Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

CalipsoLover

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:41

Ik meld me ook :D Vandaag nog een mondeling examen en dan donderdag weer een. HELP

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:33

CalipsoLover schreef:
Ik meld me ook :D Vandaag nog een mondeling examen en dan donderdag weer een. HELP

Juist mondeling gehad en kreeg meteen m’n punten, 18/20, soooo happy *\o/*

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:48

badeendje schreef:
Hoe zien jullie bureaus eruit? Ik ben zo benieuwd :)

It’s a mess :D

Afbeelding

Bedankt allemaal! Morgen al mijn volgende examen. Zal helaas wel niet zo simpel zijn om daar een 18 op te halen :') ik studeer btw in Mechelen, international Journalism.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:02

Bij mij ging het ook echt slecht gisteren, ben me pas echt beginnen focussen vanaf 21u en tot 2u in de nacht doorgewerkt, nu sinds half 8 terug begonnen maar concentratie is weer ver te zoeken. Neem om 13:40 de trein naar mijn examen. Denk dat ik alles wel kan, maar veel leerstof spreekt voor zichzelf dus is moeilijk van buiten te kennen, maar ben bang dat ik een total black-out ga hebben ofso :=

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:18

Mijn examen is gisteren ook niet zo goed gegaan := -O- Achteraf wel van collega studenten opgevangen dat ze wel gelijkaardige antwoorden hadden, maar het was ontzettend veel toepassen waar je geen oefeningen op voorhand voor kon maken op een paar na. Er is dus wel nog kans dat ik er door ben, maar ik weet het echt niet. Even balen, maandag is de volgende.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:09

Als iemand gemakkelijke (vegetarische) en lekkere gerechten heeft voor tijdens het blokken, laat maar weten :Y)

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:53

horsiegek schreef:
Ik heb op de middelbare en op het HBO ook nooit echt hoeven studeren. Goed meedoen in de lessen en projecten was voldoende. Dan voor het tentamen even aantekeningen bekijken en dat ging prima. Dat was dus wel even flink slikken op de universiteit, heb echt cursussen gevolgd hoe te moeten studeren... Al heb ik nog steeds de concentratieboog van een goudvis...

Ik merk dat ik in middelbare juist veel meer zenuwen had en vaak ook slechter presteerde daardoor, maar wel juist meer gefocust studeerde dan nu :') Ik heb dat ook, echt het concentratievermogen van een vis. Maar eenmaal ik gefocust ben slaag ik alles wel heel snel op.

Juliette schreef:
Iedereen is aardig op weg zo te horen!
Ik heb voor mijn tentamen van maandag een 4,3 gehaald %) Super balen, had echt goed geleerd, maar de toets was erg moeilijk en de normering ook hoog. 6 mensen uit onze klas hebben hem gehaald (van de ong. 25) dus dat zegt ook wel weer wat natuurlijk.

Morgen mijn laatste tentamen, heb het samengevat maar krijg de stof maar niet in mijn hoofd... Iemand die tips heeft? :)

Wat rot :(:)

Ik zet mijn mobiel uit, computer weg en lees alles luidop voor, na elke pagina ondervraag ik mezelf om te kijken of ik de leerstof te pakken heb. Als ik zo alles gedaan heb begin ik met herhalen. Welk vak heb je?

Zo, hier is het even nu twee dagen chillen, heb een samenvatting en maandag heb ik mijn laatste examen. ZO BLIJ! Gisteren had ik mijn voorlaatste, ik kende de leerstof echt heel goed maar het was toch geen gemakkelijk examen. Heb een paar dingen puur gegokt, 1 vraag ook niet kunnen invullen maar dat heeft de meerderheid blijkbaar niet ingevuld, maar de vragen die op de meeste punten stonden heb ik wel allemaal juist (denk ik) dus normaal moet dat wel goed zitten.
Dus ik denk dat ik 1 herexamen ga hebben in totaal, 1 februari krijg ik mijn uitslag.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:38

Freyr schreef:
Nou, ik heb weer twee tentamenresultaten terug.

Voor 1 vak een 4,6, maar hier had ik wel van verwacht dat het cijfer rond de 5 lag. Gewoon een tentamen waar ik van te voren niet wist wat ik er echt van moest verwachten en ook nog eens lastig vond.

Een ander vak is een 4,2, hier had ik wel een zesje van verwacht. Baal hier wel echt heel erg van, had deze echt niet zien aankomen. Maargoed, een vak met echt sommetjes maken, dus ik ga in juni weer een poging doen. Gaat nog een druk voorjaar worden ben ik bang.

Moet nog van 1 vak uitslag terugkrijgen, maar ik ben hier ook bang voor...

Sorry, even mijn teleurstelling van mij afschrijven.

Ugh wat vervelend, zeker als je die ene niet verwacht had :(:)

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:54

Ik ben sinds een weekje klaar, 1 februari krijg ik mijn punten...

Aan iedereen die nog examens heeft, heel erg veel succes, ik duim voor jullie en hou de goede moed er in!

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:28

Resultaten teruggekregen, met mixed feelings. Op zich echt niet slecht, van de 8 vakken heb ik 1 buis, een 8/20. Maar dit examen ging juist heel goed en had ik alles behalve verwacht. Dus toch straks eens gaan in kijken. Het vak waarop ik dacht gebuisd te zijn heb ik dan weer een 13/20 :') _/-\o_
Voor de rest 1x grootste onderscheiding, en 3x onderscheiding, dus de helft van mijn vakken heb ik wel een massief punt, de rest is niet lager dan 12. Dus ja, echt niet slecht zou je denken maar dat 1ne vak knaagt echt wel. :=

ryukapple: Balen, hoe gaat het nu? Heb je een oplossing kunnen vinden?

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:52

ryukapple schreef:
Altijd rot als je iets niet haalt wat je denkt goed gedaan te hebben.

Ik had op mijn laatste beetje accu wat dingen uitgeprint voor de rest met behulp van mijn mobiel de laatste dingen geleerd. Tentamen net gehad en ging denk wel oke op 2 onderdelen na. Maar is het type tentamen waarbij het heel lastig in te schatten is

Lastig, hopen op het beste!

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:42

Haha ja inderdaad, in België staan alle punten op 20. Een 10/20 is dus geslaagd. Ben je niet geslaagd dan moet je een herexamen maken. Ik had een 13/20 op een vak waarvan ik dacht dat ik gebuisd ging zijn, een een vak waarvan ik dacht dat ik er door zou zijn heb ik een 8/20. De rest was wel allemaal uitstekend. En eigenlijk mag ik niet klagen, aangezien hier in België je op hogeschool of unif er bijna nooit af komt zonder herexamens. Tenzij je echt Mastermind bent :')
Ben daarnet gaan in kijken en heb echt hele domme foutjes gemaakt, pure stress foutjes, dus weet ook dat ik het op het herexamen wel goed zal doen!

JewEmm: augustus :)

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:44

taartjee schreef:
Thanks voor de tip! Ga ik onthouden :D

Zo, labjournaal is ingeleverd en ben trots op mezelf! Had eigenlijk nog de hele avond de tijd voor de deadline, maar heb het nu dus al af, zonder stress!
Oh wat voelt dat fijn! Nu lekker op de bank tv kijken met een bak chips!

Wat balen calipsolover van die stressfoutjes! Dat zijn ook echt de stomste om te maken. Weet je al wanneer je herkansingen hebt?

Ergens midden augustus, geen idee welke datum er geprikt wordt maar dat zal ik nog wel horen. Prof had er vertrouwen in dat ik het deze keer wel goed zou doen en was ook verbaasd van mijn fouten. Tja, dan weet ik wel dat ik het met de herkansing wel goed zal doen!

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:00

taartjee schreef:
CalipsoLover, herkansingen pas in augustus, duurt nog best lang zeg! Ben je dan niet bang dat je je toetsstof deels bent "vergeten"? Aan de andere kant ook wel fijn, hoef je nu niet nog extra te leren :P

En inderdaad voor iedereen die komende week tentamens heeft, succes!

Op hogeschool of unif in België vallen alle herexamens altijd in augustus, dus ja dat is wel een tijdje. Het jaar is altijd verdeeld in twee semesters en twee examenperiodes. Meestal, maar niet altijd, heb je vakken 1 semester. Dus als ik van dat herexamen af ben, dan heb ik dat vak dus ook nooit meer en krijg ik die studiepunten terug. In België is het precies echt een heel ander systeem, maar het vak zelf is eigenlijk gewoon Nederlands dus dat komt wel goed :)

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:03

Ik ook, nu 2 weken 'vakantie' waar het toch de bedoeling is al te beginnen studeren. Heb nog niets gedaan :wave:

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:57

xDarkness schreef:
Ik meld me hier ook maar weer eens... Zit nu in het tweede jaar van international and european law en de laatste tijd is helaas een struggle....veel mentale strubbelingen op het moment waardoor de motivatie voor school zo laag is...cijfers vallen ook wat tegen helaas, ik moet twee toetsen al volgend jaar maken. Komende weken wordt enorm druk met projectafsluiting op maandag en over twee weken ongeveer toetsweek dus dames...help... -O-

Ik studeer International Journalism, heb dus ook veel economie/recht/politiek. Niet echt hetzelfde maar wel gelijkaardige richting. Had begin dit semester hetzelfde, echt een beetje een burn-out en geen zin meer, ik geraak er nu wat meer door. Mijn pb staat altijd open als je even je ei kwijt wil! :(:)

Ik meld me officieel ook maar weer. Nu een weekje studeren, maandag het eerste examen. Heb er in totaal 5, volgende week is wel stevig want heb er meteen 3 op 1 week. Ik begin met sociologie wat normaal wel moet lukken. Maar voel me nu al 2 dagen wat ziekjes en heb nog maar 2 vakken kunnen overlopen terwijl ik er minstens tegen vandaag al 3 wou gedaan hebben. Niet dus... -O-

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:56

Gisteren eerste examen gehad en dat ging heel goed. Morgen economie en het lukt voor geen meter, ontzettend veel leerstof en de docent vraagt maar 2 dingen, mijn hoofd ontploft.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:11

JewEmm schreef:
Succes!!!

Dankje, zal het nodig hebben :')

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:13

Bedankt iedereen!
Ik studeer ook in het engels :P Das het hele ding van 'international' voor je studierichting hebben denk ik :')
Bedankt, zal ik zeker doen!

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:42

Pff, examen ging echt niet zo goed :( Het examen was opgedeeld in 4; afkortingen, open vragen, meerkeuze en oefeningen. De oefeningen en de afkortingen gingen goed, maar de rest echt veel gegokt... Ik hoop dat ik nog net voldoende haal.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:25

xDarkness schreef:
CalipsoLover schreef:
Bedankt iedereen!
Ik studeer ook in het engels :P Das het hele ding van 'international' voor je studierichting hebben denk ik :')
Bedankt, zal ik zeker doen!

Klopt hoor maar deze opleidingen zijn er ook in het Nederlands! Bij mij wel iig, dus vandaar dat ik het even vroeg.

Oh dat wist ik niet! Bij ons is de richting er ook gewoon in het Nederlands maar dan valt de 'international' weg voor de naam.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:18

Hey, ik zoek weer wat motivatie...

Helaas ben ik plots, op de een of andere vreemde manier mijn motivatie verloren in mijn studie. Ik heb mijn eerste jaar bachelor zo goed als vlekkeloos afgerond en zit nu in mijn tweede jaar van de drie. Het eerste jaar was ik dan ook heel enthousiast, ik wist echt zeker dat ik dit wilde doen en ging met plezier naar de lessen. De een al iets liever dan de andere natuurlijk. Er zijn vorig jaar wel een aantal dingetjes gebeurd privé die mij enorm naar beneden hebben getrokken en waardoor ik met veel "spijt" moet zeggen dat het momenteel ook niet zo goed met me gaat. Maar dat heeft mij voordien niet tegen gehouden om goed te studeren en het plezier in mijn studie te verliezen. Helaas sinds het nieuwe schooljaar is dat wel zo, ik had er heel veel zin in maar verveel me nu dood. Ga niet graag naar mijn lessen en vind veel dingen niet interessant. Alles is dan ook veel herhaling van vorig jaar, dat ik iets heb gekozen onder mijn niveau wist ik al, maar nu merk ik dat pas echt. Ik mis de creativiteit en de uitdaging. Maar om nu te stoppen zou ook dom zijn, want ik ben er al bijna. Het eerste semester is al bijna voorbij en dan moet ik nog maar 1 jaar studeren en 6 maanden op buitenlandse stage. Daarna wil ik sowieso nog schakelen voor een master. Maar hoe overleef ik het nu?

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:15

Ik ga hoogstwaarschijnlijk nooit moeten dubbelen. Heb momenteel ook niks waar ik niet door ben en er zijn geen vakken waar ik tegenop kijk, meer studiepunten oppakken is in mijn richting helaas niet mogelijk... Als ik nu ook zou stoppen zou ik ook totaal niet weten welke academische bachelors ik zou willen doen. Het aantal masters is uitgebreider en ook vaak gerichter. De master die ik wil doen ligt ook heel erg in de trend van wat ik nu doe. Wil ik later ook echt journalist worden? Geen idee. Het is en blijft een heel zwaar beroep. Ik zie mezelf wel iets doen in de trend van conflict/televisie/mensenrechten etc. Dus ik denk niet dat ik helemaal de foute keuze gemaakt heb.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:57

Echt een pauze zou kunnen, maar denk niet dat ik dat kan/wil. Mijn vriend is al aan het werk en als het aan hem ligt wil die al samen wonen, maar daarvoor moet ik eerst afstuderen en aangezien ik sowieso nog een master wil doen ben ik nog (zonder pauze) 3,5 jaar bezig. Als het echt niet beter gaat en het lijkt me allemaal niks, dan ga ik het wel overwegen. Maar ik verveel me niet graag, dus dan zou ik sowieso wel echt iets in de plaats moeten doen.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:17

Ja, met paarden wel :+ Mijn vriend werkt nu in het buitenland. Die verdient ook wel zeer goed zijn boterham maar zou ook niet willen dat hij alles voor mij gaat betalen en heb het thuis ook nog goed. Moest ik nu naar een academische bachelor gaan kijken maakt dat eigenlijk geen verschil met mijn traject nu, integendeel, dan doe ik er nog langer over zelfs. Een master is 'maar' 2 jaar in mijn geval. 1 jaar verschil dan een academische bachelor en dan een master. Ik moet incl mijn master nu nog een kleine 3,5 jaar. Als ik zou switchen moet ik nog de volle 4 jaar als alles volgens schema verloopt. Dus dat heeft weinig zin.

Diallo VW♥