[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Rebecca

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:27

Hier heeft het 4 maanden geduurd , van gesprek met tot rijtest ..

Ssstt ben ozosnel /3 <:) :){

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:45

Balen Samiyah..

Dat is wel tricky , en dan die druk erop . Gewoon relaxen en rijden zoals je normaal doet , heb van mijn mislukte examen ook veel opgestoken . Misschien wat extra lessen voor het examen nemen ?

Mijn examen staat ook wel druk op , potje raakt leeg en als ik weer zak heb ik voorlopig geen autotje |o . Maar ik kan rijden dus niks aan de hand

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:25

Klopt was er gewoon niet klaar voor denk ik achteraf , maar heb veel geleerd van het examen en de extra lessen ervoor dat heeft mij wel geholpen om te rijden zoals ik nu doe. Kon mij zeker vinden in de punten , zat bijna in een vrachtwagen even later schoot ik naar een andere baan (geen richting en kijken , paniek en druk gok ik ) . Zag een kruising te laat dus afremmen en sorteerde verkeerd voor , en haalde een fietser in terwijl ik naar rechts moest . Was het zeker eens met de examinator

Dat is wel prettig :j , mijn instructeur heeft bergen ervaring en nu ik wat rijden kan ontdooid ie ook wat :P . Vast wat frustratie van mijn niet talent , frustratie die ik ook had .

Tuurlijk gaan wij het halen , jou instructeur geeft het niks voor niks aan :) . Gewoon lekker relaxed rijden :j

Week 15 mag ik weer !

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:41

Van harte :D

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:49

Samiyah is het dat autotje geworden ?

Wat balen van dat gedoe met het CBR :7

Binnen nu en een week weer op examen , morgen 1na laatste les daarna de les voor examen . Als ik kop erbij houd en niet in stress schiet dan kan ik het gewoon

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:22

Jij ook succes :D

Morgen is het de dag , gelukkig half 12 aan de buurt en anderhalf uur les van te voren . Ben aardig relaxt nu alleen dat tja slaat snel om en dan ga ik dingen snel snel doen en dat stress ik en dan moet niet %)

Gewoon lekker rustig besluiten wat ik die en waar ik dat doe , keuzestress om een parkeervak of stressen omdat de navigatie wat zegt en bang ben verkeerd te gaan . Schop mijzelf nog wel even onder de kont morgen

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:29

*\o/* ik ben geslaagd

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:14

Dank jullie :D , niet te bevatten haha . Super leuke examinator , motor sloeg af met de hellingproef en de paniek het was er gewoon niet bij poging 2 ging het vlekkeloos . Later nog een inschattingfout maar gelukkig had ik keurig gereden verder , mijn inner ik was al negatief aan het zijn dat ik gezakt was maar hartstikke geslaagd :D .

Eerste keer was ik echt niet klaar ervoor , en het voelde ook gewoon goed met deze examinator (en heb mijn mond gehouden ipv het te gezellig maken :+ )

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:26

FlameHorse schreef:
Rebecca schreef:
Dank jullie :D , niet te bevatten haha . Super leuke examinator , motor sloeg af met de hellingproef en de paniek het was er gewoon niet bij poging 2 ging het vlekkeloos . Later nog een inschattingfout maar gelukkig had ik keurig gereden verder , mijn inner ik was al negatief aan het zijn dat ik gezakt was maar hartstikke geslaagd :D .

Eerste keer was ik echt niet klaar ervoor , en het voelde ook gewoon goed met deze examinator (en heb mijn mond gehouden ipv het te gezellig maken :+ )

Gefeliciteerd! Ik heb bij mn 2de examen toen ook maar mijn mond gehouden, was ik meer met het autorijden bezig.

Dankje

Haha de gouden tip voor dit topic , je mond dichthouden op je examen :))

Ben best wel een kletskous , instructeur heeft er aardig op geramd mijn mond te houden

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:07

Je moet het nog leren , ipv gas te geven als instructeur gewoon tegen je zeggen van joh ga eens harder ? Of je moet zo hard en zo hard hier , gas erbij geven heeft mijn instructeur nooit gedaan die moedigde het aan dat ik dat zelf deed

Dankje Samiyah ! Ben er erg blij mee ! , net rijbewijs aangevraagd en het blijft nog onwerkelijk := . Vader nog even lief aan kijken of ik soms zijn barrel lenen mag , is vast wennen een diesel ipv benzine

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:28

Leuk Lara :D Ben het tegen over gestelde haha over een maand ga ik kijken voor een auto :P

Vervelend Brokjes , maar wie weet werkt het beter voor je

Top Pieneappel :D , knallen over 4 weken het is je gegund !

Maandag rijbewijs ophalen , blijf het raar vinden :') . Berichten doorgelezen hier maar het was een lange weg pff , niet altijd even positief ook := .

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:56

Van harte !

Komt goed Pieneappel , maak jezelf niet gek en doe gewoon wat je geleerd hebt :) . (Makkelijk gezegd maar het werkte bij mij uiteindelijk wel )

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:59

Van harte Pieneappel ! Eindelijk het is je gegund :D

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:23

Balen laraxXxemma , maar idd je kon er nog een goede rit van maken door je mindset te veranderen en even jezelf rustig maar weet uit ervaring hoe enorm lastig dat is .

Heb zelf dagen van te voren valeriaan geslikt , wie weet was dat de truc maar had ook wel een makkelijke route en rit :) .

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:12

:(:) fijne examinator is goud waard

:') mijn motor sloeg zelfs af , alles geoefend voor examen behalve de hellingproef en net die moest ik doen :') . Slaat de motor ook nog eens af _O- , toen had ik ook de ben gezakt mindset maar rustig weer starten (had wel uit spanning hardop lopen denken , Rebecca niks aan de hand gewoon de motor weer starten . Maar dat moest ik denken ipv hardop) de rust vinden en gewoon doorgereden met klotsende oksels . En ik ben ook gewoon geslaagd !

Morgen een maand het rijbewijs , helaas tot dusver wil mijn vader zijn auto niet uitlenen . Ingewikkeld verhaal en overmacht , zit te popelen tot ik geld heb voor een autotje

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:35

Vandaag eerste ritje gehad , op bijna de bosjes in en voor de rotonde stilstaan en na 5x weg kunnen rijden ging het lekker . Wel jammer van die aso's erbij langs scheuren , maar ik laat mij niet gek maken :) .

Hellingsproef is prima te doen , hopelijk haal je hem in 1 keer !

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:13

Ik weet het niet Jessica (Polly ongetwijfeld wel :j ) , wel vervelend -O-

Ach jee Nayomie :oo , ben je wel heel verder (en je instructeur ook ? )

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:26

Succes ! Lijkt mij best lastig :=

Van de week eindelijk zonder pa op pad is de planning , vroeg mij af of je altijd de handrem gebruikt . Pa doet het normaal nooit , ben gewend in zijn vrij en handrem erop . Collega had het over in zijn 1 laten staan en dan blijft ie staan behalve bij wind dan zet ie hem wel op de handrem , hoe zit dat nou eigenlijk :=

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:11

Bedankt voor de handrem tips , heb hem in zijn 1 geparkeerd . Heb geen idee hoe de handrem werkt en wil niks slopen , al valt er weinig aan die auto nog te slopen. Motor was maar keer of 10 uitgevallen ,morgen n 3 maanden voor het eerst alleen . Enorm spannend maar heb niks voor niks dat roze pasje :) ,heb vooral angst dat de auto stuk gaat en ik in paniek raak of dat ik pa zijn laatste auto sloop . Maar ook blij dat ik die auto eindelijk gebruiken mag !

Nayomie lekker ontspannen en gewoon rijden en goed kijken ,je zit niet alleen en degene naast je zit er niet voor de sier !

Laraxemma hoe is het examen gegaan ?

Blijf een beetje hangen hier :o , maar wel fijn nog wat tips en tricks soms

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:08

Van harte Lara!

Waarom perse 2 uur van te voren lessen ? Wellicht een pauze inlassen na een uur ,had zelf uur voor examen nog les en daar kon ik de spanning ook wat in laten afvloeien

TTT is kort dag , dan dat het geen zin meer heeft .

Wellicht schrok ze en blafte ze diegene daarom af , niet teveel van aantrekken het gaat om jou en je pasje

Heb mijn solo overleefd , doodeng alleen in de auto . Maar toch ook heel prettig , ook al met een volle auto gereden en vanmiddag mijn wekelijkse ritje dit keer met zus en zwager . Enige wat ik mijzelf afleren moet is de koppeling mishandelen, hij stoot nog weleens omdat ik te snel omhoog ga en voet niet op de vloer laat (instructeur was er nooit blij mee :+ )

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:14

Frankiej de hellingproef die lukt niet met pa zijn auto :')

Ghostattack :') dat is weer een ander probleem haha , maar je kan het !

Daisy dat probleem ken ik niet haha , zet voet altijd netjes ernaast . Handig even de pauze inlassen in die 2 uur

Vandaag als oefening door de mcdrive, maar 2 keer de motor laten afslaan :') :))

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:00

Succes vandaag Courses (of is het al gelukt ? )

Zag vandaag dat de theorie weer op de de schop gaat per 1 november ,van 2 naar 3 onderdelen . Ben blij dat ik mijn pasje al heb ,klinkt zoveel lastiger .

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:19

Nee je theorie blijft gewoon geldig :)

Gevaarherkenning blijft en kennis&inzicht worden gescheiden in 2 aparte categorie├źn , allicht een goede stap vooruit maar word het wel lastiger van

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:40

Nooit in het donker les gehad , laatst voor het eerst alleen in het donker weggeweest en dat went snel . Vind het zelf zalig , je ziet tegenliggers sneller (koplampen zie je van verre aankomen ) . Heb les gehad in de sneeuw , ook fijn.