PhD's?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SimoneeM

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:52

Hee wat leuk, een PhD topic!

Ik ben inmiddels bezig in mijn tweede jaar. Ik ben nu 23, dus was (en ben haha) nog jong. Maar ik ga mee met mijn voorgangers; je supervisors zijn echt heel belangrijk! Ik ben gelukkig gezegend met fijne begeleiding, maar ik spreek ook regelmatig mensen die dit niet hebben. Een PhD traject kan echt wel zwaar zijn, en als je dan niet de juist begeleiding krijgt kan dat heel erg tegenwerken. Dus onthoud tijdens een gesprek vooral dat zij ook eigenlijk een beetje bij jou “solliciteren”. Datzelfde geldt voor het onderwerp trouwens; het moet je wel liggen. 4 jaar focussen op een onderwerp wat je net niet echt leuk/interessant vindt is best lang. Maar als je het project nog veel naar je eigen hand kunt zetten scheelt dat natuurlijk.

Ik had ook 4 mensen tegenover me trouwens, best intens. Maar, in vergelijking met andere sollicitaties (met minder mensen), was dit zoveel relaxter. Een beetje een klik met die mensen helpt dus echt :).

[o]
    "When I’m 80 years old and sitting in my rocking chair, I’ll be reading Harry Potter. And my family will say to me, “After all this time?” And I will say, “Always." ~ Alan Rickman
    "To blow it up? Boom?" "BOOM!"

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:40

Ben ik het ook mee eens. Soms is de tekst zo summier dat het bijna gokken is wat het daadwerkelijke onderwerp nou is.

Al zeg ik niet dat dit bij jou ook het geval is hoor! En zijn ook gewoon een boel mensen die niet zo goed zijn in brieven schrijven :D Maar als de advertentie er nog geen week staat komt er hopelijk gewoon nog iets goeds voorbij straks. Er zal heus iemand tussen zitten :)

[o]
    "When I’m 80 years old and sitting in my rocking chair, I’ll be reading Harry Potter. And my family will say to me, “After all this time?” And I will say, “Always." ~ Alan Rickman

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:59

MacavityL schreef:
Volgens mij is de vacature wel prima, er staan oa onderzoeksvragen in waaraan ze kunnen denken bij het uitvoeren van het project. Ook staat er een contact nummer in voor meer informatie als er iets onduidelijk is. Bij elke andere baan geef je toch ook aan waarom die baan/werkgever je aanspreekt, dus het verbaasde me een beetje, meer niet. Wilde hier alleen delen dat er een vacature is, mocht er iemand geïnteresseerd zijn of iemand weten die op zoek is naar een biomedische PhD plek. Het is een super leuk project in een gezellig team! :j

Ah ok, als het zover gaat begrijp ik zeker je frustratie. Dat lijkt me standaard info die je in je brief vermeldt idd.

Hopelijk vinden jullie een passende kandidaat! :)

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie