Ik heb een vaste werkplek on de unief, maar ik moet toch ook echt thuis verder schrijven om het af te krijgen... Ik kan wel wat extra motivatie gebruiken!
Ik probeer 's ochtends altijd thuis te werken. Wat niet goed lukt. Mijn bed is veel te warm. Rond 12 uur ben ik dan op de unief om eerst met collega's te lunchen en daarna ben ik tot een uur of 7-8 daar aan het werk (als ik niet afgeleid ben). Ik zou dan ook nog wel een uurtje 's avonds willen werken, maar meestal plof ik met een bord eten op de bank en kom ik daar niet meer vanaf. Daar probeer ik al wat verandering in te brengen door om de dag eerst een rondje te gaan hardlopen. Goed om even m'n hoofd tot rust te krijgen.
Wat puntjes:
- Ik werk zelf met een wekelijkse "goals" lijst. In kleine stapjes, zodat ik die makkelijk kan afstrepen.
- Thuis heb ik hele slechte afleiding: mijn kat (die heeft afgelopen maanden nogal wat medische kuren gehad), mijn bed, en tv. En als noodafleiding: het huis schoonmaken.
- Op de unief ben ik vrij snel afgeleid door internet (maar heb ik nodig om artikels op te zoeken), en door nog "snel even wat te overleggen" met mijn collega's...
Dit is trouwens mijn bureau op de unief.

En dit is aan de tafel thuis. Ik heb op mijn kamer wel een bureau met 2e scherm, maar dat bureau ligt helemaal vol en mijn kamer is in de winter erg donker... Misschien moet ik dat scherm maar tijdelijk naar beneden halen.

En ja, dit is ook werk ontwijkend gedrag

En aan de Gentenaren, zoeken jullie een rustige werkplek, dan zijn jullie altijd welkom bij mij thuis! Chocolade(pepernoten) bijna altijd gegarandeerd!