Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tancreda4

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:39

Afgelopen jaren juistredelijk veel moeten betalen. Dit jaar krijg ik volgens eigen berekeningen een flink edrag terug! Hoop zo dat dat klopt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:37

purny schreef:
Dat snap ik nou echt niet hoe je dat zelf kan berekenen. Je hebt toch bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden

Alle % zijn bekend, ik heb geen wilde inkomsten, geen huis, geen enorme spaarbedragen, geen Zorg kosten, geen kinders en toeslagpartners. Puur alleen loon uit 2 werkgevers. Omdat ik opeens zoveel moest terugbetalen ben ik gaan herberekenen en dat doe ik nu zodra ik jaaropgaven heb en de laatste keer klopte het op de euro nauwkeurig. Dus ik hoop nu ook :Y)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:07

purny schreef:
chanicha schreef:
Waar kan ik dat nu berekenen dan Tancreda :o?

Ben ik ook wel benieuwd naar maar aan de andere kant ga ik hem morgen openen en als het me niet bevalt nog niet versturen :+

Aan de ene kant weet je je inkomen en wat is ingehouden.
Aan de andere kant moet je berekenen wat je moest betalen. Dus aan de hand van je jaarloon bereken je dan wat je moet betalen aan die volkspremies, aan loonheffing, en haal je daar de arbeidskorting die je mag krijgen daar af en hou je over wat je zou moeten betalen. Haal daar af wat je al hebt betaalt (wat is ingehouden) en je weet het. Iig dat is nu zo even uit mijn hoofd..... pin me er even niet op vast want dat zou ik ff moeten nakijken.

En daarbij. Morgen weet ik pas of de vorige keer toeval was of dat ik het ook echt kan uitrekenen.... Of dat er toch meer van invloed is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:18

Zo maar eens kijken of ik er in kom

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:12

oh wauw, 17800 moeten betalen, dat kan toch gewoon niet?? Ik zou direct 5x failliet zijn met zoiets... Moet er niet aan denken!

Kleine fout in mijn berekening gemaakt (methode was oke, maar ik had een bedrag verkeerd ingevuld). Ik vond het al raar als ik een bedrag zou terug krijgen! Nu 'gewoon' nog iets bijbetalen (had al een voorlopige aanslag gehad). Direct verzonden, valt mij nog mee dit jaar :)

Maar blijf het wel enorm krom vinden dat je wordt 'gestraft' omdat je een tweede baantje erbij hebt. Ik verdien met dat baantje net boven de 1000 (bruto) en heb er geen korting over (alleen bij mijn gewone baan). En dan nog moet ik, als ik dat baantje heb, iig 200 euro extra betalen bij de aangifte. Wordt het bijna niet rendabel dat extra mini baantje erbij te hebben, vooral ook omdat het nachtwerk is :')

Maar goed. Het is altijd nog meer dan als ik het baantje niet zou hebben, en ik hou mijn kennis er mee op peil. Goed voor mijn CV :)
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 01-03-19 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:19

Maar neem aan dat jij dan ook voorlopige aanslag hebt ontvangen van 2019 en een brief dat e aangifte moet doen? Wel opletten dat je het dan voor 1 mei indient en niet te laat :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:03

Kan mij het ook niet echt voorstellen, 17.800 moeten betalen... geen loon hebben, netto net onder de 2000 zitten en verder niets. Misschien idd een reken/denkfout?

Ik zit ook rond de 2000 netto per maand, wel met loon en niet met andere 'lastige' dingen, maar dan zie ik echt niet in dat je 17.8000 moet terug betalen?? Stel dat je bv 1800 netto krijgt, heb je 21600 in een jaar op je rekening. Als daar dan, nou laten we zeggen 15.000 nog af zou moeten, hou je 6600 voor een heel jaar over om te leven. Dat is alleen je huur al....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie