[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:57

Pieneappel schreef:
Ik ben zojuist geslaagd!! Woehoeee! *\%/* *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Mag ik mij hier ook melden? Vorige week eerste rijles gehad, vandaag de tweede. Voor mijn gevoel heb ik al zo veel gedaan maar volgens mij valt dat best mee. :')

Hoelahoep
1 dag sinds mijn laatste blunder.

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:23

Wat jammer dat je niet hebt kunnen rijden tot nu toe Rebecca. :(:)

Hebben jullie ook een tussentijdse examen gedaan?

Ik had gisteren mijn tweede rijles, moest direct hellingproef doen, eigenlijk als je het even oefent is het goed te doen :j
En eind deze maand theorie-examen gepland. Stok achter de deur en hoop ik hem te halen in 1 keer.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:10

Ik heb echt geen idee Jessica, hopelijk kan iemand anders het je vertellen. :(:)

Heel goed Rebecca! Niet jezelf gek laten maken, je rijdt en je blijft oefenen en dat is goed. :j

Zojuist derde rijles gehad, kort en bondig, heb een ongeluk gehad namelijk. -O-

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:17

Ja we zijn allemaal ongedeerd, ikzelf wat geschrokken en beetje stijve nek. Maar scheelt dat mijn rijinstructeur het zag aankomen en we er deels op konden voorbereiden. Maar zelfs dan is het nog schrikken.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:32

Ik heb gelukkig een hele lieve instructeur en als ik ergens moeite mee ga hebben, kan ik hem een bericht sturen. :j

Welk vrachtwagen bewijs wil je halen? Ken verschillende mensen die voor verschillende bewijzen zijn gegaan. :j

Balenciaga schreef:
Jeetje Nayomie, dat is schrikken! Wat is er gebeurd?

Ik moest remmen voor een voetganger die voorrang had, vrouw achter mij had dit niet door want die keek naar fietsers waardoor ze op onze auto knalde. banketstaaf is dat de lesauto aan de achterkant behoorlijk beschadigd is, en de gene die op ons in reed misschien net een schrammetje op de auto.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:07

Niet eens zo heel hard, 15/20 km/u. Heb net de rijinstructeur een bericht gedaan ja, ook die heeft er beetje last van. Ik moet het inderdaad in de gaten houden of het aan blijft houden. :j

Direct erna voelde ik het ook niet, heb daarna ook gewoon weer gereden. Besef en pijn komt later.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:49

Ik heb morgen theorie. Misschien te vroeg. Ik haal het namelijk waarschijnlijk toch niet.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:18

Nou, in 1 keer geslaagd voor de theorie. Best wel trots. :D

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:52

Polly schreef:
Heel veel oefenen.
Ik ga de eerste keren juist rustige stukken snelweg op maar wel een flink eind waar je gewoon 130 kan en mag, went vanzelf.
De eerste keer 80 was ook eng namelijk ;)

Eerste keer 80 vond ik doodeng. Heb toen eerst in een andere auto gereden waarbij ik 80 niet eens meer doorhad en kan nu in de gewone lesauto 80 rijden. Snelwegen nog niet gehad maar heb ook nog naar 6 lessen gehad. Doen nu ook eerst speciale verrichtingen ivm tussentijdse toets.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:44

Ik blijf het stom vinden dat ik elke keer zo zenuwachtig ben voor rijles. Bang dat ik iets aanrijd of iets dergelijks. :=

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:50

laraxXxemma schreef:
Ik ben t een beetje zat aan het worden. Want ik kan wel rijden, ik heb alleen t examen nog niet. Zaten 6 weken tussen de examens dit keer. 1 les gehad daarna niet meer. Zou vorige week rijden maar toen ging de les niet door -O- en dat gebeurd wel meer en ik weet waarom dus ik kan er niet echt boos om worden maar het is wel echt vervelend.

Nu heb ik volgende week examen en deze week nog 2x 1 uur les. Ik ben er zo klaar mee, zoveel gedoe. Ben ook bezig met een verhuizing nu en ik kan zelf niet eens heen en weer rijden |o

Wat super balen. Heb je al aangeven wat je zelf wilt bij de rijschool?

Polly schreef:
Nayomie schreef:
Ik blijf het stom vinden dat ik elke keer zo zenuwachtig ben voor rijles. Bang dat ik iets aanrijd of iets dergelijks. :=

Er zit niet voor niks iemand naast je he

Dat klopt en ik stress altijd voor niks, dat is het stomme. Het gaat goed en anders grijpt de instructeur in. En zelfs na 3 week geen les, ging het zoals voor die 3 week pauze. Dus het is heel stom dat dat gevoel er is want die is nergens voor nodig. :o

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:02

Whale schreef:
Gisteren mijn eerste les gehad en god wat was ik van te voren zenuwachtig, maar eenmaal achter het stuur was dat compleet weg. En wat was het leuk, ookal hebben we geeneens zoveel gedaan :D Vooral uitleg met waar wat zit, wat sturen op het industrieterrein, daarna kwam het gas geven erbij, en toen de openbare weg op. En m'n instructeur is heerlijk relaxed. Helaas nu wachten tot eind augustus, want hij gaat volgende week op vakantiem dus nog even geduld hebben.

Super fijn dat je eerste rijles zo goed bevallen is! Werkt wel mee als er een klik met je instructeur is en die ook de rust kan bewaren.

Dat vind ik ook zo fijn bij mijn instructeur, die doet ook voor angstige mensen dus die weet goed rust te bewaren en te ondersteunen waar nodig is. Had ik hem niet op gekozen, maar een enorme dikke plus voor mij. :D

@Druppie, wat een tof cadeau! Dat gaat hij vast heel tof vinden. :D

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:02

Rebecca schreef:
Succes vandaag Courses (of is het al gelukt ? )

Zag vandaag dat de theorie weer op de de schop gaat per 1 november ,van 2 naar 3 onderdelen . Ben blij dat ik mijn pasje al heb ,klinkt zoveel lastiger .

Oh, maakt het verschil of ik mijn theorie al gehaald heb maar praktijk nog niet?

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:45

Dat denk ik ook elke keer weer voor rijlessen. "Ik stop wel, scheelt me zo veel stress" maar elke keer houd ik in gedachte wat voor verademing het is als ik hem eenmaal heb. Dan nu maar even flink veel stress en gejank, maar dan heb ik hem straks wel. :j

Vandaag 12de rijles gehad, mag nu mijn tussentijdse toets plannen. :D Super fijn!

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:55

Poeh he, ik heb net 1.5 uur lang alleen maar speciale verrichtingen gedaan (file parkeren, voor en achteruit inparkeren, hellingproef, halve draai, steken). Ik wist niet dat dat zo intensief kon zijn. := Maargoed, alles ter voorbereiding op de tussentijdse toets.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:03

E_J schreef:
E_J schreef:
Zit al sinds 7 uur vanmorgen bij de theorie cursus. Man, wat is dat vermoeiend! Het is echt veel. Fingers crossed dat ik vanmiddag mijn examen haal :=

Eindelijk geslaagd! Driemaal is scheepsrecht :+
Van de vorige 2x op 7 vragen (dus 2 teveel) gezakt naar geslaagd met 1 vraag fout *\o/*

Netjes! Gefeliciteerd! :D

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:36

Wie heeft er een tussentijdse toets gehad? Ik heb zojuist ingepland met de rijinstructeur, over krap anderhalf maand staat hij gepland. Wat zijn nu goeie dingen om te weten hierbij?

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:37

Bubblewrap schreef:
Mag ik een paar voorrangsvragen over voetgangers stellen? Klopt onderstaande?

1. Voetgangers hebben nooit voorrang, tenzij je een uitrit/inrit in rijdt, borden/stoplichten/verkeersregelaars de voorrang bepalen, of als je af wilt slaan en de voetganger moet rechtdoor. Toch?

2. Als een voetganger op een voorrangsweg loopt en wil oversteken, jij in de auto de voorrangweg op wilt rijden vanaf een gewone weg, dan heeft de auto voorrang. Dit omdat de voorrangsweg geldt voor bestuurders en niet voor voetgangers.

Volgens mij klopt het wat je zegt. Aanvulling voor punt 1, volgens mij hebben voetgangers ook altijd voorrang als je als bestuurder de rotonde verlaat.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:09

En wat ik ergens leerde was bij gladde situaties niet remmen maar gas loslaten vaak. Weet niet of die heel correct is overigens.

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:14

Heel veel succes gewenst! Je kan het. *\o/*

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:14

Courses schreef:
En wederom gezakt :)

Ah jeetje wat prut zeg. :(:) En nu? Want je was al vaker gezakt toch en wilde niet meer verder?

Gefeliciteerd BW! Fijn dat het zo meeviel!

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:10

Ik heb wat filmpjes van eerste rijlessen gekeken op YouTube _O-

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:43

Volgende week mijn ttt. Ondanks dat het een “oefentoets” is, vind ik het wel enorm spannend. Gisteren nog wat dingen geoefend. Speciale verrichtingen gaan wel goed denk ik. Ik hoop alleen niet dat de spanning de overhand gaat nemen. :=

Hoelahoep

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:38

Yes, tussentijdse toets gehaald! Wat een prettige ervaring zeg. Fijn om te weten hoe rijden gevraagd wordt, waar op gelet wordt etc. Wel een stuuringreep, terecht, niet per se gevaarlijk gelukkig maar reed te hard op een inrit in waardoor stuur te veel beweging maakte. Verder goed commentaar gekregen, vooral nuttig kijken was mijn verbeterpunt. Ik kijk, maar niet altijd functioneel kijken.

Maar jeej, last van mijn schouders. :D

Hoelahoep

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie