Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:38

Hier iemand die ook communicatie en multimedia design studeert. Ik heb zelf best wel interesse in social media, mijn minor ging hier ook over. Nu ben ik benieuwd naar andere CMD'ers die een baan hebben met social media.

Doe je het als ZZP'er, of werk je echt bij een bedrijf? Maak je alleen de strategie of implementeer je het ook? Verdiep je je in het bedrijf en schrijf je de berichten zelf of moet het bedrijf zelf de teksten aanleveren? Is er uberhaupt wel aanbod in bedrijven die hun social media uitbesteden? Of is het beter om te combineren met andere aspecten van de opleiding?

Ik hoor het graag en andere interessante informatie ook welkom :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:38

Gefeliciteerd allemaal :D

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:10

Dat is het inderdaad als je CMD doet, want CMD is veel breder dan alleen designen. Iets wat ik van te voren ook niet helemaal verwacht had :')

Ik doe CMD in Groningen en hier is het ook niet echt gestructureerd, plus dat het allemaal vrij algemeen is, waardoor je zelf aan de bak moet als je verdieping wilt. Uiteraard kun je hulp van docenten krijgen als je daarom vraagt. Ik denk dat je best veel uit de opleiding kunt halen, maar dat hangt helemaal van de houding van de student af. Als je bereid bent meer te doen en je daar voor wil inzetten dan kun je ver komen. Maar dat is dus gebaseerd op mijn ervaringen hier in Groningen, in andere steden kan het heel anders zijn :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:55

Ik ben gestart met een (hbo-)master na mijn opleiding CMD. De opleiding heet 'content and media strategy' en is nog nieuw. Het is pittig, maar wel erg leerzaam en leuk :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie