[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:08

Ik heb mijn rijbewijs al een tijdje.... :D

Jullie hulp is welkom. Mijn nichtje van 22 heb ik naar dit forum verwezen. Ze heeft al meer dan 30 lessen gehad en blijft enorm nerveus. Nou zijn de instructeurs hier in Duitsland soms wel wat streng, ze heeft nu een schat trouwens. Ze heeft het gevoel door de extreme stress niks verder te komen. Heeft iemand tips? Gebruiken jullie weleens medicatie? Wat helpt jullie?

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:23

Dank je Polly. Ff gecheckt bij haar, ze heeft al bijna 50 lessen gehad inmiddels en de stress blijft onverminderd hoog. Ze heeft al een speciale instructeur. Ze rijden nu vaak dezelfde route om te wennen. Nichtje zei dat ze automaat overwoog, hoewel het schakelen volgens haar niet zo'n probleem is. En... dan kan ze niet in de familie-auto's rijden als ze het ooit haalt. Snelweg vindt ze geen probleem, ze vindt "de andere auto's op de weg" een probeem :=

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:29

Tja...ik hoor dat ze de laatste lessen zelfs even gestopt zijn, rondje om de auto gelopen etc. en daarna weer verder. Of dat helpt dat weet ik niet. Wat je noemt, dat voorspellen is wel een goede.
En even oefenen op omheind en afgelegen terrein, bv hier op grote vlaktes, wat vind je daarvan?

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:23

Dank voor je reactie @ Polly, ik ga het eens bespreken, goede tips!

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:19

Nichtje is ook aan rijschool 3 begonnen en het gaat (eindelijk) hartstikke goed zonder buikpijn en dikke stress. Dus: het is het proberen waard. Nog dank voor de adviezen Polly :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie