Motivatie topic; studeren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:54

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik merk dat ik even een beetje een studiedip (gehad) heb. Net even overzicht gecreëerd en morgen weer flink aan de bak. Hopelijk komt de motivatie dan snel weer terug om nog even te knallen tot aan de zomervakantie.

Ik merk dat ik de vakken die ik nu volg beduidend minder leuk en interessant vind. Dat zorgt er dan voor dat ik dingen maar voor me uit schuif als ik er even geen zin in heb. :+ Gelukkig is er geen man overboord en loop ik nog ruim op schema, maar ik vind het een vervelende eigenschap van mezelf.

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:06

Ik meld me hier ook weer even. Er komt een hele drukke periode aan en doordat ik veel last heb van zenuwpijn (zenuwbeschadiging door auto-ongeluk) merk ik dat ik het soms moeilijk vind mezelf te motiveren. Vanaf vandaag moet ik alleen weer flink aan de slag van mezelf; ik wil mijn propedeuse graag in één jaar halen. :D

Eelmo: Zou het niet helpen om de zelfgekozen deadline door te geven aan je beoordelaar? Op die manier wordt het toch een wat meer officiële deadline en lukt het misschien beter om jezelf ertoe te zetten?

Succes allemaal weer met deze nieuwe week.

BlijNijn

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:47

Ik heb alle studiepunten die ik kan halen dit schooljaar behaald, dus mag de tweede week van juli op assessment voor m'n P. :D Ik heb op een cijfer na alleen maar negens gehaald, dus denk dat ik wel kan stellen dat ik op m'n plek zit.

Vervelend taartje, maar denk dat het bij elke hogeschool wel wat is. Het HBO staat er wel redelijk om bekend dat je zelf initiatief moet nemen en achter zaken aan moet gaan, dat is ook op mijn school het geval. Desalniettemin is het heel vervelend dat je dit jaar niet haalt. Misschien is een tussenjaar voor jou niet verkeerd om goed na te denken wat je nu wilt?

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:19

Als je al vier tussenjaren gehad hebt, begrijp ik dat je niet staat te springen om weer een tussenjaar. Als ik het verhaal zo lees kan ik me heel goed voorstellen dat je klaar bent met de school, maar ik zou je wel mee willen geven dat je de opleiding uiteindelijk voor jezelf doet. Als dit echt is wat je wilt dan is het heel vervelend dat allerlei randzaken niet meewerken, maar het zou wel eeuwig zonde zijn als je de opleiding van je dromen hierom laat schieten.

Begrijp me niet verkeerd, de dingen die jij opsomt zouden mij ook ontzettend frustreren en daar zou ik ook zeker wat van zeggen en/of een melding van maken.

Zijn er ook geen mogelijkheden voor studeren met een functiebeperking. Ik heb daar gelukkig niet mee te maken gehad, maar heb wel eens gehoord dat mensen een bepaalde regeling konden treffen. Wellicht ook nog iets om uit te zoeken. Eventueel hulp bij het aanbrengen van structuur?

Ik ben niet bekend met je hogeschool, is het een grote school?

BlijNijn

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:23

Vervelend dat de zaken die er zouden moeten zijn voor mensen met een functiebeperking eerder een wassen neus lijken. Het is voor mij gelukkig niet nodig waardoor ik me er nooit in verdiept heb, heb er alleen eens iets over gehoord van een medestudent met ADHD.

Ik ga voor je duimen dat je alsnog toegelaten kunt worden bij die andere opleiding, taartjee. Dat mag wel na zoveel ellende met deze opleiding.

Succes met leren en met de toetsen Domy_94 en ninaphilo!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie