[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:32

Ik heb zojuist mijn 1e rijles gehad *\o/*
Het was een aardige vuurdoop, want ik heb op het industrieterrein gereden en vrijdagochtend vlak voor Pasen zat natuurlijk heel dat industrieterrein vol met vrachtwagens :')
Maar het ging verrassend goed! De auto nergens af laten slaan (was ik wel bang voor met optrek + rem oefeningen), en all in all netjes gereden. Aan het einde weer braaf naar huis gereden en de auto netjes op de oprit gezet. Ben stiekem best wel trots op mezelf :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:43

Polly schreef:
topper!! valt best mee zo'n eerste les hihi

Ja gelukkig wel inderdaad! :D

harriehoef schreef:
Ik ben in 1x geslaagd voor mijn aanhangerrijbewijs!! :D Wat een oplichting haha! Nu lekker zelf met de trailer op stap :D

Lekker bezig! *\o/*

E_J

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:14

Gefeliciteerd! *\o/*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:47

Gefeliciteerd Absolem en Eefje_Sammy!

Ik heb inmiddels mijn theorie examen gereserveerd bij het CBR. 6 juni ben ik de pineut. Ik vind het stiekem best een beetje (behoorlijk) eng, omdat eigenlijk niemand die ik ken (voor zo ver ik weet) de eerste keer is geslaagd. Maar goed, diegenen hebben de eerste keer ook alles behalve goed geleerd _O-
Ik ga mijn best doen! *\o/*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:57

Bedankt voor de tips allemaal!

Lieszje schreef:
Gewoon goed leren en proefexamens maken :)
Misschien wilt je rijinstructeur ook onder het lessen wat dingen met je doornemen? (Voorrang etc.)

Oh, dit is echt een hele goede! Daar had ik zelf niet aan gedacht. Dat zal ik vrijdag inderdaad eens vragen

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:51

Gefeliciteerd Kay_Kim! *\o/*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:08

Gefeliciteerd Pieneappel!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:15

Hebben jullie tips om beter te worden in gevarenherkenning? Ik doe heel veel oefenexamens, en de theorie gaat helemaal prima, maar ik zak telkens op gevarenherkenning. Ik heb heel vaak dat ik remmen aangeef als hij wil dat ik gas loslaat of andersom. Ik vind het echt heel lastig! -O-

Ik ben ook geswitched van rijschool. De communicatie met mijn rij instructeur voor het plannen van lessen verliep heel moeizaam (hij reageerde gewoon een week niet op mijn appjes), en toen bleek dat hij op dat moment dus weinig tijd had en maar lessen in kon plannen met steeds 2 weken ertussen. Dat vond ik niet zo prettig, dus nu toch maar overgestapt naar ANWB Nijmegen. Daar doe ik nu de spoedcursus, en heb ik veel meer regelmaat in de lessen, en ook langere lessen :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:52

Ik ben gezakt voor mijn 1e keer theorie. 7 fouten voor inzicht -O-

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:04

Pfffff ik ben me zojuist een partij geschrokken! Werd een half uurtje na mijn les gebeld door mijn instructrice, die helemaal over de zeik was van de schrik, of ik tijdens mijn les een scooter had aangetikt. Er was naar het kantoor gebeld dat een lesauto iemand van de scooter had getikt en was doorgereden, en van de schrik kreeg mijn instructrice spontaan een blackout dat ze niet meer wist of dat nou kon kloppen of niet. Kreeg ik nu 20 minuten later ineens een berichtje dat er toch niks aan de hand was, en iemand even makkelijk geld dacht te vangen :wow:

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:35

Pfffff, weer gezakt voor die theorie -O-
Gevarenherkenning ging weer gewoon goed, maar toch 7 fouten bij kennis. Nou moet ik ook zeggen dat mijn hoofd er absoluut niet bij was, zowel met leren als het examen, ik zit de laatste weken niet zo lekker in mijn vel. Echt balen, dit

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:39

Polly schreef:
dat is zuur idd, nog een categorie waar je meerdere fouten in hebt of allemaal verschillende?

Allemaal verschillende, helaas

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:43

Polly schreef:
heb je een cursus gevolgd? Vaak krijg je daar wel tips en trucs

Nee heb ik niet gedaan, maar denk dat ik dat nu toch wel ga doen. Lijkt me inderdaad toch wel fijner :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:09

Even sinds school weer is begonnen een beetje een break gehouden van alles omtrent auto :')
Maar nu heb ik 10 oktober theorie les & examen gepland! Driemaal is scheepsrecht, toch? Hopen dat ik het deze keer wel haal -O-

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:11

Zit al sinds 7 uur vanmorgen bij de theorie cursus. Man, wat is dat vermoeiend! Het is echt veel. Fingers crossed dat ik vanmiddag mijn examen haal :=

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:45

E_J schreef:
Zit al sinds 7 uur vanmorgen bij de theorie cursus. Man, wat is dat vermoeiend! Het is echt veel. Fingers crossed dat ik vanmiddag mijn examen haal :=

Eindelijk geslaagd! Driemaal is scheepsrecht :+
Van de vorige 2x op 7 vragen (dus 2 teveel) gezakt naar geslaagd met 1 vraag fout *\o/*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:17

Bubblewrap schreef:
Waah, maandag theorieexamen…
Ik denk dat kennis wel goed komt (Al moet ik de getallen nog even bijspijkeren, zoals de lengte van het uitsteken van lading, het aantal meter voor een afslag waar je je richting aan moet doen etc)

Ik vrees voor de gevaarherkenning. Bij elke oefentoets haal ik die net niet. (vaak rem/gas loslaten-foutjes) Het is zo anders dan dat je daadwerkelijk in de auto zit!

Probeer te onthouden; remmen bij direct gevaar (zie je bvb een bal, kinderen, dieren op de rijbaan op de foto- dan moet je remmen), anders gas loslaten. Dat zei de instructeur van mijn theorie les dag. Bal, kinderen, dieren— rem. :j
Deze situaties zijn natuurlijk niet de enige, maar zullen hoogstwaarschijnlijk wel op je examen komen

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:17

Heel veel succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie