Motivatie topic; studeren

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Dieselpaard

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:46

Ik lees een aantal voldoendes voor tentamens! Goed gedaan dames! Weer iets dat jullie kunnen afstrepen!

Hier ook eindelijk weer iets gedaan. Ik merk dat ik makkelijk een uur kan zitten, 5 min pauze en dan weer een uur zitten. Daarna wordt t voor mij toch wel te laat om me nog goed te concentreren.
Ik heb inmiddels voor een deel af wat ik donderdag al af had moeten hebben. Nog 3 dagen bikkelen en dan loop ik weer bij. Das wel fijn gezien het feit dat ik eind januari 3 tentamens heb en ik echt wel moet leren/oefenen!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:37

Voor de die-hard bokkers, jullie weten toch dat je ook via bokt zelf je toegang tot bokt kunt blokkeren? <<)

Hier is de griep voorlopig weer exit, dus morgen maar eens kijken of ik nog wat kan inhalen.
De UAntwerpen adviseert 2 uur studeren (met kleine eetpauze) en dan 15 minuten pauze na die 2 uur. Meestal lukt dat me niet, maar anderhalf uur is voor mij ook een fijne periode om vol te kunnen houden :j

Mijn telefoon pak ik eigenlijk nooit, maar ik word nu wel nieuwschierig om Forest eens te proberen. Ik wil ook boompjes hebben :D

Winter Graag nattigheid om de waterput te vullen...[o]

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:48

Doedatje schreef:
Verpleegkunde :)

Leuk! Ik studeer medisch beeldvormende en radiotherapeutische technieken. Op dit moment loop ik een stage in het universitair ziekenhuis van Leuven op de afdeling radiotherapie, maar onze Belgische buurtjes zijn veel meer verpleegkundig opgeleid en ik juist meer technisch. Op dit moment leer ik dan ook heel veel verpleegkundige handelingen en ik vind dat echt zo leuk! Zou bijna een carrière switch maken :P
Maargoed dat terzijde. Medische kennis is hier en daar wel goed saai ja... maar inderdaad, als je m nu haalt scheelt dat weer een herkansing :Y)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 23:00

Geen forest gebruikt, maar flashcards en dat werkt ook wel :)

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:20

Zelf ben ik nog lang niet met tentamens bezig of eindexamens, maar zit ik nog met de toets weken (3 Atheneum) is nog veel makkelijker dan dat van jullie haha.. Maar mijn motivatie voor aankomende toetsweek (begint maandag) is denk ik dat ik as zondag bij een leuk (hopelijk) nieuw verzorgpaardje ga kijken en kennismaken ! *\o/*

Jumping a horse, is Just like flying above the world <3

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:46

Ik meld me ook :D
Eerstejaars student dier- en veehouderij, mijn tentamenweek begint morgen... Marketing, Ondernemen en Ondernemingsrecht, allemaal vakken die mij niet zo liggen. :o Moet zeggen dat ik van dit topic wel motivatie krijg om te gaan leren!

Succes met leren allemaal +:)+

instagram: @ut.opiia

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:02

Alvast succes allemaal met de tentamens!

Mijn vakken zijn al afgerond, dus aankomende week geen colleges. Een lekkere meevaller dus! Nu hopen dat ik goed ga leren :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:05

Juliette schreef:
Eerstejaars student dier- en veehouderij, mijn tentamenweek begint morgen... Marketing, Ondernemen en Ondernemingsrecht, allemaal vakken die mij niet zo liggen. :o Moet zeggen dat ik van dit topic wel motivatie krijg om te gaan leren!

Succes met leren en je tentamens! :)

Taifoen & Mickey

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:15

Juliette schreef:

Waar doe je de opleiding? Mijn zus doet hem namelijk ook :)
Ik ben vandaag gewoon begonnen (ligt mezelf ertoe gedwongen haha) en ik heb al 28 opdrachten gemaakt dus ik ben blij *\o/* Ik moet wel zeggen dat een stok achter de deur is dat als ik goede punten haal voor mijn tentamens mijn ouders mijn springzadel betalen :) Die heb ik namelijk een nieuwe nodig maar ik heb geen geld :')

Volg ons op instagram! @my.swb
Meestal ben ik een beetje de domme kip in het topic. Ik snap het dan gewoon niet :+
[o]

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:21

Ik ben gelukkig klaar met studeren, maar wat bij mij ook hielp was alle dingen die ik moest doen op losse kaartjes schrijven (in blokjes van ongeveer 20 minuten). En dan niet echt alleen maar studiedingen maar ook leuke dingen en huishouddingen die ook moesten. Bv: artikel lezen. Stukje verder schrijven. Stofzuigen. YouTube kijken. En dan trek je steeds zo'n kaartje uit het bakje en ga je doen wat erop staat. Ik vond het heel chill :)

En dit natuurlijk :P

Afbeelding

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:25

M_ontana schreef:
Juliette schreef:

Waar doe je de opleiding? Mijn zus doet hem namelijk ook :)
Ik ben vandaag gewoon begonnen (ligt mezelf ertoe gedwongen haha) en ik heb al 28 opdrachten gemaakt dus ik ben blij *\o/* Ik moet wel zeggen dat een stok achter de deur is dat als ik goede punten haal voor mijn tentamens mijn ouders mijn springzadel betalen :) Die heb ik namelijk een nieuwe nodig maar ik heb geen geld :')

In Delft!

instagram: @ut.opiia

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:28

Die HP titels _O-

Wat goed bezig allemaal, en gefeliciteerd aan iedereen met mooie voldoendes :D Ik ga vanmiddag maar weer aan de bak vrees ik.

No matter where we go, we take ourselves and our damage with us
So is home the place we run to or is it the place we run from?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:56

Zo ik heb een ander klusje gedaan wat al weken uitgesteld werd, de administratie van het bedrijf...

Nu even paarden buiten zetten en daar door met de studie, kan daar toch niks anders doen en anders 2x op en neer rijden...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:14

M_ontana schreef:

Dat is wel echt een goede motivatie! Zal je vast lukken dan!

Ik zit erover te denken om als ik mijn tentamens haal ook iets leuks aan mezelf te geven. Heb alleen totaal geen idee wat :') Het halen van de tentamens is natuurlijk al super fijn, maar omdat ik er zo hard voor werk (wat ik ook echt lastig vind) misschien toch wat extra’s.
Doen jullie dat ook wel eens?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:22

Ja doe ik ook! Ik ga dan een dagje wat leuks doen, uit eten en feesten :D
Dat doe ik nu niet omdat ik zoveel mogelijk wil leren en snel ziek ben dus ik probeer weekenden nu vaak thuis te blijven.

Ik lig nu op de bank en moet nog zoveeel doen haha, lastig om op te staan nu. :P

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:29

Gefeliciteerd iedereen met de mooie cijfers! Hier een 7,5 voor het tentamen.
Nu een paar uur knallen voor mijn verslag

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:43

Sheran schreef:
Ik ben gelukkig klaar met studeren, maar wat bij mij ook hielp was alle dingen die ik moest doen op losse kaartjes schrijven (in blokjes van ongeveer 20 minuten). En dan niet echt alleen maar studiedingen maar ook leuke dingen en huishouddingen die ook moesten. Bv: artikel lezen. Stukje verder schrijven. Stofzuigen. YouTube kijken. En dan trek je steeds zo'n kaartje uit het bakje en ga je doen wat erop staat. Ik vond het heel chill :)

Dat klinkt ook wel als een goede methode :j
En de HP titels :')

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:48

Voor mij is er ook een vrij duidelijke stok achter de deur (iets meer lange termijn dan examens though). Als ik eind februari mijn proefschrift kan indienen, betekent dat dat ik in mei kan vertrekken voor een 3-4 maanden durende fietstocht (waar ik super veel zin in heb). Maar ik moet daar voor wel echt extra werk voor verzetten. En dat is een paar dagen geleden ineens heel hard binnen gedrongen. Haal ik februari niet, wordt het een maand later en dat is qua weer niet zo handig. Dus. Februari it is! En daarom doe ik hier ook mee! (En hopelijk ben ik dan nét voor mijn broer klaar, ook extra motivatie)

Forest werkt wel lekker! Ook al zit ik sowieso weinig op m'n telefoon, het is wel een soort extra motivatie om aan het werk te gaan. Vandaag ook al weer een paar uur bezig geweest. En zometeen naar de wasserette, en daar dus ook een paar uur weer werken. Maar daar geen internet, dus moet even wat artikels gelezen hebben om daar te kunnen schrijven.

Dat kaartjes systeem klinkt super handig!

En iedereen met goede punten, gefeliciteerd!

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:59

Mogen heb ik een groot examen van psychopathologie, maar wat ik ook doe, mijn concentratie lijkt echt op. Ik neem dan een pauze (lees: kat knuffelen, film kijken, dutje doen,...) maar elke keer weer als ik moet beginnen met studeren, heb ik een soort vaag gevoel in mijn hoofd, de concentratie/zin niet kunnen opbrengen terwijl ik toch heel graag wil slagen voor het examen (wat lekker uitgelegd dit :') )
heeft iemand hier tips voor?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:07

Denken: 'je hoeft geen zin te hebben om iets te doen'.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 18:46

Inderdaad. Maar dat is soms zo lastig. Spreek met jezelf een tijd af wanneer je begint en (heel flauw) begin eraan :)

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:53

Begrijp je de stof wel? Ik heb dit gevoel als ik de stof niet begrijp. Dan helpt t alleen om even wat extra uitleg te zoeken/vragen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:22

Succes Jewemm, hopelijk haal je je deadline!

Misschien jezelf na ieder hoofdstuk leren een pauze geven PerleB?

Ik heb vannacht tot 2 uur geblokt. Morgen bedrijfseconomie tentamen die ik al letterlijk een paar jaar uitstel :') Ben al sinds november aan het studeren ervoor maar het is zulke gecompliceerde stof. Ik raak ook gewoon echt een soort van in paniek van deze toets, daarom stel ik hem al zolang uit... vanavond en vannacht nog blokken en dan hopelijk voor altijd er vanaf! Al heb ik dan nog 5 andere deadlines deze week dus begint het feest pas net :+

De tip van filmmuziek uit dit topic toegepast! Hele fijne tip!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:25

Wauw, dat is pas uitstelgedrag :')

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:44

Oei, dat is behoorlijk uitgesteld inderdaad. Succes in ieder geval!
De rest ook succes met stampen.

Ik hou me nu vast aan het feit dat ik vanaf de 25e even een weekje niks heb en kan bijkomen van al dat gestamp.

Waldy (v. Wallenstein)