PhD's?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:39

Hee wat leuk een PhD topic. Ik ben in september begonnen met mijn PhD in Nijmegen. Ik doe onderzoek naar woordenschat ontwikkeling bij kinderen. Daarnaast een eigen knollie die gelukkig maar 3 km van de universiteit geparkeerd staat.

Ik ben wel heel benieuwd hoe alles me af zal blijven gaan. Soms lijk ik alleen maar terror verhalen te horen van mensen die nu net in de afrondfase zitten / niet meer betaald worden / geen tijd hebben om te solliciteren / telkens door journals afgewezen worden. -O-

Als je nu terug kon gaan in de tijd, had je dan liever een andere baan gekozen?

AlphaDaemon

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:18

Gefeliciteerd Vientje! En dat plaatje heb ik even gedeeld met de PhD's van mijn afdeling xD

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:12

Ik kabbel ook rustig voort. Het ging het afgelopen jaar allemaal niet heel erg van een leien dakje (iets met veel analyses gedaan die telkens niet vonden wat we verwachtten) dus ik loop best wel achter. Ben nu 2 jaar bezig en ben nu pas echt concreet bezig met paper 1 opschrijven. Gelukkig heb ik iets langer de tijd (nu nog 2,75 jaar) aangezien ik nu .8 FTE werk. Moet eerlijk toegeven dat bij mij de moed om door te gaan af en toe ver te zoeken is...

@JewEmm, ja ik ben vorig jaar voor het eerst op schrijfweek gegaan, vond het erg leuk en ook productief. In oktober gaan we weer =)

Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om je PhD af te maken als je al een nieuwe baan hebt. Mag je nog wel op je PhD afdeling komen werken? Ik merk dat dat bij (oud) collega's wel hielp. Die kwamen dan 1 dag in de week bij ons op een flexplek zitten en dan konden ze ook even echt 100% bezig zijn met het afmaken van bepaalde stukken.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:15

Wij organiseren de schrijfweek meestal tijdens een onderwijsvrije periode. Dat is bij ons makkelijker denk ik, omdat de schrijfweek voor PhD's van de afdeling is en we dus alleen rekening hoeven te houden met de vakanties van "onze" studenten (niet over de gehele universiteit dus).

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:50

Ik ben met mijn PhD begonnen toen ik 24 was, gelijk na mijn Master. Misschien was een jaar tussendoor wat anders wel beter, maar ik denk wel dat dan de switch terug naar de uni wel moeilijker was geweest. Ik denk zelf dat als je nu de kans krijgt om een PhD te doen en het onderwerp ligt je, dan zou ik die kans wel pakken. Mits je het doen van een PhD ziet zitten en je niet liever iets anders doet.

Je begeleiders zijn inderdaad erg belangrijk, maar ik denk dat je daar pas echt goed achter komt als je eenmaal er werkt. Of je zou eens kunnen kijken of je met PhD's kunt kletsen die die begeleiders ook hebben gehad. Maar of ze dan gelijk met heel eerlijke antwoorden komen (zeker als ze je niet kennen) is nog maar de vraag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie