[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:17

Ik kom dit topic ook even binnenvallen, lees al een tijdje mee voor tips :).

Ik heb nu ongeveer 24 rijlessen gehad en rij in Amsterdam. Maar de snelweg blijf ik eng vinden. T/m 80 ben ik comfortabel, maar naar de 100 of 120 blijft enorm veel spanning opleveren. Daarnaast heb ik een instructrice die begint te schreeuwen als ik iets fout doe, waardoor ik af en toe met tranen in mijn ogen achter het stuur zit. Wisselen van instructie gaat niet meer, ik heb mijn rijbewijs zsm nodig dus ik rij mijn pakket bij haar uit.

Hebben jullie tips voor snelweg rijden? Vooral voor extreem drukke gebieden zoals de ring van Amsterdam. -O-

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:54

Gefeliciteerd geslaagden! :D

Ik mag over 2 weken op examen, op een zaterdagmiddag. Iemand ervaring met dat tijdstip in Amsterdam?
Nu moet ik verplicht daarvoor ook nog 2 uur lessen, dus bijna 3 uur achter elkaar rijden. Normaal ben ik na 2 uur al flink moe, dus ik hoop dat ik in combinatie met de stress nog overeind blijf :o :+

Ik twijfel om nog een tussentijdse toets aan te vragen, maar dat is dan zo kort van te voren dat het waarschijnlijk weinig zin heeft.

Mijn instructrice ging vorige week ook nog volledig uit der plaat tegen de lesser na mij die een fout maakte (een hele domme gevaarlijke, maar toch), waardoor mijn zin om te rijden vrijwel 0 is -O-

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:46

Amaryllis schreef:
DaisyDarling schreef:
Gefeliciteerd geslaagden! :D

Ik mag over 2 weken op examen, op een zaterdagmiddag. Iemand ervaring met dat tijdstip in Amsterdam?
Nu moet ik verplicht daarvoor ook nog 2 uur lessen, dus bijna 3 uur achter elkaar rijden. Normaal ben ik na 2 uur al flink moe, dus ik hoop dat ik in combinatie met de stress nog overeind blijf :o :+

Ik twijfel om nog een tussentijdse toets aan te vragen, maar dat is dan zo kort van te voren dat het waarschijnlijk weinig zin heeft.

Mijn instructrice ging vorige week ook nog volledig uit der plaat tegen de lesser na mij die een fout maakte (een hele domme gevaarlijke, maar toch), waardoor mijn zin om te rijden vrijwel 0 is -O-

Nu nog een toets plannen gaat niet qua tijd. Je kan wel van je examen een toets laten maken en dan een nieuw examen inplannen als je nog teveel twijfelt. Weet alleen niet wat je instructrice er van vindt dat ik deze info nu met je deel :') :+ zitten geen kosten aan bij het CBR.
En jeetje, wat lang moet jij van te voren rijden zeg. Dan is je spanningsboog op het moment dat je echt moet presteren toch al lang ingezakt? -O-

Waarom die 2 uur, schiet mij maar lek. Ik had 1 uur gepland, maar dat was veel veel te kort vond ze. 2 uur moest. Dus ik ga inderdaad om een pauze vragen, even tot rust komen en weer opladen.

Idinn, dat had ik ook! Heb het nu nog steeds bij boven de 80, maar man wat was 50 hard in het begin :P

Ik heb ook moeite mijn voet naast de koppeling te zetten, gaat automatisch fout. Ik zet hem steeds plat achter de koppeling op de grond , maar dat is niet te bedoeling. Hopelijk kan ik snel een automaatje kopen als ik eenmaal dat pasje heb :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:52

@Druppie, wat een leuk cadeau! Motor rijden vind ik zo stoer, maar durf het denk ik niet :Y)

Ik word steeds moedelozer van mijn rijschool.
Vorige week werd ik geappt ‘ga je de laatste 2 uur ook betalen?’. Bleek dus dat ze zonder dat door te geven 2 uur op mijn saldo in de app hadden gezet, bovenop mijn pakket, bedoeld voor de 2 extra uur voor het rij examen. Maar ik had al mijn lessen vrolijk doorgepland tot saldo op 0 stond, niet oplettend of het er nou 36 of 38 waren. Vervolgens werd mijn commentaar dat ze dit beter kunnen vertellen, voordat ze iemand portemonnee in eigen hand nemen, weggewuifd als ‘dit doen we altijd’, dus toen heb ik 2 van mijn lessen in mijn laatste week gecancelled en ga ik gewoon examen doen.

Ik verwacht toch al niet dat ik het examen dankzij deze rijschool haal, dus overstappen moet toch. Dan geef ik mijn geld liever aan wat extra lessen om aan de auto te wennen :o

@Polly, heb jij nog last minute tips voor examen in Amsterdam of een goede rijschool daar of rond Hoorn? :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie