Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani
AlterEvo schreef:Goedendag mede-ondernemers,
Ik heb een vraagje mbt. mijn eigen bedrijfje, wellicht dat iemand mij kan helpen. Ik heb mijn bedrijfje al een tijdje, maar begin nu echt dingen te verkopen.
Op dit moment doe ik veel met retro tweedehands Nintendo spullen. Ik koop dit in in partijen en verkoop dit weer. voor 2020 heb ik kleine ondernemers regeling aangevraagd, maar voor dit jaar moet ik nog BTW afdragen. Omdat ik partijen inkoop kan ik geen margeregeling toepassen op de verkochte items en moet ik globalisatie regeling toepassen. Hoe werkt dit eigenlijk?
Tweede vraag is hoe houd ik dit bij? Moet ik per partij aankoop elk item opschrijven dat in de partij zit inclusief titel en labelen met een uniek nummer of is het voldoende om het aantal spellen per type op te schrijven en de consoles.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.
eilleen333 schreef:rien10 schreef:Ik weet niet hoe het met E-boekhouden zit, maar vanuit veel plaketten kan je factureren. Het voordeel daarvan is, dat je verkoopfactuur meteen geboekt is. Maar wellicht kan dat niet met de gratis versie.
Ja klopt, dat kan inderdaad.
Mijn patiënten programma kan dat ook, dus ik moet even kijken welke fijner werkt.
Ben benieuwd wanneer mijn btw id gaat komen, maar voor nu is het iig opgelost en kan ik aan de slag
Kinke schreef:Ben benieuwd of de inkomenssteun voor ZZP-ers alleen geldt indien meer dan 1225 uren per jaar. Daar gaat men nu over bakkeleien heb ik begrepen
Gebruikers op dit forum: YandexBot en 1 bezoeker