[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Absolem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:20

Morgen laatste les en dan weer pogen tot afrijden maandag. Het zal mij benieuwen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:20

laraxXxemma schreef:
Succes Absolem!

Ik heb nu 12 lessen gehad (bij ons een uur) en net obstakels erbij gehad. Parkeren ook een paar keer gehad en ik stond tot nu toe (voor mijn idee) verrassend goed in de vakken :') Nou had ik ook wel echt alle ruimte haha
Ik vind het lekker gaan tot nu toe! Over theorie heb ik het dan even nog niet :') Moet nog inplannen maar kijk daar toch wel erg tegenop

Ik heb tot twee keer aan toe mijn theorie in een keer gehaald bij 123theorie. Is een dag cursus en gelijk het examen er achter aan.
( ik zat krap bij kas een tijd en kon niet meer lessen na m'n eerste keer rijexamen en nou was m'n theorie verlopen).

Maar dat systeem werkt wel echt super.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:00

ik wordt helemaal naar van die poedersuiker examinatoren .
Telkens zak ik omdat zij van MENING zijn dat ik dingen niet op tijd zie ( let op ik geef gewoon netjes voorrang etc). of dat ik te gespannen ben om zelfstandig te kunnen rijden.
Nee ik ben gespannen omdat ik weet dat die klootzakken niet objectief zijn maar hun besluit basseren op een mening!

eerst zak ik voor overdreven kijk gedrag( hoe the fiets kan je daar nou op zakken)! en nu omdat ik te gespannen ben en daarom volgens hem (Mening dus!!!) mijn plannetje te laat maak .

problemen heb ik gewoon netjes opgelost. ik heb geen onveilige situaties gecreƫrd. Je kan geen klacht in dienen . of iets beginnen tegen de uitslag. This gewoon een smerig monopoly spel van het cbr.

ik ben benieuwd of die examinatoren nog zo zijn als er camera's bij worden gehangen . volgens mij gaat het er dan heel anders aan toe.

Sorry hoor ben zo boos. moest even gal spuwen....

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:52

Ik ben zojuist ein-de-lijk geslaagd voor mijn rijbewijs!!!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:51

E_J schreef:
Gefeliciteerd Absolem en Eefje_Sammy!

Ik heb inmiddels mijn theorie examen gereserveerd bij het CBR. 6 juni ben ik de pineut. Ik vind het stiekem best een beetje (behoorlijk) eng, omdat eigenlijk niemand die ik ken (voor zo ver ik weet) de eerste keer is geslaagd. Maar goed, diegenen hebben de eerste keer ook alles behalve goed geleerd _O-
Ik ga mijn best doen! *\o/*

Goed leren en niet twijfelen. Eerste ingeving ik vaak de juiste.

Ik heb mijn theorie twee keer in 1 keer gehaald ( was verlopen voor ik weer genoeg geld had om nog een keer praktijk examen te doen).

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:10

Kay_Kim schreef:
Ik ben dinsdag begonnen met rijles voor BE-rijbewijs en heb het vandaag gehaald *\o/*

Gefeliciteerd!!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:58

laraxXxemma schreef:
Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.

Ik zat ook niet op te letten hoor toen ik de afrit nam van de snelweg hij mijn examen. Vrij stijle helling naar beneden en ik kwam veel te hard aan.dus de abs moet wel even ingrijpen zegmaar. Rest van de rit stik nerveus maar ben wel geslaagd. Ik had wel een faalangst examen de laatste keer.

Eerst propranolol geprobeerd maar mijn reactie vermogen holde vreselijk achteruit daardoor.

Ik heb vandaag mijn eerste stukje zelfstandig gereden zonder iemand naast me . Vond het ontzettend spannend! En de eerste rotonde had ik een drammer achter me zitten die vond dat ik meteen door had moeten sturen en begon te toeteren. Maar ja iets met vreemde auto en eerste keer alleen :'). Eerste keer ook in een benzine. Maar het is goed gegaan. Ik heb maar gewoon even schijt eraan gehad en mijn tijd genomen om de rotonde op te gaan.

Zaterdag ga ik naar mijn zusje in lelystad dat is best een stukje sturen en de A6 is dit weekend ook nog eens dicht richting lelystad dus ik moet binnendoor. Dus ik ben het internet hevig aan het afspeuren voor een navigatie systeem.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:30

Emmaa_ schreef:
Absolem schreef:

Ik zat ook niet op te letten hoor toen ik de afrit nam van de snelweg hij mijn examen. Vrij stijle helling naar beneden en ik kwam veel te hard aan.dus de abs moet wel even ingrijpen zegmaar. Rest van de rit stik nerveus maar ben wel geslaagd. Ik had wel een faalangst examen de laatste keer.

Eerst propranolol geprobeerd maar mijn reactie vermogen holde vreselijk achteruit daardoor.

Ik heb vandaag mijn eerste stukje zelfstandig gereden zonder iemand naast me . Vond het ontzettend spannend! En de eerste rotonde had ik een drammer achter me zitten die vond dat ik meteen door had moeten sturen en begon te toeteren. Maar ja iets met vreemde auto en eerste keer alleen :'). Eerste keer ook in een benzine. Maar het is goed gegaan. Ik heb maar gewoon even schijt eraan gehad en mijn tijd genomen om de rotonde op te gaan.

Zaterdag ga ik naar mijn zusje in lelystad dat is best een stukje sturen en de A6 is dit weekend ook nog eens dicht richting lelystad dus ik moet binnendoor. Dus ik ben het internet hevig aan het afspeuren voor een navigatie systeem.

Kan je niet gewoon Google Maps gebruiken? USB plugje voor in je aansteker kopen en gewoon een kabeltje eraan hangen. Ik vind via mijn telefoon navigeren echt 1000 keer fijner, vooral omdat de fileinformatie gewoon actueel is.

Daar heb ik niet bij stilgestaan. Dat is natuurlijk wel zo bij m'n telefoon.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:37

Nayomie schreef:
Ik heb gelukkig een hele lieve instructeur en als ik ergens moeite mee ga hebben, kan ik hem een bericht sturen. :j

Welk vrachtwagen bewijs wil je halen? Ken verschillende mensen die voor verschillende bewijzen zijn gegaan. :j

Balenciaga schreef:
Jeetje Nayomie, dat is schrikken! Wat is er gebeurd?

Ik moest remmen voor een voetganger die voorrang had, vrouw achter mij had dit niet door want die keek naar fietsers waardoor ze op onze auto knalde. banketstaaf is dat de lesauto aan de achterkant behoorlijk beschadigd is, en de gene die op ons in reed misschien net een schrammetje op de auto.

Scheelt dat de kosten vergoed worden door de tegenpartij want die heeft m er in geboord bij jullie. Dus je instructeur zal er uiteindelijk niks van voelen in z'n portomonnee. Misschien dat dat iets troost.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 05:50

hwn schreef:
Ai Nayomie, wat rot.

Ik was aan het overwegen om mijn Be te halen, zodat ik op het werk ook met aanhangwagen kan rijden, maar dat zal ik maar uit mijn hoofd zetten: vandaag de grote bestelwagen van het werk gebruikt, was de enige die er was, en bij een maneuver bij de leverancier de lengte verkeerd ingeschat en gehaperd aan n geparkeerde auto. Laat mijn baas nu net een fervente autofreak zijn. Vragen/telefoontjes over 't werk krijg ik niet beantwoord, en zo blijft mijn werk ook liggen (hij werkt deze week op verplaatsing), maar om me de volle laag te geven hierover kan hij wel bellen. Pfff, voel me zo ellendig.

Joh kan gebeuren. Die baas van je is gewoon een zak. Laat je niet ontmoedigen. Juist lessen en je Be halen zorgt er voor dat je het straks allemaal wel goed in kan schatten. Geef niet op! De beste maken wel eens een fout hoor.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:16

E_J schreef:
Hebben jullie tips om beter te worden in gevarenherkenning? Ik doe heel veel oefenexamens, en de theorie gaat helemaal prima, maar ik zak telkens op gevarenherkenning. Ik heb heel vaak dat ik remmen aangeef als hij wil dat ik gas loslaat of andersom. Ik vind het echt heel lastig! -O-

Ik ben ook geswitched van rijschool. De communicatie met mijn rij instructeur voor het plannen van lessen verliep heel moeizaam (hij reageerde gewoon een week niet op mijn appjes), en toen bleek dat hij op dat moment dus weinig tijd had en maar lessen in kon plannen met steeds 2 weken ertussen. Dat vond ik niet zo prettig, dus nu toch maar overgestapt naar ANWB Nijmegen. Daar doe ik nu de spoedcursus, en heb ik veel meer regelmaat in de lessen, en ook langere lessen :j

Online Race spelletjes doen forza op de xbox of gta ofzo. ( believe it or not Maar Heeft wel geholpen.)

Zeker bij gta proberen je aan de verkeers regels te houden ipv altijd als een maniak rond te scheuren. Zeker met een stuurtje er bij is het redelijk realistisch te krijgen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:59

brokjes schreef:
ik heb ook geen zin meer in de lessen.
les al meer dan een half jaar en nog geen ttt gepland zelfs.
door vakantie en moeilijk gedoe met planning vanuit de rijschool heb ik al 5 weken niet gereden.
ook heb ik steeds het gevoel dat er tijdens de les focus wordt gelegd op wat niet de prioriteit is. ik kan bijvoorbeeld lastig keuzes maken, mijn instructeur geeft dan de opdracht 'doe x speciale manoeuvres in x minuten' dus niks wat en waar. ik klap daar nogal van dicht. nu hoor ik om me heen dat tijdens examen/ttt je specifiekere opdrachten krijgt dus ik vind het stom dat we hier dan juist tijd aan besteden.
oke goed, genoeg geklaagd weer, over een kwartiertje wordt ik opgehaald voor de les.

edit: alweer een kwartier aan het wachten -O-

Andere rijschool zoeken....

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:38

Courses schreef:
Met 1 fout gezakt uiteraard (op de meest belachelijke, onzinnige vraag ever). Ga ermee stoppen denk ik. Het is mij al de stress en de kosten even niet waard.

.
Ooooohh jawel dat is het wel. Maar dat besef je pas als je je rijbewijs op zak hebt.

Het is zo een ontiegelijk verademing.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:39

Courses schreef:
Heb voor eind oktober toch maar weer een theorie examen gepland.

Afgelopen weekend een proefles gehad met een andere rijschool. Om het desastreus te noemen is denk ik geen overdrijving. Ik kwam ontzettend onzeker de auto weer uit, dus dat gaan we maar niet meer doen. Komende maandag nog maar een andere rijschool proberen, hoop oprecht dat dat wat beter klikt.

Ik heb het ook gehad hoor ik heb drie rijscholen gehad. En toen ik bij van dam een proefles nam. Kwam ik terecht bij een instructeur die serieus zijn bevoegdheid gewoon zou moeten verliezen. Wat een idioot was dat. Zeggen dat ik voor geen meter kon autorijden en dat ik me maar moest vermannen niet zo moest overdrijven terwijl de tranen in mijn ogen stonden. Die gast verdiende echt een schop in z'n zaakje, had ik daarna tegen hem kunnen zeggen dat ie zich maar most vermannen.

Mijn punt.

Een andere rijschool past je vast wel. Het is alleen even zoeken.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:43

Courses schreef:
En wederom gezakt :)

Heb Je al een faalangst examen gehad ? Zo heb ik mijn rijbewijs behaald ( na drie keer regulier examen niet behaald te hebben ).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie