Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

IMANDRA

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:57

Karuna bedoel je niet gewoon dat je 1780 moet betalen i.p.v. 17.800? Zo’n nulletje scheelt behoorlijk :))

Ik moet even wachten, ben fiscaal partner met m’n vriend dus kan nog niet inloggen. Vorig jaar leuk bedrag gekregen dus ben benieuwd wat het nu is. Zou goed van pas komen (maar reken zelf op niks).

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:30

karuna schreef:
Ik krijg allimentatie en wao bruto. Moet dus zelf mijn belasting betalen dat wat bij loon al standaard wordt ingehouden voordat je het uitbetaald krijgt. :j dat is 42% grofweg van wat ik krijg gaat meteen weer terug. Daar bovenop komt dat ziekenfonds gedeelte nog wat afgelopen jaar uit het hoofd 3500 euro was of zo wat ik kon betalen. % was meen ik 3 % meer dan de standaard situatie. Dus helaas de 17800 van vorig jaar klopt toch echt ook omdat je als werknemer een antal kortingen krijgt die ik niet heb. Ik heb vragen gesteld vorig jaar en aan de hand daarvan zijn ze dus al aan het nazien, vandaar dat ik de definitieve nog niet heb gehad.

De reden waarom op papier meer inkomen dan werkelijkheid heeft te maken met het huis en de constructie ivm scheiding waar ik nog in zit. Ik probeer niet voor niets weg te komen, zit in huis van ex met fikse bijdrage aan woonlasten. Die ik niet krijg maar wel meetellen als inkomen voor de belastingdienst. Ik heb op papier 11000 euro meer inkomen dan ik dus bruto ontvang. En moet daar dus ook belasting over betalen.

En zoals ik al zei was zzp zonder inkomen. Had me vast ingeschreven bij kvk zonder er iets mee te kunnen doen nog. Dat is dus ook weer teruggedraait omdat het me op dit moment alleen maar geld kost. En wat ik van plan was door uwv wao is afgeraden omdat het zoveel administratieve verrekening gaat kosten en me mogelijk daardoor vooral geld kost in tweede instantie dus ook niet meer van toepassing.

Tja als je weet dat je daar nog belasting over moet betalen lijkt me het logisch dat je een percentage van je bruto inkomsten apart zet (al lijkt t me ontzettend ongewoon dat je alles bruto uitbetaald krijgt maar oke). Je weet dat die 17k komt dus zeuren dat je zoveel moet betalen lijkt me nogal onzinnig omdat iedereen dat in dat opzicht moet. Maargoed.
Overigens is het onzin dat je als niet werkende zzp’er geld weggooit, aangezien de enige kosten die je als eenmanszaak hebt het eenmalige kvk inschrijfgeld is. Geef je 0 aan betaal je ook 0.

Uit de belastingaangifte hiero is gekomen dat m’n vriend (fiscale partner) moet betalen en ik terug krijg! Als die twee met elkaar verrekend worden krijgen we wel iets terug. Geen heel groot bedrag maar toch wel een meevallertje!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie