Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:08

Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb nu een aantal keer voor mensen uit mijn omgeving bijvoorbeeld een website gebouwd, meegeholpen met Social Media opzetten, flyers maken etc. Al deze keren is dit gewoon 'zwart' gegaan. Nu krijg ik steeds vaker de vraag of ik een factuur kan maken. Wat is jullie advies: inschrijven bij de KvK of niet? Ik verdien er trouwens niet veel aan, het gaat om een paar keer per jaar een opdracht waar ik max 100 euro mee verdien.

Gina-W (Armani x Forum) - Izalasco (Belasco x Lucky Boy)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:21

Hoihoi, kunnen jullie creatieve breinen eens meedenken?

Ik ben van plan me in te gaan schrijven bij de KvK, dus daar hoort een bedrijfsnaam bij. Wat ik nu vooral doe zijn websites bouwen, allerlei soorten vormgeving (denk aan flyers, briefpapier, etc.) en logo's maken. Dit is puur voor erbij, ik ben fulltime student Communicatie- en Informatiewetenschappen. Aangezien ik dus nu vooral aan het leren ben op het gebied van communicatie, wil ik me in de naam niet perse beperken tot vormgeving alleen.
Ik dacht zelf aan iets met mijn naam en dan 'Communicatie of Communications' erachter, maar ik heet
Spoiler:
Iris Tak
, dus de afkorting hiervan is IT. Niet zo handig om te gebruiken 8-)
Maar zonder communicatie o.i.d. is ook prima, in een grappige bui bedacht ik 'Takkewerk' maar dit past toch ook niet.
Hebben jullie ideeën?

Regenpier

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:57

Haha ja dat is zeker waar! Het past bij mijn naam, en mensen vinden het werk wat ik voor ze doe vaak moeilijk/tijdrovend dus opzich is de betekenis ook nog passend. Maar is het wel gepast?

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:09

Hanafubuki schreef:
Als UX designer zou ik wel oppassen met zo’n werknaam. Eigenlijk werkt 100% van de zzpees die ik ken onder zn volledige eigen naam ivm serieus genomen worden.

Haha dit is dus precies waar ik een beetje bang voor ben. Maar aan de andere kant, met professionele website, huisstijl etc. kun je denk ik wel professioneel overkomen.
Het is er inderdaad wel een die blijft hangen... Moeilijkmoeilijk hahaha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie