PhD's?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

orkaan

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:42

mag ik ook meeschrijven.

Zit in laatste jaar van phd (naja er nu bijna 4.5 jaar op zitten maar heb ook een kind gehad) en heb het stiekem wel een beetje gehad. Vooral omdat de begeleiding al na x maanden totaal flut was (geen dus) en heb ook geen post doc oid tot mijn beschikking...ben helemaal alleen..........en ik kan je zeggen het is absoluut geen aanrader.

Tja en de prof de enige begeleiding die ik heb..die is er nooit...werkt sinds 2013 in andere academisch ziekenhuis aan andere kant van NL...............kortom totaal niet handig. Voel mij dus ook niet gesteund of enige andere support.

Mijn gebied is aardig specifiek en mijn prof is de bekendste van europa zo niet ook van de VS....aangezien het gebied klein is...is er ook relatief weinig info op internet te vinden en met veel onderzoeken ben je de 1ste.............(niet handig voor de vergelijking)....dus ja die depri gevoelens die vieren hoog tij (naast mijn slechte gezondheids status....waar eigenlijk ook bizar weinig begrip voor is omdat mijn contract niet eens wordt verlengt )(ik heb een nieuw orgaan nodig........... dus tis niet een verkoudheidje ofzo..dus ik sukkel al 2-3 jaar zo rond.........) op wilskracht........... maar enige support daarvoor ho maar...zeer teleurstellend kan ik je zeggen............ maar het is niet anders.

Af en toe gaan de opmerking gewoon het ene oor in en het andere oor weer uit, terwijl ik braaf knik: ja ik doe mijn best/ ja ik hoop het. (bv als hij zegt dat ik eerst proefschrift af moet hebben en pas daarna die transplantatie...........duhhhh net alsof hij dat bepaald.................hij mag eigenlijk blij zijn dat ik nog iets doe...ieder normaal mens had allang in de ziekte wet gezeten...maar nee ik die stomme doos die gaat maar door...........)

Wel een goed nieuwtje, heb dit jaar een congres (grootste congres ter wereld in mijn tak 10.000 man) en 1 abstract is geaccepteerd als oral presentation..............(dood eng) andere als paper poster.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:49

Hilli schreef:
Vientje schreef:
Tijdens het schrijven van mijn dankwoord voor proefschrift valt me ineens dit topic in :)) Hoe is het hier met iedereen?

Wat leuk! Eens per jaar komt er toch nog weer een beetje leven in dit topic.

Troi, hoe bevalt het begeleiden van AiOs je?

Studiemiep, ik denk dat de wetenschap niet de beste plek is als je flinke gezondheidsproblemen hebt. Een kind is dan wel weer handig omdat het je tot aan de bevalling wat extra tijd geeft om aan je proefschrift te werken. Daarna lijkt het me maar onhandig, maar dat geldt wat mij betreft voor alles wat je moet combineren met een kind ;-)

Chronisch gebrek aan begeleiding is wel heel herkenbaar en werd uiteindelijk mijn eigen struikelblok. Achteraf gezien had ik daarover veel eerder aan de bel moeten trekken en/of moeten stoppen, maar wijsheid komt met de jaren. Ik ben inmiddels in een totaal ander vakgebied werkzaam en merk dat het wél goed is om de mores van de wetenschap te kennen, maar het gebrek aan een proefschrift heeft in deze functie totaal nog geen deuren ongeopend gelaten. Professioneel gezien kan ik dus ook echt niet zitten met het feit dat ik niet gepromoveerd bent.

Mijn gezondheids problemen zijn eigenlijk maar van tijdelijke aard. Tijdens de zwangerschap bijna niets kunnen doen (want zeer hoog risico zwangerschap met hoge kans op prematuur kind of moeder waarbij de organen uitvallen...)........tja het was een nu of nooit principe langer wachten zou een zwangerschap helemaal medisch zwaar onverantwoord maken (ik was ook de eerste OIO die hij ooit had die zwanger is geworden........)...............

en na de bevalling van licht premature kindje (en ik zelf er ook niet geweldig er aan toe) vond de prof dat ik wel een officiele klacht kon indienen (notabenen tegen eigen werkgever) wegens gedeeltelijk laakbaar handelen. (ik was een paar dagen voor de inleiding daarvoor avonds naar huis gestuurd omdat alles goed was met kind. (ik kwam avonds lang omdat ik mij niet goed voelde).alleen ziekenhuis keek niet verder hoe moeders er aan toe was), paar dagen daarna op maandags was het foute boel en kwam de nefroloog pislink terug van vakantie dat ze niet beter op mijn hadden gelet. (en ik gaf nog aan dat ik niet kon plassen maar dat werd weggewuifd............).

Mwah ik promoveer ook wel, heb data voor minimaal 5 artikelen..alleen de prof is gewoon (onmenselijk) fanatiek en ja als je dan ook een OIO hebt die een kind heeft gekregen en een orgaan nodig heeft .tjaaa das lastig he....menselijke wezen die ook issueś kunnen hebben..............

Maar heb wel mooie artikelen ;-) en dan straks die oral tijdens dat congres daar was ie ook in zijn nopjes mee. En heb ook al een x een attendance grant gekregen. Dus een hele slechte OIO ben ik niet (alleen het had allemaal wat menselijker mogen zijn).

Ik ben echt iemand die graag met mensen omgaat, samenwerkt en een echt gezelligheids dier, eenzaam alleen op een lab is zo........depri (en die vele nachten/weekeinden etc........pffffffffffffff).

Dus een 9-17 baan lijkt mij wel wat straks, al vind ik de wetenschap zeker wel leuk maar een x wat minder druk op de ketel..daar knap ik vast van op.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:53

oh das goed nieuws!!

Een vriendin van mij heeft na ongeveer bijna 4 jaar de brui aan haar phd plek gegeven (ook waardeloze begeleiding) ..dat terwijl vriendin zelf echt een slimme meid is (cum laude masters afgerond) daarna aan zelfde faculteit nieuwe promotie plek gevonden en daar succesvol gepromoveerd.

Inmiddels werkt ze op de universiteit van cambridge en heeft ze een NWO rubicon beurs gehaald voor 2 jaar onderzoek.................

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:44

bij mij is het gewoon het vervelende dat het onderzoeks groepje in dit academisch ziekenhuis zo klein is..en ik dus geen dagelijkse begeleider heb (een post doc oid). Hoef heus niet aan mijn handje te worden vast gehouden door de prof...maar helemaal niemand om je heen is wel echt "kansloos".

En ik ben best zelf redzaam hoor maar ooit houd het bij mij ook op (heb wel 3 WO MSc opleidingen afgerond..dus kwa niveau en motivatie om ergens te komen die heb ik wel).

In wat voor journal publiceren jullie kwa impact factor ik zit rond de 5

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:06

ik had sowieso deze phd plek niet willen missen (goed onderwerp, veel vraag naar en weinig mensen die het "kunnen"...dus carriere technisch interesting........)...maar die begeleiding..............tjaa...........dus echt een heeel erg min punt. (als was dat niet bekend bij aanvang..toen had ik nog een post doc...maar die stapte na 2 maanden op omdat ze toch liever als echte kinderarts aan de slag ging ..ipv als wetenschapper.

Tja en dan ook je prof die van het ene academisch ziekenhuis naar het andere gaat (aan de andere kant van het land)..dus ja veel veranderende factoren.

Ik geef ook niet op hoor, het had alleen zoveel leuker kunnen zijn................

Kwa solliciteren ook al loopt mijn contract af ik ga niet solliciteren (kan eigenlijk ook niet want ben te ziek), ik moet mij alleen nog ziek melden........... (zal de baas niet leuk vinden maar boeije..het UWV gaat er ook niet mee akkoord als ik mij paar maanden na afloop ziek meld..immers de ziekte was al ruim van te voren aanwezig en is ook aantoonbaar ernstig genoeg)

Ohh dan zit ik kwa mijn richting in Q1

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:50

MacavityL schreef:
Even een schop in het topic; mocht iemand een enthousiaste student weten voor een PhD project op het grensvlak van MRI en pathologie bij neurologische ziekten, heb ik een vacature open :)

Graag wel met een goede motivatiebrief, want tot dusver is het om te huilen }:0

(vacature link per PB)

Wellicht gewoon eens wat gesprekken plannen..in het gesprek kom je veel meer te weten dan zo'n afgezaagde (sociaal wenselijke antwoorden) brief.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:33

Wellicht is de vacature toch niet zo duidelijk.

Ik heb vaal zat vacatures gezien waarbij alles heel mooi (rooskleurig) werd voorgespiegeld maar dit in werkelijkheid toch niet zo mooi en leuk bleek te zijn(waar je tijdens het gesprek dan achter komt). Bv dat er 0 practisch werk bij kwam kijken...terwijl de vacature toch iets heel anders door liet schijnen.

Ik zelf vind enthousiasme nog wel het belangrijkste. (en het klik met de persoon).

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:04

Haha ik weet er 1 maar die houden we zelf.

Ow zelfs onderzoeks vragen erbij..nice. Soms zijn vacatures echt heel cryptisch vandaar dat ik het aanstipte.

(ik ben zelf ook geen super ster in sollicitatie brieven.. maar de keren dat ik voor een phd plek ging werd ik altijd 2de..tot ik uiteraard ook een x 1ste werd).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie