Motivatie topic; studeren

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:31

Ik meld mij ook (pre-master accounting & control). In januari heb ik 4 tentamens, waarvan 1 herkansing van de vorige periode. Normaal kan ik mij zeer goed motiveren, maar ik ben het overzicht een beetje kwijt, waardoor ik echt geen zin meer heb om iets uit te vreten. Het enige wat ik voor mekaar heb gekregen is een opdracht econometrie in te leveren en wat hoofdstukken samen te vatten.
Wat ik vaak doe is mijn telefoon in een laatje leggen, zodat ik er niet makkelijk op kan kijken.

Momenteel wil ik gewoon het liefste in een hoekje zitten en huilen :')
Of netflixen, sporten of iets anders wat niet met school te maken heeft

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:38

Goed bezig mensen!
Bij mij gaat het leren zo zijn gangetje, met het ene vak verder dan het andere, maar hopelijk haal ik gewoon alle tentamens.
Net ook even de Forrest-app op mijn telefoon gezet, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:10

CalipsoLover schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik meld me ook :D Vandaag nog een mondeling examen en dan donderdag weer een. HELP

Juist mondeling gehad en kreeg meteen m’n punten, 18/20, soooo happy *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/*
M_ontana, dat doe ik ook en als iets af is, leg ik het terug in de kast. Het terugleggen geeft wel een voldaan gevoel.
Ik ga aan mijn vierde boompje beginnen voor vandaag (60 minuten).

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:33

Es_ther schreef:
Maartje9 schreef:
Lijkt mij ook wel leuk en motiverend om samen te studeren! Ik studeer dan alleen niet in Amsterdam, maar in Nijmegen. Dus als iemand in Nijmegen nog een studeermaatje zoekt hou ik me aanbevolen :))

Haha ik woon in arnhem, Nijmegen is niet ver voor mij!

Ik studeer ook in Nijmegen :wave:

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:37

Ik vind al jullie bureaus er best netjes uitzien hoor :)
Hierbij mijn bureau:

Afbeelding

Kast links, bijna buiten beeld: done;
Boek en papieren links: doing;
Boek en papieren rechts: to do;
+ nog verdwaalde kabels en opladers.
Daarnaast werk ik met to-do lijstjes waarbij ik elke keer een hoofdstuk kan afstrepen

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:38

Taifoen schreef:
Heb gelukkig mijn herkansing van maandag net gehaald (met een 5,8 :Y))
Nu weer door met mijn (stage)verslagen. Maar scheelt dat het bagger weer is inderdaad!

Top! +:)+
Dit weer is inderdaad zalig voor huiswerk. Ik ga zo weer verder met forrest.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:44

Oei, dat is behoorlijk uitgesteld inderdaad. Succes in ieder geval!
De rest ook succes met stampen.

Ik hou me nu vast aan het feit dat ik vanaf de 25e even een weekje niks heb en kan bijkomen van al dat gestamp.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:46

Fellow schreef:
Pff ik heb straks een mondeling en ik weet gewoon oprecht niet wat ik nog meer kan leren dan dat ik nu gedaan heb.. In mn hoofd ben ik wel vrij rustig maar mn hele lichaam voelt gewoon gestressed en benauwd aan. Zo'n zwaar gevoel op je borst zegmaar.
Wat doen jullie tegen stress? Ik word heeeelemaal gek :')

Heel veel succes alvast! Misschien kan je even een stukje wandelen om je hoofd leeg te maken?

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:56

Wat goed Fellow!

Ik heb vanavond mijn eerste tentamen (herkansing van vorige periode) en ergens begin ik nu wel een beetje bang te worden. De afgelopen dagen heb ik niet zoveel kunnen doen i.v.m. een griepje. Maar ik weet waar ik de vorige keer op mijn bek ben gegaan in verband met te weinig tijd, dus vanavond ga ik van achter naar voren werken, want de laatste opgaven leveren de meeste punten op.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:53

Freyr schreef:
Nou, ik heb weer twee tentamenresultaten terug.

Voor 1 vak een 4,6, maar hier had ik wel van verwacht dat het cijfer rond de 5 lag. Gewoon een tentamen waar ik van te voren niet wist wat ik er echt van moest verwachten en ook nog eens lastig vond.

Een ander vak is een 4,2, hier had ik wel een zesje van verwacht. Baal hier wel echt heel erg van, had deze echt niet zien aankomen. Maargoed, een vak met echt sommetjes maken, dus ik ga in juni weer een poging doen. Gaat nog een druk voorjaar worden ben ik bang.

Moet nog van 1 vak uitslag terugkrijgen, maar ik ben hier ook bang voor...

Sorry, even mijn teleurstelling van mij afschrijven.

Ah nee, hopelijk heb je de laatste wel goed gemaakt :(:)

Ik had gisteren een tentamen en wij mogen de antwoorden (MC-toets) op een apart kladblaadje invullen zodat je het thuis ook nog een keer na kunt kijken. Ik was zo erg aan het hoesten en proesten dat een surveillant een recept op het blaadje heeft geschreven :')
Vandaag vol aan de bak voor de resterende drie tentamens.
Succes iedereen met tentamens, leren en maken van verslagen!

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:29

Succes mensen!
Ik heb vanavond een tentamen en ik kijk er niet echt naar uit vanwege mijn slechte voorbereiding door eerdere tentamens en de griep

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:59

Herkansingen zijn bij ons in het volgende blok (de week voor de tentamens van het betreffende blok).
Hier halverwege de eerste lesdag en ik heb het gevoel dat ik al tien stappen achterloop -O- Eerst maar eens alle deadlines in de agenda zetten en studiemateriaal (artikelen) bij elkaar zoeken.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:03

Ah ships zeg taartjee, beterschap :(:)
Is het nog gelukt eelmo?

Hier zijn 2 tentamenresultaten binnen. De herkansing heb ik gehaald en een van de andere drie tentamens verknald (wat ik ook wel wist). Nu wachten op de twee resterende toetsen.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:07

Eelmo schreef:
Vakantie? Watisdah?

Ik heb gelukkig 2 dagen "carnavalsvakantie". Voordeel van een katholieke universiteit (Nijmegen).

Haha the same! Ik heb wel meivakantie en een lang weekend rond Pasen en Hemelvaart.
Dat is wel jammer MonteKarlo, misschien kan je bij de inzage nog een paar punten erbij sprokkelen?

Verder lees ik hier best veel mooie resultaten! Ga zo door bokkers *\o/*

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:08

Es_ther schreef:
Morgen ga ik aan school werken, dat beloof ik mijzelf :')

Belofte maakt schuld

Spannend Maartje, ik ga voor je duimen.
Jammer taartje, volgende keer haal je hem!

Ik ben vanochtend braaf om half 6 opgestaan en toen ik om 8 uur voor de uni bieb stond, bleek ie pas om 8.30 los te gaan >;)
Inmiddels wel ergens anders een plekje kunnen bemachtigen om aan het werk te gaan.

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:26

Heel veel succes taartjee en ryukapple!

Hier is mijn thesis proposal goedgekeurd, maar ik heb wel behoorlijk wat feedback om te verwerken. Sluit de docent af: het is wel goed gestructureerd geschreven...

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:50

Succes met de tentamens en verslagen! Ik zal zo de enquete invullen.
Hier heb ik het laatste tentamen gisteren gemaakt. De tentamens van blok 3 geven mij wel een goed gevoel, de voorbereiding voor de herkansing van blok 2 viel in het water i.v.m. ziekte.
En mijn thesis gaat ook nog niet van het leien dakje, ik kan geen 'case' vinden voor mijn case study waar ik het minimale interviews van 3 af kan nemen -O-

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:13

AmberG, ik zit met het zelfde probleem. Mijn thesis hoeft alleen niet zoveel woorden te hebben, ik zit nu op 4300/8000. Ik moet maandag mijn draft versie inleveren. Maar ik moet nog het gehele 'voorlopige' resultaten hoofdstuk schrijven en drie van de vier interviews uitwerken (het laatste interview wordt later gehouden). En het enige waar ik maar aan kan denken is mijn scriptiemantra:
https://www.youtube.com/watch?v=5FjWe31S_0g

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:29

Eelmo schreef:
Ja, is ook zo.. Maar.. -O-

inderdaad, je wilt het ergens wel, maar het uitvoeren is een tweede :=

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:01

JewEmm schreef:
Wbt nummers... Dit is ook een pareltje. Heb ik de laatste dagen van mn thesis geluisterd. Werd er eigenlijk wel vrolijk van :)
https://youtu.be/Vqbk9cDX0l0

Vorige was het moeilijk motivatie te vinden, maar gister weer een flinke slag geslagen in mn to do lijst!

Wat een heerlijk nummer. Ik zit er nu aan te denken om een ukulele aan te schaffen en dan in pak dit te zingen tijdens de presentatie over de voortgang van mijn thesis :+

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:07

Succes meiden (en jongens?), jullie kunnen het! +:)+
Voor economische vragen staat mijn inbox altijd open.

Hier gaat het wel aardig. Mijn thesis-supervisor zei dat ik op de goede weg was (om mijn thesis met een voldoende af te ronden). Daarnaast moet ik een co-reference schrijven over een andere thesis, maar ik snap er eigenlijk helemaal niet veel van (van de thesis niet en ook niet wat in de co-reference moet). Iemand tips hiervoor?

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:29

Wat slordig geregeld taartjee. Ik herken dit niet zo van Saxion (deed er Bedrijfskunde MER), maar ik hoor wel soortelijke verhalen van een vriendin.
Voor zover ik weet mag de OER als wettelijk bindend beschouwd worden en kan je er dus mee naar de rechter stappen in het ergste geval? Voor nu duimen dat de andere hogeschool wat van zich laat horen. Ik snap dat als ze zich zo gedragen je er wel een keer klaar mee bent :(:) Hopelijk dient er zich snel een oplossing aan.

Hier is het toetsrooster al een tijdje bekend: aanstaande donderdag in een gymzaal/markthal zonder airco...

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:50

Haha, ik was van plan dit topic omhoog te schoppen, maar je was me voor.
Ik zit met hetzelfde, ik loop voor mijn gevoel ook al een beetje achter de feiten aan. Voor het weekend een hele middag bezig geweest voor een data-analyse met 2 medestudenten. Bedacht ik me in de avond dat we een onafhankelijke en de afhankelijke variabele hebben omgedraaid. Dat kan dus weer lekker overnieuw. Daarnaast heb ik nu ook een baan voor 18uur per week, dus het is druk zat :=

Waldy (v. Wallenstein)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:51

Goed bezig!
Mijn tentamens gingen echt bagger, ik ben blij dat het over is. Het tweede blok is inmiddels ook begonnen en ik ben maar weer vol goede moed begonnen met samenvatten. Ivm verkoudheid is alleen mijn concentratieboog vrij klein.

Waldy (v. Wallenstein)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie