Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:46

Rex_Rolfo schreef:
Je kunt het ook anders bekijken: potentiële klant twijfelt over aanschaf, twee procent korting zou hem/haar over de streep trekken. Zou je die korting geven?

Nee ik niet. Maar dat ligt aan mijn werk denk ik. Als je gezondheid bij 2% korting belangrijk genoeg is om er aandacht aan te besteden, en met de gewone prijs niet, dan neem je het niet serieus genoeg en dan ben je niet mijn klant.

Klinkt arrogant maar de insteek is dat de klant zelf wil werken aan zijn gezondheid, daarbij buiten de gebaande paden wil gaan en met aandacht voor zichzelf en wil leren en ontwikkelen om verbetering te bereiken dan is dat een bepaalde instelling bij die persoon. Op het moment dat 2%, lees € 1,70 per afspraak het verschil maakt tussen wel of niet, dan heeft de klant niet de instelling die nodig is

Kamulet † & Zizi-Top <3 <3 <3.
Meet my New Girl! Zizi Top!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:09

Idd gewoon doen. Ik heb uiteindelijk wel een jaar getreuzeld omdat ik niet goed durfde en het een heel ding vond. Wilde alles goed geregeld hebben ed. Ben naar seminars geweest van de belastingdienst enzovoort. Achteraf zonde van het geld en had gewoon eerder moeten doorzetten ;)

Starten vanuit een dienstbetrekking is ideaal. Ik zat niet in die situatie en daar heb ik wel last van gehad. Dus het beste zou zijn idd parttime werken en gewoon lekker beginnen

pluisje88

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:04

Er zit hier een boekhouder in het topic toch? Mag ik via pb een vraagje stellen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:38

Is er iemand met ervaring met credit cards? Ik heb er nu 1 van de Rabo. Welgeteld 1x gebruikt in een heel jaar om m’n website te betalen maar dat kan niet anders dan via een creditcard. Nu ga ik m’n rabo rekening opzeggen dus valt ook die kaart weg. Bij knab, m’n nieuwe bank geldt er een minimale inkomenseis voor je een creditcard mag aanvragen waar ik niet aan kom. Ik heb ooit gehoord van prepaid creditcards. Heeft iemand daar ervaring mee?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:23

Die ANWB card is misschien wel een optie! Dat ik hem dan gewoon privé neem en daar m’n zakelijke kosten van betaal. Ik hoef die creditcard eigenlijk helemaal niet maar enkele diensten die ik afneem eisen dit. Vorig jaar heb ik welgeteld 100,- betaald met de creditcard.

Ik zal er eens een contactmomenthe aan wagen bij knab.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:31

Ik ben inderdaad ook nog een beetje op zoek naar wat handig is. Ik wil in ieder geval niet mij privé MOB nr overal rondstrooien. Had een prepaid kaartje maar dat is ook niks. Maar nog een duur abbonoment voor zakelijk nr terwijl m’n bedrijf nog moet “starten” is ook al zowat.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:05

Mijn privé abbo is 26,- dus dat keer 2 is niet haalbaar. Of of iig niet lonend. Maar even kijken naar een minder luxe abbo.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:18

Over de creditcard, contact gehad met knab maar uitzonderingen zijn niet mogelijk in welke vorm dan ook. Prepaid zou prima zijn (huur toch geen auto’s ofzo) maar ik vind het wel een beetje onoverzichtelijk allemaal. Toch maar overwegen om lid te worden van de ANWB en daar een kaart aanvragen op mijn privé naam. Heeft de ANWB een minimale inkomenseis?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:36

Hmm zover stopt de ANWB daar dus ook. Ik heb een uitzendkrachtenbaantje van 3 avonden per week dus dat wordt hem niet

Edit: ik kwam net de prepaid visa card tegen. Misschien is dat wel wat!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:48

Myfairytale schreef:
Zag overigens wel dat zij ook een prepaid creditcard hebben. :j
Maar is wederom een prepaid dus.

Ja klopt! Maar ik ben geen lid van de ANWB dus ben ik duurder uit dan ergens anders met het lidmaatschap erbij

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:00

riskatc schreef:
Nou, de waardering voor de service is ver te zoeken....
Heb een nette mail gestuurd dat retour kon etc en oa gevraagd om bericht te sturen met de tracktrace als het gepost was.
Geen reactie of iets ontvangen, vandaag de postbode met de doos aan de deur.
Let wel, de doos rijlaarzen zelf met daarop in eddingstift het adres geschreven. Niet eens dicht geplakt, geen omdoos, de vulling uit de laarzen En alles letterlijk in de doos gedrukt dus laars plat erin en vulling erbovenop.
Vind dit dan eigenlijk asociaal, de wijze van retour is ook netjes beschreven en vermeld op mijn site.....

Foto’s maken ervan en melden dat je geld inhoudt daarvoor. Laarzen zijn zomaar niet meer verkoopbaar (lang niet iedereen zit te wachten op laarzen zonder doos) . Belachelijk dit

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:18

Wat kost het jou nu je ze niet meer normaal kunt verkopen? Zegmaar het verschil tussen de inkoopsprijs en de nieuwe te verwachten verkoopsprijs? Het mag je zeker in geen geval geld kosten. En die klant mag het best merken in de portomonnee is mijn mening. Sommige dingen doe je gewoon niet

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:29

Nado schreef:
Zijn er dan mensen die op hun factuur de btw niet apart weergeven? Ik zou het bij mijn opdrachtgevers er echt niet doorheen krijgen om hetzelfde bedrag te rekenen als ik geen btw meer zou afdragen en dat dus ook niet apart op de factuur erbij zou zetten.

Hoe kunnen zij weten of jij wel of niet meedoet met de kor? Staat dat op je voorhoofd ofzo ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:48

rien10 schreef:
Ik heb klanten die ik adviseer niet deel te nemen aan de nieuwe KOR, ook al hebben ze een omzet <20K. Het is geen verplichting, het is een vrije keuze.

Oh? Kun je dit eens toelichten? Wanneer is dit volgens jou wel handig en wanneer niet? Ik ben me nog aan het inlezen hoe of wat. Ben er ondanks mijn lage omzet nog niet helemaal uit wat handig is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:57

Ik ga me er nog verder in verdiepen. Even snel het linkje aangeklikt maar die voorbeelden komen nog niet in de buurt van mijn situatie. Die is minder ingewikkeld denk ik.

Gaat het echt de bedoeling zijn dat je uiteindelijk bij iedereen die hier gebruik van maakt kunt zien dat zij dit doen (en dus minder omzet hebben dan 20.000) door die vermelding op de factuur? Lijkt me nogal onwenselijk om dat aan de grote klok te hangen...
Vraag me wel af, wat nou als je ineens toch een heel goed jaar hebt en dan boven die 20.000 euro omzet uitkomt terwijl dat van te voren niet gepland was?