[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Whale

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:34

Ik denk dat ik me hier ook mag melden. Vorige week heeft mijn broer z'n rijbewijs gehaald en direct daarna een auto gekocht. Toen ik bij hem in de auto zat begon het wel te kriebelen, ik wil ook! Ik was eerst van plan om pas volgend jaar ergens te gaan beginnen, sinds m'n spaarpotje niet mega is, maar ik heb woensdag een proefles aangevraagd bij de instructeur die hij had en ik heb aankomende dinsdag mijn proefles :D

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:56

frankiej schreef:
Gefeliciteerd Ghostattack!
Succes Whale. Welke regio zit je?

Amersfoort :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:17

Gisteren mijn eerste les gehad en god wat was ik van te voren zenuwachtig, maar eenmaal achter het stuur was dat compleet weg. En wat was het leuk, ookal hebben we geeneens zoveel gedaan :D Vooral uitleg met waar wat zit, wat sturen op het industrieterrein, daarna kwam het gas geven erbij, en toen de openbare weg op. En m'n instructeur is heerlijk relaxed. Helaas nu wachten tot eind augustus, want hij gaat volgende week op vakantiem dus nog even geduld hebben.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:04

Rebecca schreef:
Succes vandaag Courses (of is het al gelukt ? )

Zag vandaag dat de theorie weer op de de schop gaat per 1 november ,van 2 naar 3 onderdelen . Ben blij dat ik mijn pasje al heb ,klinkt zoveel lastiger .

Fijn -O-

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:41

Mijn broer liep er ook zo om te stressen nadat hij het de 1se keer niet had gehaald. Hij riep ook telkens dat hij ermee ging stoppen. Maar gewoon doorgezet en man wat is hij nu blij dat hij hem op zak heeft :D En ik ook want nu kunnen we met de auto naar Schiphol :')

Ik zit pas op les 5, dus ben benieuwd hoe het bij mij allemaal gaat verlopen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:45

Ik hoop toch dat het vanavond eventjes stopt met regenen. Vond het vorige week voor het eerst in het donker rijden lastiger, als het ook nog hard gaat regenen :=

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:09

Kairos schreef:
Hoe hebben jullie je eerste les voorbereid? Heb begin december mijn eerste les en maak het volgens mij echt stukken groter dan het is x)

Ook niet. Gewoon instappen en gaan met die banaan.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:16

Polly schreef:
Je eerste les hoef je je niet meer regels bezig te houden, belangrijk is dat je eerst je voertuig onder controle leert houden en richt je daar ook op, je instructeur let wel op het andere verkeer

Dit inderdaad. Je hoeft echt niet al regeltjes in je hoofd te stampen, daar let je rijinstructeur wel op, en aantallen lessen daarna ook. Je bent veel te druk bezig met andere dingen dat je amper tijd hebt om ├╝berhaupt op het verkeer om je heen letten :=

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:17

7 uur achter elkaar les lijkt mij niks en zal ook niks zijn voor mij. Ik heb ook net zoals Anouk_H dat ik m'n 'fouten' niet zo snel verwerk en dat een hele les gewoon flut kan zijn. Dan is het fijn om gewoon de auto uit te stappen, te zeggen tegen jezelf 'Volgende keer beter' en dan gaat het inderdaad ook de volgende keer een stuk beter.

In het donker rijden vind ik ook lastig, en soms denk ik ook: "Was ik maar in het voorjaar begonnen", maar goed. Moet je ook leren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie