[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pieneappel

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:47

Iemand tips?

Ik ben dus bijna aan afrijden toe en ik moest die gezondheidsverklaring invullen van mijn rij-instructeur. Dat was het enige wat hij mij verteld had. Dus ik heb die vorige week ingevuld en ook naar alle eerlijkheid, ik heb één ja ingevuld omdat ik ooit ben gediagnosticeerd met pdd-nos. Ik heb er eigenlijk amper last van en het rijden gaat hartstikke goed.
Krijg ik een brief op de mat dat ik een afspraak moet maken bij RijbewijsBelang voor een medische keuring. Kijk ik op die site, 250 euro excl btw _-:(
Blijkt dat je altijd gewoon overal 'nee' moet aanvinken, om dit gedoe allemaal niet te krijgen. Hier is mij dus helemaal niks over verteld.

Ben ik nu echt verplicht om dat te ondergaan, veel extra kosten te maken en het ook nog weken extra gaat duren? Zou het helpen als ik CBR er over bel?

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:33

Gister gesproken met mijn rij-instructeur, hij baalde er ook van en zei dat hij er niet bij had stilgestaan dat er bijzonderheden zouden zijn omdat hij niks aan mij merkte en ik had daar niks over aangegeven. Ik heb nog 3 lessen betaald staan en hebben er nu voor gekozen om 1x in de 2 weken te lessen. Zo kan ik tenminste nog 6 weken vooruit zonder te moeten betalen.

Zojuist gebeld voor die medische keuring... absurd gewoon. In Groningen en Zwolle allebei niet eerder dan eind oktober/begin november. Ben voor de optie Utrecht gegaan op 3 oktober... Eerste optie die mogelijk was en het dichtste bij na Groningen en Zwolle, maar dit is nog 3 uur reizen met het OV. 8)7

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:01

Rebecca schreef:
Is dat de rijtest of met een psychiater praten ? Als het het 2de is moet je afwachten of je ook niet nog een rijtest moet met bijbehorende wachttijd

Met psychiater praten..

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:56

Ik moet een deze dagen het verslag binnenkrijgen van Rijbewijsbelang, die ''keuring'' (waar ik binnen een kwartier weer buiten stond) is nu 3 weken geleden.

Heb maandag voorlopig de laatste rijles gehad, we wachten nu af tot de gezondheidsverklaring geregeld is voordat het examen aangevraagd kan worden en ik weer verder kan.
Verwacht dat het nog wel minimaal 4 weken gaat duren voor het CBR een beslissing heeft gemaakt.

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:03

Rebecca schreef:
En dan een rijtest aanvragen ? Kunnen ook weer paar weken overheen gaan maar dan ben je klaar met alles !

Dit jaar je rijbewijs nog halen moet te doen zijn :)

Ik hoop wel dat het nog lukt om hem dit jaar te halen!
Denk wel dat het krap wordt als er nog een rijtest bij moet, wachttijd examen aanvragen enzo..

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:36

FlameHorse schreef:
Even een vraagje voor iemand die ik ken: zij moet een medische keuring laten doen vanwege haar lengte (ze is ongeveer 1.40 en kan daardoor niet in iedere auto bij de pedalen), hoelang duurt het gemiddeld ongeveer voordat hiervan de uitslag bekend is?

Ik heb een medische keuring moeten doen voor autisme, is natuurlijk wel wat anders dan lengte..

Maar ik had op 3 oktober de keuring, zou 3 weken duren voor ik het verslag zou krijgen van Rijbewijsbelang.(24 okt)
Paar dagen na die datum gebeld, zou die week nog of week erna komen...
Gisteren weer gebeld, weer een week of 3 verder dus.. zegt ze "Hij is vandaag klaargezet door de psychiater, zal hem meteen naar je toe sturen!"

....heel toevallig wel ja, als ik er achteraan bel dat het dan wel ineens klaar is.

En nu moet het nog naar het CBR toe die het moeten beoordelen..

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 08:39

Ik heb ook twee uur les iedere keer, naar examenplaats is hier ook 20 minuten.
Was een hele poos dat de les in 2 delen leek te zijn verdeeld. Eerste uur ging goed en na het eerste uur ging het alleen maar bergafwaarts :')

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:45

Mijn rijopleiding zit me echt niet mee.. nog steeds geen reactie van CBR vd medische keuring. (Verwachte datum was 19 december, ben al vanaf half september bezig met de gezondheidsverklaring)
En kreeg vandaag bericht van mijn rijinstructeur dat hij stopt met de rijschool.. Moet ik een andere rijschool vinden en daar weer aan wennen etc..

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:28

Polly schreef:
Pieneappel schreef:
Mijn rijopleiding zit me echt niet mee.. nog steeds geen reactie van CBR vd medische keuring. (Verwachte datum was 19 december, ben al vanaf half september bezig met de gezondheidsverklaring)
En kreeg vandaag bericht van mijn rijinstructeur dat hij stopt met de rijschool.. Moet ik een andere rijschool vinden en daar weer aan wennen etc..

Citaat:
Dat is wel heel erg balen.
Heb je het CBR al een keer gebeld met de vraag waarom het zo lang duurt? Een rijschool kan ook voor je bellen alleen moet je er dan zelf bij zitten om toestemming te verlenen om je medische gegevens door te geven, de wachttijd als de rijschool belt is vaak wel korter.
Flink achter de broek aanzitten hoor, dit duurt veel te lang.
Balen dat je rijschool ermee stopt, hopelijk heb je snel een nieuwe fijne instructeur.

Heb vrijdag gebeld en het komt er op neer dat ze 8 week de tijd hebben en dat die 19 december een richtlijn is. (Snap niet dat ze er een richtlijn bijzetten als ze toch gewoon aan die 8 weken houden). Als het goed is zou ik max 16 januari meer te horen krijgen. Als ze zich daaraan maar houden..

Heb ook contact gehad met een nieuwe rijschool en een proefles gepland, hopelijk kan ik dan een beetje aansluitend ook de rijtest gaan doen.

Ik las in de voorwaarden van de rijtest dat je na afloop niet meteen de uitslag krijgt, maar dat ze daar weer 4 weken voor hebben... klopt dat?

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:05

Rebecca schreef:
Polly schreef:
Dat is lastig.
Probeer te doen wat je eerder hebt geleerd, het cbr word niet gelukkig van rotondes en afslaan in 3.
Lastig hoor, succes

Ga ik dinsdag gewoon doen , lekker mijn ritme vasthouden ..

Ik zit te denken , rijtest gedaan en kreeg erna gewoon te horen dat ik gewoon rijden mocht . Geloof dat het dan in principe per direct wel goed zit

Oh dat zou dan nog een meevaller zijn... maar ik durf er maar niet vanuit te gaan na dit alles.

Vorige week dus gebeld, zeiden ze 16 januari hoor je meer want we hebben 8 weken de tijd. Dus ik heb zonet weer gebeld, want nog steeds geen verandering in mijn CBR account. Maar goed ook, want er stond nog steeds niks klaar. Deze meneer heeft er nu spoed achter gezet, maar dit kan wel alsnog 10 werkdagen duren voor ik een brief binnen heb..

-O-

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:43

*\o/* Eindelijk beweging in mijn CBR account, 18 januari, een rijtest inplannen met een lesvoertuig.

Had vandaag ook een proefles bij een andere rijschool, ging best goed na 3/4 maanden niet gereden te hebben. Waren wel dingen wat beter moest: andere stuurtechniek(bij scherpere bochten/rotondes overpakken), en nacontrole als ik ga afslaan( De nacontrole na het afslaan kende ik wel). En bij mijn vorige rijinstructeur heb ik maar 1x gefileparkeerd en nog nooit achteruit ingeparkeerd dus daar moet ook nog aan gewerkt worden. Daar “schrok” de instructeur wel van dat ik dat bij de vorige dus niet/amper heb gedaan in zo’n 80/90 uur rijles.

Meteen rijschool gemachtigd zodat rijtest ingepland kan worden.. ook besloten dat ik wel een TTT ga doen en het wordt een pakket nog van 20 uur(1,5 uur per keer).. hopelijk kan ik nu eindelijk verder zonder weer zo lang te moeten wachten en mijn rijbewijs halen.

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:09

Ik duim voor je donderdag, Rebecca!

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:12

Gefeliciteerd!!

Ik vanochtend de tweede rijles gehad bij de nieuwe rijschool, ging best goed! Maar er moet nog wel het een en ander verbeterd worden. Ik ben achteraf denk ik wel blij dat de vorige rijschool gestopt is en ik wel moest wisselen van rijschool, deze rij instructeur pakt het allemaal net wat anders aan en na 2 lessen heb ik echt wel het gevoel dat ik al grotere stappen maak met de kleine aanwijzingen die hij geeft.

De rijtest is ook ingepland! 12 februari.
Rij instructeur gaf ook aan dat de TTT misschien wel eind februari al kan.

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:28

Nou, vanaf vandaag ben ik eindelijk af van het gezondheidsverklaring-gedoe :D Rijtest gedaan en ik mag gewoon door gelukkig.

@Zilfstar, Mijn ervaring is dat het verschrikkelijk lang wachten is! Je moet er ook zelf continu achteraan als hun deadlines verstreken zijn. Het heeft bij mij 5 maanden(!!) geduurd, maar nu ben ik er dus eindelijk klaar mee.

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:42

Tijdje rustig hier.. hoe gaat het met iedereen z’n rijles?

Bij mij is er schot in de zaak! :D TTT en examen zijn ingepland!! 12 april en 6 mei *\o/*

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:53

Gefeliciteerd!! *\o/*

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:37

Super! Gefeliciteerd Rebecca! *\o/*

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:18

Ik heb vandaag de TTT gehad en vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen :) Nog 4 weken tot het examen

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:44

Gefeliciteerd!! :# *\%/*

Nog precies een week tot mijn examen :o

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:54

Ik ben zojuist geslaagd!! Woehoeee! *\%/* *\o/*

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:14

laraxXxemma schreef:
Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt iedereen! :)

Balen Lara! Ik had voor het examen propranolol aangevraagd via de huisarts omdat ik ook altijd heel veel zenuwen heb (had ook al best wat zenuwen bij de rijtest en TTT). Dus ik dacht: dan kan het daar iig niet aan liggen. En dat was ook zo, heb geen enkele zenuwen gevoeld, het heeft mij echt geholpen om gewoon rustig te zijn en blijven. Zelfs toen de auto een keer afsloeg ben ik gewoon rustig verder gegaan. Dus qua spanning/zenuwachtig kan ik je dat zeker aanraden voor je herexamen

~ ~

[o]

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:48

Inderdaad geen zorgen over maken... ik zat ook op 61 lessen met in totaal 104 uur. Wel in 1x gehaald ook. Ik vond het ook heel lang duren, maar blijkbaar wel nodig gehad.

~ ~

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie