Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xDarkness

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:35

Ik meld me! Over tien dagen examens. Ik studeer international and european law, tweedejaars student.

5 examens en een project en een herkansing...en dan deze week nog twee deadlines, ze hebben het echt fantastisch gepland :Y) .

Ook al houd ik ervan om mijn rotzooitje op orde te hebben, de laatste weken gaat echt gefocust studeren maar moeizaam.

@Montana, ik gebruik focus10 voor op mijn pc. Gratis te downloaden in de appstore van je laptop. Erg fijne timer! Makkelijk in gebruik.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:57

Hier is het druk maar het gaat goed. Ben aan het editen voor een final report voor de afsluiting van ons project, waar ik sinds gisterenavond al 10 uur aan heb gezeten...Iedereen heeft het nogal afgeraffeld en dat is te zien...Hoop werk voor mij dus, helaas... Gelukkig denk ik met een uurtje of twee klaar te zijn en kan men het in zien.

Kom aan dames, jullie kunnen het!

Vraag, welke muziek vinden jullie fijn om te studeren? Of helemaal geen muziek/achtergrondgeluiden?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:39

Lekker dames! Yiruma en Hans Zimmer zijn inderdaad fijn om naar te luisteren. Sowieso veel game en films related soundtracks zijn fijn. De complete (zonder lyrics) Disney piano collection is ook heerlijk.

Sinds een paar maanden heb ik indie/folk muziek ontdekt en ik ben echt hooked. Zulke mooie (emotionele) zachte nummers. Ik werk er echt heerlijk op en heb zoveel moois ontdekt. YT channels zoals Mr. Foxx Frequency, Wave of Good Noise, alexrainbirdmusic, indiefolkcentral en indieair zijn echt gems.

Mijn concentratie is een beetje op... Vanaf half 9 vanochtend tot en met een uur geleden echt weer diehard mn project ge-edited. De eerste editing ronde is af maar man, wat een werk... heb er dus samen met een klasgenoot dik 15 uur aangezeten sinds gisterenavond. Echt een drama, we hebben echt bijna alles moeten herschrijven, en dan hadden we al een hoop teruggezonden naar de klasgenoten die het geschreven hadden.

Maar moet helaas nog een aantal uur aan de bak, ik heb morgen naast project deadline, ook nog een assignment deadline die nog wat liefde en aandacht nodig heeft -O-

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:17

Ik heb gisteren eindelijk mijn report ingeleverd om 10 uur savonds. Denk in twee dagen dat ik er 24 uur aan gewerkt heb, klasgenoot en ik waren kapot. Heb nu ook nog steeds echt een hele volle zware kop, dus niet echt veel motivatie om te gaan leren vandaag, ondanks dat het echt moet x'D.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:17

Pistasche schreef:
Maartje9 schreef:
Hoeveel minuten zetten jullie Forest eigenlijk per keer aan? De laatste week doe ik steeds 25 min en dan 5 min pauze, maar ik merk dat mn pauzes toch langer worden en ik die pauzes een beetje net niks vind, en ik die 25 minuten toch een beetje kort vind om echt geconcentreerd te werken. Dus ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Ik zet hem 40 minuten aan, en dan 5-10 minuutjes pauze. Vond 25 minuten ook te kort, dan zit ik er net lekker in.

Ik gebruik dan wel geen Forest, maar ik heb ook studietijd van 45 minuten en dan 10 min pauze. 25 min vind ik ook te kort.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:36

Ik meld me hier ook maar weer eens... Zit nu in het tweede jaar van international and european law en de laatste tijd is helaas een struggle....veel mentale strubbelingen op het moment waardoor de motivatie voor school zo laag is...cijfers vallen ook wat tegen helaas, ik moet twee toetsen al volgend jaar maken. Komende weken wordt enorm druk met projectafsluiting op maandag en over twee weken ongeveer toetsweek dus dames...help... -O-

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:49

Maartje9 schreef:
xDarkness schreef:
Ik meld me hier ook maar weer eens... Zit nu in het tweede jaar van international and european law en de laatste tijd is helaas een struggle....veel mentale strubbelingen op het moment waardoor de motivatie voor school zo laag is...cijfers vallen ook wat tegen helaas, ik moet twee toetsen al volgend jaar maken. Komende weken wordt enorm druk met projectafsluiting op maandag en over twee weken ongeveer toetsweek dus dames...help... -O-

Poeh dit had ik bijna zelf kunnen typen, ik doe zelfs een soortgelijke studie, namelijk Rechtsgeleerdheid :+. Hier vallen de cijfers ook een beetje tegen. Ik heb een 6.5 voor mijn bachelorthesis, wat opzich niet slecht is, maar ik heb mijn ziel en zaligheid in dat stuk gestoken dus had echt een hoger cijfer verwacht. Niet best voor mijn motivatie ook.

Maar succes in ieder geval! You are not alone :')

Ahhh wat balen van je cijfer zeg! Leuk dat je rechten studeert, ook al valt het zo en nu dan flink tegen :Y). Heb je nog enige feedback gehad?

En ik weet het, maar soms... Zometeen maar eens een paar uur diehard aan het werk, ondanks dat mn kop er echt niet naar staat.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:59

Heeel veel succes en bedankt voor de lieve berichtjes!

Ik heb gisteren eindelijk mijn ICC Mootcourt final event gehad, waarbij ik een pleidooi moest geven. En toen kreeg ik ook nog de leraar die ik verschrikkelijk vind als judge (echt typetje leerlingetje pesten leraar) maar het is me alles meegevallen! Ik kon mijn ''conversation with the court'' goed in stand houden en heb er een goed gevoel over en het was toch wel gaaf om daar zo te staan, ondanks dat ik geen advocaat wil worden.

Voor de rest voel ik me wel een beetje overwhelmed. Ik had samen met mijn bf een supermooie planning gemaakt maar er komt zoveel tussendoor dat ik alweer achter loop en de boel weer om moet gaan gooien -O-. Vrijdag assignment waar ik net pas aan begonnen ben vanwege projectgedoe, over 9 dagen moet ik een video af hebben waar ik nog het eea voor moet researchen en dan de 17e beginnen mn tentamens, 5 stuks en moet voor project nog een final report maken en mn portfolio af maken. Gelukkig ben ik over 1,5e maand klaar.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:00

CalipsoLover schreef:
xDarkness schreef:

Ik studeer International Journalism, heb dus ook veel economie/recht/politiek. Niet echt hetzelfde maar wel gelijkaardige richting. Had begin dit semester hetzelfde, echt een beetje een burn-out en geen zin meer, ik geraak er nu wat meer door. Mijn pb staat altijd open als je even je ei kwijt wil! :(:)

Ik meld me officieel ook maar weer. Nu een weekje studeren, maandag het eerste examen. Heb er in totaal 5, volgende week is wel stevig want heb er meteen 3 op 1 week. Ik begin met sociologie wat normaal wel moet lukken. Maar voel me nu al 2 dagen wat ziekjes en heb nog maar 2 vakken kunnen overlopen terwijl ik er minstens tegen vandaag al 3 wou gedaan hebben. Niet dus... -O-

Ahhh nou als je hulp nodig hebt met het rechtendeel (als je Engels studeert, want ik studeer in het Engels xd) dan roep je maar, ik help je er graag door.

Sterkte met de examens, ik ken het maar al te goed!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:23

CalipsoLover schreef:
Bedankt iedereen!
Ik studeer ook in het engels :P Das het hele ding van 'international' voor je studierichting hebben denk ik :')
Bedankt, zal ik zeker doen!

Klopt hoor maar deze opleidingen zijn er ook in het Nederlands! Bij mij wel iig, dus vandaar dat ik het even vroeg.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:25

Ik ga zo weer aan mijn assignment...zucht...en ik heb stress, ik moet voor een vak voor de 13e een filmpje maken met mijn groepje maar eentje is lekker van 8 tot 12 juni weg... lekker fiets verstandig x]. Dat wordt weer afraffelen, we moeten ook nog eea er voor doen.

Op mn planning loop ik ook alweer achter... Pffft, af en toe... x]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie