Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:03

Ik denk dat het wel mag (andere bedrijven doen het ook, zie je veel bij supermarkten), maar om zeker ervan te zijn kan je toch ook zelf ongeveer iets maken zoals een andere site (dus foto product + prijs) met erbij: prijs in andere winkels. Dan heb je het niet letterlijk gekopieerd en is het van 'jou'. En niks aan gelogen als je de hogere prijs overneemt.

[o]Da’s godverd*mme ene lieve hond jonge!
De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

xSCWx

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:28

Ik zit ook bij Knab en vind het een erg fijne bank. De reden dat ze zo goedkoop zijn, is natuurlijk oa. Omdat ze geen fysieke bank hebben. Ik vind het geen probleem om eerst naar privé te storten, ik ben alsnog stukken goedkoper uit dan bij een andere bank.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:04

pmarena schreef:
Wacht maar tot je ziet hoe ingewikkeld het wachtwoord moet zijn om goedgekeurd te worden :+

Dit inderdaad :') gelukkig kan je ook een QR code scannen om via de app te betalen kwam ik gisteren achter. En de code van de app hoef je niet te veranderen. Ik doe toch eigenlijk alles via de app.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:54

Even een vraagje, ik ben hier niet in thuis. Ik heb wel een eigen bedrijf vandaar dat ik hier volg :D maar nu het volgende. Ik heb voor mijzelf privé, voor de lol een afdruk van het pootje van mijn hond gemaakt. Die is best erg goed gelukt :D en nu vraagt iemand of ze die afdruk mag gebruiken als logo voor haar bedrijf. Heb ik opzich geen probleem mee voor een vergoeding. Maar wat voor een vergoeding?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:39

rien10 schreef:
Dat bepaal je toch echt zelf. Wat vind je het waard? Wat is het waard voor de ander? € 50,--? € 100,--? € 1.000,--? Jij bepaald.

Bedankt, ik weet dat ik inderdaad uiteindelijk zelf bepaal maar denk, misschien hebben jullie een “richtprijs”, ook wat je er zelf aan uit zou willen geven.

Matheno, ik bekijk de site op mijn telefoon. En ik vind het een redelijk saaie standaard site: witte achtergrond, zwarte tekst.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:52

Ik ben zo trots! Een paar weken geleden werd ik voorgedragen voor de “ondernemer van het jaar” verkiezing. Ik moest een presentatie houden voor 3 bekenden in de zakenwereld. Ik ben gewoon genomineerd bij de laatste 3! Dit is zoeen positieve opsteker!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:23

Bedankt dames :)
Pluche-pluus tof! Veel succes gewenst

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:42

xRivaldo schreef:
@pluche: zo te horen gaat dat allemaal op rolletjes. Fijn!

Mijn webshop is sinds gisteren online. Ben er helemaal enthousiast van. Nu nóg harder aan de slag. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle feedback is natuurlijk welkom. :)

Nette site, niet heel veel producten maar wel nette prijzen. Ik heb op mobiel dat sommige woorden half wegvallen omdat ze te lang zijn zoals verzorgingsproducten (ik zie staan: verzorgingspro-) en bij de hoeven: kwast/penseel wordt kwast/pense-.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:53

Laatst bijgewerkt door xSCWx op 14-03-18 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:28

Mijn boekhouder vraagt om een financieel overzicht 2017 van mijn bankrekening (KNAB), iemand enig idee hoe ik dat opvraag?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:13

Kan mijn bericht niet meer editten, maar ik heb het al gevonden. Altijd leuk als je van bank overstapt :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:48

Knab bevalt mij prima. Enige is dat ze echt een internet bank zijn, als je geld wil storten zal je dat dus via-via moeten doen (bv. storten op je privé rekening en dan door boeken).
Ik betaal behoorlijk weinig aan de boekhouder, geloof €300 ex btw. voor de jaarlijkse aangifte. Kwartaal aangifte doe ik zelf. Ik stuur alles digitaal door en dat controleert/corrigeert de boekhouder.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:11

PocoGaucha schreef:
Onze recensies op facebook zijn bijna gehalveerd, van meer dan 100 zijn we naar 59 gegaan. Hebben jullie daar misschien iets van gemerkt of meegekregen?

Misschien omdat veel mensen zich nu afmelden bij Facebook? En de recensies ed. dan ook automatisch worden gewist

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:33

Belsje: Mooie site! Ik erger me er alleen aan dat ik de recensies onderaan (home page) niet kan lezen aangezien ze te snel over springen. Ik kan ook geen pauze knop ofzo vinden.
Op de FAQ pagina vallen de letters weg in de donkere achtergrond (niet goed leesbaar). Ergens anders zie ik witte letters op de foto, dat is wel goed te lezen.
Bij de pagina "aanbod" staat er boven depressie/burn-out etc. "is het écht een probleem?", dat vind ik nogal "denigrerend" tegenover de andere "aandoeningen" want, laat ik even een voorbeeldje nemen, een chaotisch hoofd kan voor iemand écht een probleem zijn terwijl jij alleen de echt serieuze psychische problemen "een probleem" vindt (zo komt het in ieder geval over).

Edit; dit gaat dus over de site in je onderschrift :+
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 15-10-18 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:47

Ik boek betalingen altijd in op de dag dat ik ze heb gedaan, dus deze zou bij mij nog 2018 zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:54

Wie houdt zijn klantenbestand digitaal bij?
Wat ik graag zou willen is een iPad waarop mensen hun gegevens kunnen invullen, maar belangrijker ook een handtekening onder kunnen zetten zodat ze aangeven akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Nou is het niet zo lastig om in word oid. die gegevens te laten invullen, maar die handtekening erbij laten zetten is lastiger. Ik kan dan wel op papier een handtekening laten zetten (wat me al heel veel papierwerk zou schelen), maar ik wil eigenlijk helemaal van het papier af. Ik heb nu per klant 1 of 2 A4-en nodig. Zonde van het papier en als ik niet op de zaak ben kan ik de gegevens niet inzien.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:04

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden voor het klantensysteem; gewoon via word op de iPad :D
@LadyMadonna, lastig is dat, ikzelf zou over een ander onderwerp beginnen. Dat soort dingen moet je ook niet in discussie over willen gaan. Je hebt verder niks meer met haar te maken privé neem ik aan, dus laat gaan :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:09

LadyMadonna schreef:
Even over de nieuwe KOR, want ik kom er niet helemaal uit.

Stel: ik heb een jaar omzet van 10.000 ex btw. Incl btw is dat 12.100.
Ik heb voor 5000 kosten gemaakt ex (in 6050)

Ik ben voor de btw ondernemer, voor de inkomstenbelasting niet, dus geef ik in dit maart op bij mijn belastingaangifte als overige werkzaamheden.
In de huidige KOR zou ik 5000 opgeven (inkomsten ex btw - uitgaven ex btw).

In de nieuwe situatie zou ik dan, als ik mijn zelfde tarieven hanteer, 6050 op moeten geven? Dan moet ik dus meer belasting betalen over dat bedrag (en zorgverzekerings premie), en ga ik er dus eigenlijk op achteruit?

Dit is echt precies waar ik ook mee zit. Ik heb het 2 weken geleden al gemaild naar mijn boekhouder maar ik krijg geen reactie , het is denk ik nog allemaal te nieuw. Maar zoals ik het nu begrijp (van iemand anders) mag je inderdaad wel je uitgaven aftrekken van je omzet voor de inkomstenbelasting. Het is dan dus inderdaad even uitrekenen of je er onder de streep wijzer van wordt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:45

Courses schreef:
Even een super domme vraag (wat ik eigenlijk wel moet weten :+ ), maar als je in het laatste kwartaal alsnog erachter komt dat je onder de KOR valt en alles kan terugvragen. Wanneer krijg je dit bedrag dan terug? Halverwege 2020 pas met de rest van de Belastingzaken?

Ik heb het in april terug gekregen, n.a.v. de jaaropgave die mijn boekhouder heeft gedaan begin maart.
Als je in maart de jaaropgave doet krijg je volgens mij sowieso voor juni bericht terug.