Nare werksituatie

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:36

Een tekort is zeker wel een reden waarom je verlof geweigerd mag worden hoor. Juist. Als iedereen de hele maand juli op vakantie wil (bijvoorbeeld), is het niet meer dan logisch dat de werkgever niet iedereen vrij kan geven.

Je vraagt vrij voor eind deze maand - dat is over twee weken. In heel veel sectoren veel te kort van tevoren.

Ik denk echt dat dit niks van doen heeft met "wraak". Zo lang geen verlof opnemen geeft je ook geen extra recht op "nu wel". Als het bedrijfsmatig niet kan dan kan het niet.

Je komt behoorlijk... vasthoudend.. over. ("ik sta in mijn goed recht niet te willen", "zo werkt dat niet", mijn collega's doen dit verkeerd",..) Alles is maar de schuld van het bedrijf. Ik vermoed toch dat het zeker aan twee kanten ligt. Misschien was de communicatie te dwingend, maar als het bedrijf door draait in het weekend, is het niet meer dan logisch dan dat ze van je vragen om ook in het weekend te werken. Heeft dat niet je voorkeur en vind je werkgever het goed dat je alleen doordeweeks werkt, heb je geluk. Zo niet, deal with it, en als het te zwaar werk voor je is moet je op zoek naar iets anders.

Ik zou naar je werkgever toe gaan en vragen waarom het niet kan in die periode; en vooral, wanneer het wél kan! "Goh, ik wil 2 weken vakantie opnemen, kan dat nog deze zomer en wanneer?"

All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by frost.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie