PhD's?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:21

Hey :wave: Ik ben nu bijna drie jaar bezig, moet rond april volgend jaar klaar zijn.

Issues met begeleiding zou ik zeker aankaarten. Dat is voor iedereen makkelijker :j ik heb in het begin ook heel veel moeite gehad, met zowel mijn onderzoeksonderwerp als het onderzoek doen zelf en hoe met mijn begeleiders om te gaan. Als ik nu terugkijk, is mijn relatie met mijn begeleider ontzettend veranderd sinds toen, o.a. omdat we er zoveel over gepraat hebben, denk ik. Mijn begeleider is heel erg hands-off, maar ik kan nu wel makkelijk aangeven als ik even wat meer hulp nodig heb.

Overigens vind ik het niet heel raar als veel initiatief om te overleggen uit jou moet komen, ik zie het een beetje als deel van je training dat je proactief moet zijn en moet communiceren over wat je nodig hebt, ik zou me daar niet druk over maken als je wel tijd krijgt wanneer je erom vraagt. Als dat voor jou wel een issue is zou ik dat aangeven, elke PhD student is immers anders.

Het 'alleen' zijn herken ik wel. De groep waarin ik werk is normaal heel hecht, en omdat we elkaar met corona niet meer zien hebben we besloten wekelijkse journal clubs en seminars voort te zetten in de zomer (normaliter altijd een zomerpauze). Voor mij helpt het om met iedereen een beetje in contact te blijven. We hebben ook wekelijkse meetings met alleen de PhD studenten :)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie