Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:28

Weet iemand of je de studiekosten af kan trekken als je in september gestart bent met een opleiding, maar nu in 2019 per 1 februari gestopt bent met de opleiding? Ik krijg het niet gevonden op de website van de belastingdienst.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:51

Yonker schreef:
Sorry maar ik heb echt geen medelijden met je als je 17.000 euro moet betalen. Dat betekend dat je inkomen super hoog was, veel hoger dan de meeste mensen ooit zullen verdienen. En ik geloof nog helemaal niks van je verhaal dat je in een ander percentage valt. Iedereen in Nederland betaald gewoon hetzelfde, als je hoger inkomen hebt dan gaat dat percentage omhoog..... 17.000 euro betalen in 1 jaar dan moet je echt wel een monster inkomen gehad en kan je het "makkelijk" missen :)

Studiekosten mag je aftrekken, maar daar zit een drempel aan. En je moet geen stufi krijgen. Weet niet wat bij jou het geval is? Als je stufi krijgt kan je het sowieso niet aftrekken.

Ik denk dat je het tegen mij hebt, toch? :)
Ik heb geen recht op stufi/ov, het gaat om een bedrag van zo’n € 960 (twee termijnen lesgeld in 2018 en de andere kosten zijn de verplichte boeken). Ik zag dat de drempel € 250 is, maar daar zou ik dan boven zitten.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:54

Bedankt voor je snelle antwoord!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie