Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha
Blogger

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:41

Ik zou op die laatste vraag gewoon "goed hoor." of "goed" antwoorden. En gewoon niet de vraag terug stellen.
Je hebt hem gezonden dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan contact. Dus je bent duidelijk geweest. Niet antwoorden zou ik me niet fijn bij voelen maar da's een persoonlijk iets. Je bent hem niets meer verplicht. :) Maar als je je ook niet comfortabel voelt bij niet antwoorden kan je dus ook gewoon "goed" antwoorden en verder geen aanstalten maken/opening geven om het gesprek verder te zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:50

mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)

TS is 18, geen 12.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:52

Ja ik doelde meer op dat de tijd van kinderachtige communicatie wel een beetje voorbij zou moeten zijn maar goed. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:53

Uhu, dat vatte ik, daar ging het ook niet om. :(:)
Die jongen doet in wezen (nog) niks verkeerd. :) Het is totaal onnodig om zijn gevoelens te kwetsen omdat ie een beetje traag van begrip is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:58

Danielleeee_ schreef:
Normaal vind ik het ook niet zo netjes om niet te reageren. Maar in dit geval heeft TS net aangegeven dat ze niet meer wil afspreken. Nu staat er natuurlijk niet letterlijk dat ze geen (whatsapp)contact meer wil hebben, maar ik zou zelf bang zijn dat als je nu weer een gesprek aangaat, dat hij weer constant blijft appen en dat je vervolgens weer terug bij af bent. Dan is het misschien beter om er nu een punt achter te zetten, toch? :)

Dan offer je jezelf nog één keer op en typ je "Sorry, misschien was mijn vorige bericht niet duidelijk. Ik wilde je niet kwetsen maar ik heb eigenlijk geen behoefte meer aan contact, ook niet via whatsapp."

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:00

_O- Waar zijn bokkers voor?
één voor allen, en allen voor één. Of het nu om een ongehoorzame knol gaat of om een ongehoorzame kerel. ~~}> ~~}> (of vrouw maar in dit geval dus kerel. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:06

Zonnetje81 schreef:
Ik haat altijd zinnen als: Ik wil niet bot zijn, ik wil je niet kwetsen, ik wil niet gemeen overkomen. Dat geeft aan dat je weet dat je dat wel doet/bent...... of ben ik de enige? We willen ons zelf graag altijd verantwoorden in een app maar dat hoeft niet. Gewoon: ik wil het hierbij laten....volstaat toch en je zegt niks kwetsends, je houdt het dicht bij jezelf.

We moeten niks. Maar via geschreven communicatie kunnen dingen veel harder overkomen doordat je geen toon en uitdrukking hebt. Dan vind ik het juist fijn om duidelijk te maken dat het niet gemeen bedoelt is. Zeker bij mensen waarbij ik het ide heb dat ze het oprecht niet begrepen hebben. Als ze gewoon te ver gaan of pushen dan valt dat snel weg. _O-

Tis voor mij dus meer een soort ‘ik weet dat je het goed bedoelt maar ik heb er geen behoefte aan.’

Misschien heb ik te vaak gehoord dat ik te hard ben. _O-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie