Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:14

Ik studeer al een hele tijd niet meer. Het enige wat je kan doen is, onafhankelijk wat je voelt, of je nu zin hebt of niet, of je hoofd nu pijn doet of niet, of er nu te veel lawaai is of niet, of er een fijne serie op TV is of niet, of ... Gewoon studeren! Maak het vooral niet te persoonlijk. Gewoon doen, of het nu fijn is of niet. Eens de trein aan het rijden is, rijdt hij!

Succes! En geniet van jullie studententijd! Het is de mooiste tijd van je leven, echt! *\%/* :# *\%/* :# *\%/*

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:04

taartjee schreef:
Pfff, had gisteren mijn eerste les statistiek. Dit wordt een laaaaaang blok met dit vak. Vak is saai, docent is praat saai en langdradig en het is gewoon een van de saaiere vakken van het jaar ben ik bang xD
Probeer met een *\o/* instelling aan statistiek te beginnen! Raadseltjes oplossen is toch heerlijk? Topdenksport! *\o/*

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:55

taartjee schreef:
Riel schreef:
Probeer met een *\o/* instelling aan statistiek te beginnen! Raadseltjes oplossen is toch heerlijk? Topdenksport! *\o/*

Ik probeer het wel echt te doen enzo, maar het is zo lastig! En ik weet dat ik even door deze ietwat zure appel moet bijten, het is immers voor het goede doel! Zonder dit vak kan ik mijn P niet halen dus dat is sws al een goede stok achter de deur. Probeer nu iedere dag iets aan de opdrachten te doen maar vind het echt lastig om er langer mee bezig te gaan omdat het me geen zak interesseert, maar wanneer ik alles last minute moet doen dan gaat het fout. Heb volgende week vakantie en als ik iedere dag 1 tot 2 opdrachten maak dan is het af op het moment dat ik het werkcollege krijg en op die manier raak ik niet gefrustreerd van het feit dat ik er echt geen bal aan vind :P
Goed plan van aanpak! Volhouden! +:)+

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:03

Kop op dames! Een thesis schrijven is leuk! Heerlijk pennen over je favoriete onderwerp! *\o/*

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:28

AmberG schreef:
Echt hè, en het onderwerp is machtig interessant, daar niet van, maar na een poosje wordt je zelf het meest interessante onderwerp zat, althans, ik in ieder geval wel hahaha :')
Oei -O-, wat ga jij dan doen op de arbeidsmarkt? :(:)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:24

AmberG, wat is je richting? Waarover gaat je onderzoek? :-)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:29

CalipsoLover: ofwel stop je nu met deze opleiding en start je in januari met een academische bachelor (als je onder je niveau aan het studeren bent) OFWEL zorg je er voor dat je de opleiding zo snel mogelijk afrond. Zorg zeker dat je niet moet dubbelen en van elk vak er van de eerste keer door bent. Hou dan het doel voor ogen (schakelen en je master halen).

Vind je de job waar de opleiding je op voorbereid nog steeds interessant? Dit moet je ook in het oog houden bij het nemen van een beslissing.

Wat je ook doet, zorg dat je niet moet dubbelen. Dat is zonde. Zeker als de opleiding onder je niveau is. Daar heb je werkelijk niets aan. Dan kan je beter nu al een nieuwe opleiding starten.

Riel

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:46

Super dat je er goed voor staat dan! Zorg dat dit zo blijft! Voor je het weet zit je in je master en heb je hopelijk de uitdaging die je nodig hebt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie