Nare werksituatie

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:43

Klopt, een bedrijf kan zeker je vakantie aanvraag afkeuren. Stel, je werkt in een ijs salon. Dan kan je niet de hele maand augustus vrij nemen.
En als het bedrijf inderdaad met roosters werkt, en er wordt over het algemeen in het weekend gewerkt, dan moeten er van te voren goede afspraken geweest zijn (liefst op schrift) dat jij de weekenden niet hoeft te werken.
Dus; ga in gesprek met je baas. Hier op een forum is leuk en aardig, maar wij hebben er toch niks over te zeggen en van mij hoef je noooooooiiiit in het weekend te werken. Maar daar koop je dus niks voor. Dit soort dingen valt of staat met communicatie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:25

Brainless schreef:
Caily schreef:
Je hebt toch zeker een contract met bepaalde beschikbaarheid? Al dan niet volledig beschikbaar?

Die heb ik ook niet hoor.

Ik werk nu standaard dagen, maar volgens het CAO mogen ze dit veranderen en mij "zomaar" anders in roosteren.

Ik zou dat "zomaar" weglaten.
Ja, ze mogen je anders inroosteren.
En dat is dus nu gebeurd.

rien10

Re: Nare werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:50

Precies. Van mij mag je vrij krijgen hoor. En van mij mag je ook op vakantie. Alleen heb je daar niet zoveel aan. Ga in gesprek met je baas.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:26

Nee, is niet hard. Wel duidelijk, namelijk: TS kan dit beter bij haar baas aankaarten dan op Bokt een topic openen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:01

Oh. Hi hi. Hij dan. Sorry :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie