wou ik vroeg opstaan maar had ook wel zin nog even te blijven liggen. Dus rond half 9 begonnen uiteindelijk, normaal probeer ik om half 8 te beginnen. Dan ga ik door tot 16.00/16.30 uur meestal en dan boodschappen doen en koken en daarna naar stal!

@horsiegek: neeee, wat balen -O-

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:26

JewEmm schreef:
Pistasche schreef:
@JewEmm: Ken je de app Focus? Heb ik ook op mijn laptop en daarmee blokkeer ik alle sites op dezelfde tijd als Forest aan staat. Super handig!

Ik had wel een extensie van Forest gezien. Maar ik heb wel internet nodig! Dat is mijn valkuil. Veel artikels online moeten zoeken en dan is het echt heel makkelijk om even facebook, whatsapp of bokt in te typen ;)

Met de app 1focus blokkeer je bepaalde sites voor een bepaalde tijd. Je kan dus wel op internet maar niet op de sites die je zelf kiest. En in mijn lijstje staan precies die drie die jij noemt :+

https://onefocusapp.com

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:22

Succes Jewemm, hopelijk haal je je deadline!

Misschien jezelf na ieder hoofdstuk leren een pauze geven PerleB?

Ik heb vannacht tot 2 uur geblokt. Morgen bedrijfseconomie tentamen die ik al letterlijk een paar jaar uitstel :') Ben al sinds november aan het studeren ervoor maar het is zulke gecompliceerde stof. Ik raak ook gewoon echt een soort van in paniek van deze toets, daarom stel ik hem al zolang uit... vanavond en vannacht nog blokken en dan hopelijk voor altijd er vanaf! Al heb ik dan nog 5 andere deadlines deze week dus begint het feest pas net :+

De tip van filmmuziek uit dit topic toegepast! Hele fijne tip!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:35

Fellow schreef:
Pff ik heb straks een mondeling en ik weet gewoon oprecht niet wat ik nog meer kan leren dan dat ik nu gedaan heb.. In mn hoofd ben ik wel vrij rustig maar mn hele lichaam voelt gewoon gestressed en benauwd aan. Zo'n zwaar gevoel op je borst zegmaar.
Wat doen jullie tegen stress? Ik word heeeelemaal gek :')

Wat vervelend! Ademhaling is inderdaad heel belangrijk... Op internet kan je best wat oefeningen vinden.

En je hebt zoveel geleerd, wat zou je nog meer kunnen doen... Misschien gaat het niet goed, maar dan weet je voor de volgende keer misschien wel hoe je het wel moet aanpakken door de ervaring van vandaag.

Succes! *\o/*

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:40

Fellow schreef:
Hoi sorry late reactie, maar thanks voor jullie supportive reacties op mn stress bericht! Rustig ademhalen en mezelf proberen wijs te maken dat ik excited ben in plaats van doodsbang hielp goed!

Heb hem wel gehaald! Was wel even flink de draad kwijt van mn eigen verhaal, maar gehaald is gehaald. :')

Superknap! Echt een hele goede prestatie, niet alleen door de mondeling zelf maar vooral dat je je zenuwen de baas kon zijn. Mag je echt trots op zijn!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:00

Ik zou altijd gaan! Ik zou thuis van te voren ook absoluut niet productief zijn, wat ik dan doe is eerder die kant op gaan en daar vast om 9 uur beginnen met studeren vooraf aan het college.

Iedereen die voldoendes heeft gehaald, top!!! En de onvoldoendes, heel erg balen maar zie het als motivatie! Extra knap als je het volgende keer wel haalt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:05

Pabie schreef:
Pistasche schreef:
Ik zou altijd gaan! Ik zou thuis van te voren ook absoluut niet productief zijn, wat ik dan doe is eerder die kant op gaan en daar vast om 9 uur beginnen met studeren vooraf aan het college.

Iedereen die voldoendes heeft gehaald, top!!! En de onvoldoendes, heel erg balen maar zie het als motivatie! Extra knap als je het volgende keer wel haalt.

ja college is niet in gebouw dat zich echt leent voor fijn studeren :Y)
Krijg ook college in soort van bioscoop stoelen zonder tafels, echt genieten..

Oei dat werkt niet mee inderdaad... Geen bieb in de buurt of een ander plekje om te leren?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie