Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:35

Beste bokt ondernemers,

Onlangs ben ik mijn eenmanszaak begonnen en dan volgt natuurlijk het openen van een zakelijke rekening. Ik ben opzoek naar tips, ervaringen en meningen, ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

Wat doet ik met mijn bedrijf? In-/verkoop van goederen (detailshandel), via internet, maar ook 1 op 1 of op de markt. Dus ik verwacht geld via internet en contact geld.

Zelf zit in met mijn prive rekening bij de ABN. Bij het uitzoeken naar bij welke bank ik het beste een zakelijk rekening kan openen kom je heel snel uit bij KNAB qua prijs. Dat wordt ook bevestigd door de laatste special item van MoneyView, ook vertellen ze dat de ABN amro de beste voorwaarden heeft.

Nu kom ik bij een soort 'fork-in-the-road' Knab of ABN want afhankelijk wat je met je bedrijf gaat doen kies je je services en evt. denken aan doorgroeimogelijkheden. Om te voorkomen dat je om de zoveel tijd van bank/rekeningnummer wisselt.

Knab kost 5 euro per maand vast, geen mogelijkheid tot contant geld storten, geen credit card, geen ideal (wel mogelijk via paypro extra kosten), wel 1000 transacties per jaar inbegrepen, 25 euro transactiekoten internationale betaling. schijnt heel klantvriendelijk te zijn van wat ik zo lees.

ABN kost eerste jaar niks en daarna 9 euro per maand (plus wat je nog meer afneemt). Credit card voor 2,30 per maand, mogelijkheid tot ideal betalingen onvangen, contant geld storten, 200 transacties gratis elk jaar, daarna normale kosten. boekhoudkoppeling met bv. exact. oh en schijnt iets minder klantvriendelijk te zijn.

In mijn ogen is ABN de beste optie qua doorgroeimogelijkheden, maar wel wat duurder. KNAB lijkt me goed als je een internetwinkel hebt, maar als je ook contant geld ontvangt dan moet je creatief zijn.

Nu hoor ik graag jullie tips, ervaringen, meningen
Alvast bedankt

AlterEvo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:13

dank je voor je reactie.

Het zou me in ieder geval aanzienlijk wat geld schelen via KNAB.

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:49

Dat wachtwoord af en toe veranderen kan ik wel overheen komen. Dan denk ik dat ik KNAB maar moet gaan proberen :D

bedankt voor jullie bijdrages *\o/*

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:13

pmarena schreef:
Wacht maar tot je ziet hoe ingewikkeld het wachtwoord moet zijn om goedgekeurd te worden :+

Gelukkig heb ik daar generators/wachtwoordmanager voor, dus dat moet geen probleem zijn :D

Rex_Rolfo schreef:
Citaat:
iDeal hoef je niet af te nemen via je bank, kijk gewoon eens bij Sisow of Molly.
Er is zelfs een apart topic over mobiel pinnen:
[STW] Welke mobiele pin?

Dank je wel, ga ik ook eens doorlezen.

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:56

Goedendag mede-ondernemers,

Ik heb een vraagje mbt. mijn eigen bedrijfje, wellicht dat iemand mij kan helpen. Ik heb mijn bedrijfje al een tijdje, maar begin nu echt dingen te verkopen.

Op dit moment doe ik veel met retro tweedehands Nintendo spullen. Ik koop dit in in partijen en verkoop dit weer. voor 2020 heb ik kleine ondernemers regeling aangevraagd, maar voor dit jaar moet ik nog BTW afdragen. Omdat ik partijen inkoop kan ik geen margeregeling toepassen op de verkochte items en moet ik globalisatie regeling toepassen. Hoe werkt dit eigenlijk?

Tweede vraag is hoe houd ik dit bij? Moet ik per partij aankoop elk item opschrijven dat in de partij zit inclusief titel en labelen met een uniek nummer of is het voldoende om het aantal spellen per type op te schrijven en de consoles.

Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie