[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:16

Gefeliciteerd Rebecca *\o/*

Nog een rijlesser hier! Zojuist 10de les gehad maar ik heb er nou niet bepaald het Zwitserleven gevoel bij.. bijzondere verrichtingen gaan erg goed, alleen het rijden doe ik te traag (als in lage snelheid en te laat handelen). Dit herken ik wel, want ik denk over alles na voordat ik het doe, ben gewoon niet zo'n snel persoon :=
Met gevolg dat mijn instructrice zelf bijvoorbeeld gaat gas geven waardoor ik weer het gevoel heb geen controle te hebben. Iemand hier tips voor?
Ik ben na 7 lessen geswitcht naar deze instructeur omdat ik bij mijn eerste al helemaaaal zenuwachtig werd en de auto telkens afsloeg..

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:59

Gefeliciteerd met je auto!

Ik ga morgen bellen naar een faalangst rijschool, even de situatie voorleggen en misschien switchen. Ookal heb ik normaal geen last van faalangst maar ik wil er zeker van zijn dat ik een instructeur krijg met veel geduld en die mij het vertrouwen kan geven want ik voel dat dat iedere les minder wordt.

brokjes

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:35

Fijn om te horen dat een cursus goed werkt, heb er gister een geboekt en heb 1 juli het theorie-examen.
Vandaag weer rijles gehad, gaat echt beter! Nog wel wat spanning gehad toen ik moest inhalen op een 80 weg maar verder ben ik al minder aan het treuzelen. Krijg nu niet zo zeer steeds te horen dat het sneller moet, maar moet verder vooruit kijken. Heb er weer meer vertrouwen in.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:52

Gefeliciteerd!

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:33

ik snap het probleem, heb er zelf ook last van. wat mij helpt is handelingen uit mijn hoofd leren, een echt goede instructeur, theorie en verkeersregels kunnen dromen en heel veel lessen

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:25

gefeliciteerd!

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:17

ik heb ook geen zin meer in de lessen.
les al meer dan een half jaar en nog geen ttt gepland zelfs.
door vakantie en moeilijk gedoe met planning vanuit de rijschool heb ik al 5 weken niet gereden.
ook heb ik steeds het gevoel dat er tijdens de les focus wordt gelegd op wat niet de prioriteit is. ik kan bijvoorbeeld lastig keuzes maken, mijn instructeur geeft dan de opdracht 'doe x speciale manoeuvres in x minuten' dus niks wat en waar. ik klap daar nogal van dicht. nu hoor ik om me heen dat tijdens examen/ttt je specifiekere opdrachten krijgt dus ik vind het stom dat we hier dan juist tijd aan besteden.
oke goed, genoeg geklaagd weer, over een kwartiertje wordt ik opgehaald voor de les.

edit: alweer een kwartier aan het wachten -O-

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:58

Polly schreef:
Bespreek het eens met je instructeur, trainen voor het examen gaat iets verder als een aap een kunstje leren. En dus niet alleen maar punt voor punt wat ze van je vragen. Ik vermoed dat hij dit doet om je een beetje te trainen met rijden onder tijdsdruk, helemaal niet verkeerd hoor. Ik train dat op een andere manier maar ieder z'n manier.
Ik vind dit juist klinken als een instructeur die z'n leerling leert autorijden ipv alleen maar klaarstomen voor een examen, knijp je handjes maar dicht want die zijn niet in de meerderheid.

bedankt voor je post :)
ik snap het nu ook wat beter en het is ook echt zo bij nader inzien!
denk dat leren autorijden sowieso een frustrerende klus is zo nu en dan, heeft zeker niet altijd met de school te maken, maar ook gewoon omdat je het zelf niet snel genoeg leert naar eigen wensen

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:16

bedankt voor de tip!

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:34

Ik had wat richtlijnen gekregen:
sneeuw - meestal gas los
> 20 km/h - meestal niets doen
situaties met kinderen - meestal remmen
snelheden 30 tm 50 gas los
boven 50 remmen

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:14

jammer courses :(:) hoop dat het snel goed komt! als je een reis ertussen hebt zitten is het misschien makkelijker om daarna weer verder te gaan?
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-11-19 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van bericht verwijderd ivm privacy.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:33

succes! vooral plezier maken. en bedenken wat jij belangrijk vind in een rijschool/instructeur!! alle vragen stellen die voor jou van toepassing zijn, planning, pakketten ect. let ook op je gevoel, of je de manier van lesgeven en het persoon prettig vind.

hier gaat het trouwens echt heel erg goed! zit eindelijk niet meer zo gestresst achter het stuur. voor de derde keer overstappen was het dus waard :=

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:09

herken ik wel hoor. had gister nog tijdens mijn les dat ik hard moest remmen voor een voetganger op het zebrapad. vervolgens stond ik best wel lang stil omdat ik me even niet kon bedenken dat ik weer door moest :')

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:08

Ah ja heel herkenbaar. als tip probeer zoveel mogelijk vooruit te plannen face to face. bij mijn vorige school was er iemand apart van de planning en kon haar alleen appen. Er zaten toen na verloop van tijd de hele tijd 2/3 weken tussen, en soms zelfs 8. verschrikkelijk zeg!

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:47

succes! zo'n dagcursus helpt echt enorm.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:29

hoe ging het over de snelweg? :)

ik vind dat ook nog spannend hoor! ik les al wel bijna een jaar _O- enige wat ik nu nog spannend vind is snelweg. dus mijn lessen zijn gevuld met snelweg op en snelweg af :') opzich wel een vooruitgang want eerst vond ik alles eng!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie