Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:53

Ik had dat met examens ook wel vroeger. Met taken enz was dat minder.
Nu heb ik gelukkig enkel nog permanente evaluatie. Ik heb gewacht tot ik tijd had en dan min of meer doelen gesteld van wat ik wou bereiken en gepland wat ik naast het studeren nog wou doen. Zo heb ik de voorbije tijd gelukkig al heel wat werk kunnen verzetten.

pateeke

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:02

Ik heb net - eindelijk - resultaat gekregen op de laatste opdracht die ik voor een vak moest maken. De opdracht vond ik zeer weinig motiverend om heel eerlijk te zijn (het hele vak eigenlijk), dus ik was blij toen de opdracht af was en ingeleverd kon worden. Ik ben gelukkig met een mooi cijfer geslaagd voor het vak en weet dus al zeker dat ik voor dat deel van de opleiding (wat ik het meest vervelend vond) geslaagd ben, joepie!
Veel succes voor iedereen die nog moet blokken!!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:01

BlijNijn schreef:
Als je al vier tussenjaren gehad hebt, begrijp ik dat je niet staat te springen om weer een tussenjaar. Als ik het verhaal zo lees kan ik me heel goed voorstellen dat je klaar bent met de school, maar ik zou je wel mee willen geven dat je de opleiding uiteindelijk voor jezelf doet. Als dit echt is wat je wilt dan is het heel vervelend dat allerlei randzaken niet meewerken, maar het zou wel eeuwig zonde zijn als je de opleiding van je dromen hierom laat schieten.

Begrijp me niet verkeerd, de dingen die jij opsomt zouden mij ook ontzettend frustreren en daar zou ik ook zeker wat van zeggen en/of een melding van maken.

Zijn er ook geen mogelijkheden voor studeren met een functiebeperking. Ik heb daar gelukkig niet mee te maken gehad, maar heb wel eens gehoord dat mensen een bepaalde regeling konden treffen. Wellicht ook nog iets om uit te zoeken. Eventueel hulp bij het aanbrengen van structuur?

Ik ben niet bekend met je hogeschool, is het een grote school?

Ik kan enkel spreken voor hoe het ging bij mij aan de uni, maar zoveel was er niet te verwachten van hulp aan studenten met een functiebeperking.
De faciliteiten die wij konden krijgen waren: meer tijd om examen op te lossen, examenspreiding, eventueel aanpassing doelstellingen als het duidelijk niet haalbaar was owv beperking,... om die dingen te krijgen moest je een heleboel administratie doen en echt achter iedereen aanlopen en zelfs dan nog, dan kreeg je nog meer dan de helft van de tijd niet waar je eigenlijk wel recht op had (bv attest dat recht gaf om examens op laptop af te leggen, maar bij examens mocht dat en toch niet omdat je dan kon afkijken, examenspreiding had je recht op, maar dan kreeg je opmerking dat je maar wat beter moest plannen als je er gebruik van wou maken, aanpassing van doelstellingen omdat het met beperking niet haalbaar was niet toegestaan want dat was dan niet eerlijk tov andere studenten,...). Ik heb uiteindelijk mijn opleiding afgerond, maar vroeg na verloop van tijd nauwelijks nog faciliteiten omdat ik ze toch niet mochtbgebruiken als puntje bij paaltje kwam. En helaas haakten heel wat studenten met een gelijkaardige beperking als ik af omwille van de begeleiding die echt tekortschoot.
Het is inmiddels wel al wat beter heb ik begrepen, maar gemakkelijk zal het nog steeds niet zijn.
Natuurlijk kan je een statuut aanvragen en faciliteiten proberen te krijgen, maar mij heeft het destijds meer stress opgeleverd en energie gekost dan dat ik er veel voordeel uit haalde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie